spørgsmål om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Mother-love

Nadia&Daniel skriver:

Når det er planlagt kejsersnit, er det kun manden som må være med inde på stuen. Og det er ham som får barnet først, når de har vasket, målet og vejet h*n.

Jeg fik planlagt kejsersnit (pga hun lå forkert), og jeg fik hende op, da vi skulle køre fra op.stuen til opvågningen, og havde hende hos mig hele vejen tilbage til vores egen stue.

Plua mit ar er så flot og helede super hurtigt og er så fin i dag.

tusinde tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mother-love

Eva. skriver:

Hej..

Jeg helede hurtigt og fint...jeg ammmede uden problemer, det skulle ikke have noget at sige om det er den ene eller anden måde i forhold til amning.

Jeg fik en henvisning til en læge på sygehuset og talte med denne om mit ønske..du har ret til ks, så du skal bare stå fast.

Ja, jeg fik barnet op...dog kun med den sidste at han var med på opvågning, men det tror jeg de gør alle steder nu.

Det er 9 år siden jeg krævede det første ks og der var det ikke så normalt som nu, så tror ikke du får de store problemer med det.

Held og lykke..

tusinde tak for svar.. det er rart at vide at jeg godt kan kræve og få kejsersnit

Anmeld

28. februar 2011

Maja88

jeg skal have PKS på torsdag og her er den info jeg har fået...

det foregår stille og roligt og når babyen er kommet ud af maven.. får du lige lov til at se den og så kommer den og far ud i et rum hvor den lige får lidt ilt og bliver tørret.. og knirker den ikke eller noget som helst så kommer den ind på dit bryst... og er der til ja du ikke kan mere...

så kommer i på opvågning hvor den bliver lagt til brystet og når du kan bevæge tæerne kommer i på barselgangen...

Med hensyn til clipsene tror jeg det er forskelligt, da jeg får en tang med hjem og selv skal fjerne dem....

og har fået at vide i 10 uger må jeg ikke lave det vilde.. og i 6 må man kun løfte hvad der svarer til baby i liften...

Håber det hjalp.

Anmeld

28. februar 2011

Mother-love

Maja88 skriver:

jeg skal have PKS på torsdag og her er den info jeg har fået...

det foregår stille og roligt og når babyen er kommet ud af maven.. får du lige lov til at se den og så kommer den og far ud i et rum hvor den lige får lidt ilt og bliver tørret.. og knirker den ikke eller noget som helst så kommer den ind på dit bryst... og er der til ja du ikke kan mere...

så kommer i på opvågning hvor den bliver lagt til brystet og når du kan bevæge tæerne kommer i på barselgangen...

Med hensyn til clipsene tror jeg det er forskelligt, da jeg får en tang med hjem og selv skal fjerne dem....

og har fået at vide i 10 uger må jeg ikke lave det vilde.. og i 6 må man kun løfte hvad der svarer til baby i liften...

Håber det hjalp.

tak for svar og det med at man ikke må løfter mere end baby betyder ikke så meget da jeg pga mit piskesmæld ikke kan løfte ret meget i forvejen..

men held og lykke med torsdag

Anmeld

28. februar 2011

Clisolka

michelledam skriver:

hej piger jeg har nogle spørgsmål omkring kejsersnit, da jeg ikke ved ret meget om det. kæresten og jeg har nemlig snakket om at jeg måske skulle få det taget. Da jeg frygter rigtig meget en alm. fødsel pga mit piskesmæld og jeg ikke vil være istand til at være i den der ligge/sidde stilling pga min nakke. Jeg er nu egentlig ikke bange for selve de de smerter der ville komme i en alm. fødsel men da mit piskesmæld går ned i ryggen og er det svært for mig at se positivt på en alm. fødsel.

spørgsmålene er så:

hvem skal man snakke med om, om at få kejsersnit?

hvordan foregår et kejsersnit? får man barnet op til sig med det samme eller går der tid før man får den bette op til sig?

hvordan er det med healing bagefter?

og hvordan er det med amningen kan man dette?

hilsen michelle

Jeg fik et akut kejsersnit efter 13 timers veer, så jeg kan da være med på kejsersnit-delen, men ikke hvem du decideret skal snakke med 

Jeg fik ikke Isabella op til mig med det samme - det måtte min kæreste klare, da jeg var pænt dopet og ikke kunne røre mig. Jeg nærmest halvsov igennem kejsersnittet. Det tog dem 2 timer at sy mig sammen - derefter kom vi op på opvågningen, hvor Isabella blev lagt til hos mig. 

Det er nu 4 måneder siden jeg fik foretaget det og jeg har det super fint med arret (at det så er skævt er en anden ting). 

Du kan sagtens amme efter du har fået et kejsersnit, intet problem 

Anmeld

28. februar 2011

Isabella_mor

jeg fik akut kejsersnit i januar.

det forløb så sådan for mig at jeg bare lå og snakkede med alle dem der var inde på operationsstuen.. og var total i hopla, selvom jeg havde ligget i 3½ døgn inden akut kejsersnit med RIGTIG MANGE Veer...i epidural blokade... når man har prøvet at have Veer så er epidural ligesom at komme en tur i himlen..

jeg fik dog ikke barnet op til mig lige med det samme både fordi at han blev målt og vejet og rengjort og pakket ind inden Morten (min kæreste og mit barns far) fik ham over, og så kunne han jo passende tager en masse billeder imens. Men også fordi at jeg skulle ligge på operationsbordet lidt længere end de lige havde regnet med da de opdagede en cyste på min ene æggestok.. (meget heldigt)

så min kæreste fik lov til at sidde og holde den lille mens jeg blev opereret...jeg fik da også hilst på ham og kysset ham og snakket med ham lidt mens jeg lå der, men jeg kunne ikke rigtig holde ham da jeg havde drop i begge arme og dimser på fingrene for at måle blodtryk osv. og dimser til at måle hjerte osv.. jeg var helt pakket ind i ledninger og slanger og ovenikøbet en iltdimsedut op i næsen (og jeg siger dig at det giver bare RIGTIG mange bussemænd.. )

jeg fik så kejsersnittet om aftenen og kom så først op og gå dagen efter.. og faktisk også i bad og det hele læææækert... jeg var MEGET øm i mange dage og uger efter og jeg var meget nervøs for at arret skulle springe op.. jeg fik mit lukket med syning som huden selv absorberede og så blev der sat strips på som så selv faldt af.. (jeg gik så efterfølgende på apoteket og købte 3 pakker strips og fik kæresten til at sætte dem på.. spild af penge btw, for de faldt af efter at jeg havde været i bad...

nu er jeg stadig lidt øm omkring arret men det er pga at når man får kejsersnit så bliver der jo skåret nerver over og man bliver følelsesløs, så det er rigtig underligt når der bliver rørt ved det..

men efter man kommer hjem fra sygehuset og har taget de sidste piller som man har fået med derfra, så spis to panodil og to iprener det hjælper virkelig meget på smerten.. du skal jo op og amme eller lave flaske et par gange om natten og man kan godt sove rigtig skidt om natten fordi at man føler at man ikke kan bevæge sig særlig meget.. så de smertestillende piller hjælper rigtig meget..

jeg vågnede i 14 dage hver dag hver morgen og havde det somom jeg havde influenza både pga smerten i maven og pga at mælken skulle løbe til og mine bryster var enormt ømme og spændte.. og det er MEGET smertefuldt oveni kejsersnittet... så masser af smertestillende... helt sikkert klart at foretrække...

men mit ar er overraskende flot og jeg er virkelig glad for at det bare ligner en rød streg ligesom når man har haft et par lidt for stramme bukser på. og så er det faktisk ikke så stort...

glæder mig til at det røde i de er væk og man ikke kan se det og til jeg har fået følelsen omkring det tilbage igen.. for det at det er sårn delvist følelsesløst er rimelig ubehageligt syntes jeg..

men det var helt klart totalt hyggeligt at få kejsersnit set i bakspejlet... de var alle så smadder søde og tog sig godt af mig.. så det er jeg rigtig taknemlig for.. 

(jeg ved intet om planlagt fødsel, men du kan jo ringe til din jordemoder og fortælle hende hvordan og hvorledes)

Anmeld

1. marts 2011

signe.

michelledam skriver:

tak for svar.. det er dejligt at få et synspunkt fra en som også har piskesmæld. jeg fik mit for ca. 4-5 måneder siden så jeg har endnu ikke prøvet at få smertestillende. da jeg opdagede en uge efter uheldet at jeg var gravid..

synes det er ret dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der frygter de gener der vil kunne opstå ved almindelig fødsel..

mit kom for 2.5 år siden, og er stadig slemt. har ondt hver dag så ja du er ikke den eneste med den frygt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.