jeg fik akut kejsersnit i januar.
det forløb så sådan for mig at jeg bare lå og snakkede med alle dem der var inde på operationsstuen.. og var total i hopla, selvom jeg havde ligget i 3½ døgn inden akut kejsersnit med RIGTIG MANGE Veer...i
epidural blokade... når man har prøvet at have Veer så er epidural ligesom at komme en tur i himlen..
jeg fik dog ikke barnet op til mig lige med det samme både fordi at han blev målt og vejet og rengjort og pakket ind inden Morten (min kæreste og mit barns far) fik ham over, og så kunne han jo passende tager en masse billeder imens. Men også fordi at jeg skulle ligge på operationsbordet lidt længere end de lige havde regnet med da de opdagede en cyste på min ene æggestok.. (meget heldigt)
så min kæreste fik lov til at sidde og holde den lille mens jeg blev opereret...jeg fik da også hilst på ham og kysset ham og snakket med ham lidt mens jeg lå der, men jeg kunne ikke rigtig holde ham da jeg havde drop i begge arme og dimser på fingrene for at måle blodtryk osv. og dimser til at måle hjerte osv.. jeg var helt pakket ind i ledninger og slanger og ovenikøbet en iltdimsedut op i næsen (og jeg siger dig at det giver bare RIGTIG mange bussemænd..
)
jeg fik så kejsersnittet om aftenen og kom så først op og gå dagen efter.. og faktisk også i bad og det hele læææækert... jeg var MEGET øm i mange dage og uger efter og jeg var meget nervøs for at arret skulle springe op.. jeg fik mit lukket med syning som huden selv absorberede og så blev der sat strips på som så selv faldt af.. (jeg gik så efterfølgende på apoteket og købte 3 pakker strips og fik kæresten til at sætte dem på.. spild af penge btw, for de faldt af efter at jeg havde været i bad...
nu er jeg stadig lidt øm omkring arret men det er pga at når man får kejsersnit så bliver der jo skåret nerver over og man bliver følelsesløs, så det er rigtig underligt når der bliver rørt ved det..
men efter man kommer hjem fra sygehuset og har taget de sidste piller som man har fået med derfra, så spis to panodil og to iprener det hjælper virkelig meget på smerten.. du skal jo op og amme eller lave flaske et par gange om natten og man kan godt sove rigtig skidt om natten fordi at man føler at man ikke kan bevæge sig særlig meget.. så de smertestillende piller hjælper rigtig meget..
jeg vågnede i 14 dage hver dag hver morgen og havde det somom jeg havde influenza både pga smerten i maven og pga at mælken skulle løbe til og mine bryster var enormt ømme og spændte.. og det er MEGET smertefuldt oveni kejsersnittet... så masser af smertestillende... helt sikkert klart at foretrække...
men mit ar er overraskende flot og jeg er virkelig glad for at det bare ligner en rød streg ligesom når man har haft et par lidt for stramme bukser på. og så er det faktisk ikke så stort...
glæder mig til at det røde i de er væk og man ikke kan se det og til jeg har fået følelsen omkring det tilbage igen.. for det at det er sårn delvist følelsesløst er rimelig ubehageligt syntes jeg..
men det var helt klart totalt hyggeligt at få kejsersnit set i bakspejlet... de var alle så smadder søde og tog sig godt af mig.. så det er jeg rigtig taknemlig for..
(jeg ved intet om planlagt fødsel, men du kan jo ringe til din jordemoder og fortælle hende hvordan og hvorledes)