spørgsmål om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.550 visninger
26 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Mother-love

hej piger jeg har nogle spørgsmål omkring kejsersnit, da jeg ikke ved ret meget om det. kæresten og jeg har nemlig snakket om at jeg måske skulle få det taget. Da jeg frygter rigtig meget en alm. fødsel pga mit piskesmæld og jeg ikke vil være istand til at være i den der ligge/sidde stilling pga min nakke. Jeg er nu egentlig ikke bange for selve de de smerter der ville komme i en alm. fødsel men da mit piskesmæld går ned i ryggen og er det svært for mig at se positivt på en alm. fødsel.

spørgsmålene er så:

hvem skal man snakke med om, om at få kejsersnit?

hvordan foregår et kejsersnit? får man barnet op til sig med det samme eller går der tid før man får den bette op til sig?

hvordan er det med healing bagefter?

og hvordan er det med amningen kan man dette?

hilsen michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mother-love

michelledam skriver:

hej piger jeg har nogle spørgsmål omkring kejsersnit, da jeg ikke ved ret meget om det. kæresten og jeg har nemlig snakket om at jeg måske skulle få det taget. Da jeg frygter rigtig meget en alm. fødsel pga mit piskesmæld og jeg ikke vil være istand til at være i den der ligge/sidde stilling pga min nakke. Jeg er nu egentlig ikke bange for selve de de smerter der ville komme i en alm. fødsel men da mit piskesmæld går ned i ryggen og er det svært for mig at se positivt på en alm. fødsel.

spørgsmålene er så:

hvem skal man snakke med om, om at få kejsersnit?

hvordan foregår et kejsersnit? får man barnet op til sig med det samme eller går der tid før man får den bette op til sig?

hvordan er det med healing bagefter?

og hvordan er det med amningen kan man dette?

hilsen michelle

er der ingen der kan svare mig på de spørgsmål ???

Anmeld

28. februar 2011

Mette 28

Hej..

har ikek selv fået et, men skal have et her til April da jeg havde en skrækkelig oplevelse sidste gang med et stort blodtab og en masse mén efter jeg fødte min søn.

Jeg snakkede med min læge om at jeg ville have et PKS og så sendte han et brev til OUH som jeg hører under, derefter kom jeg til en samtale efter MD scanningen hvor man får lidt at vide med hvad der sker og kan ske af komplikationer, men at de ud fra mine papir kan følge mig fuldt ud. På fredag skal jeg til en samtale mere hvor jeg skal hører om hvordan det komemr til at forgå.. Ved at man komemr på opvågning men at far og barn kommer med, lige når barnet er kommet ud så ligger man stadigt på operationsbordet så man ikek selv kan holde barnet. Heling er jo meget forskelligt, men lytter man til deres råd med ikke at løfte andet end sit barns vægt de første 4 uger og ellers passer så burde man hele ret hurtigt, kender flere der har fået det og hvor de efter 14 dage har haft det helt godt uden smerter. Amningen bliver ikke påvirket af at få det...

Håber det kan hjælpe dig lidt, du skal bare stadigt vide at det selvfølgeligt er forskelligt fra person til person med både amning og heling, også selv om det er en almindelig fødsel, jeg kunne f.eks. ikke amme pga. det store blodtab, producerede simpelhen ikke mælk nok til min søn, så han blev flaskebarn og det har jeg aldrig fortrudt... 

Anmeld

28. februar 2011

saxa

Jeg har fået 2 akutte kejsersnit. Så ved lidt om det

Snak med din jdm om det og hun sørger evt for at du kommer i kontakt med en fødselslæge. Ellers snak med egen læge om det og han kan henvise dig videre.

Selve kejsersnittet foregår stille og roligt, du er ved fuld bevidsthed - og kan følge med i det hele. Og jeh har fået begge mine børn op til mig umiddelbart efter - dog løftede deres far dem fra operationsstuen til opvågningen. Faren fik endda lov at klippe navlestrengen her 2.gang (dog kun en stump de havde gemt til ham) Når man kommer op på opvågningen begynder amningen straks, og det har intet at sige i forhold til arret.

Den første uge er arret lidt ømt, men ikke så meget at man er helt hæmmet af det. Jeg kom hjem 1 døgn efter og kunne som jeg plejede, dog skulle der tages hensyn til løft og anden belastning for kroppen. Det heler super fint. Mit ar er begge gange lukket med clips og det er næsten usynligt idag (6mdr efter det sidste) til trods for det har været åbent 2 gange.

Anmeld

28. februar 2011

Mette 28

saxi skriver:

Snak med din jdm om det og hun sørger evt for at du kommer i kontakt med en fødselslæge. Ellers snak med egen læge om det og han kan henvise dig videre.

Selve kejsersnittet foregår stille og roligt, du er ved fuld bevidsthed - og kan følge med i det hele. Og jeh har fået begge mine børn op til mig umiddelbart efter - dog løftede deres far dem fra operationsstuen til opvågningen. Faren fik endda lov at klippe navlestrengen her 2.gang (dog kun en stump de havde gemt til ham) Når man kommer op på opvågningen begynder amningen straks, og det har intet at sige i forhold til arret.

Den første uge er arret lidt ømt, men ikke så meget at man er helt hæmmet af det. Jeg kom hjem 1 døgn efter og kunne som jeg plejede, dog skulle der tages hensyn til løft og anden belastning for kroppen. Det heler super fint. Mit ar er begge gange lukket med clips og det er næsten usynligt idag (6mdr efter det sidste) til trods for det har været åbent 2 gange.

Uhh skal lige hører dig, de der clips hvornår skal de tages ud igen?? Bliver ved med at glemme at spørge om det, og elsker at vide så meget som muligt inden det skal forgå??

Anmeld

28. februar 2011

Mother-love

saxi skriver:

tusinde tak for svar.. nu er jeg blevet lidt klogere

Anmeld

28. februar 2011

helora

Hej med dig

I forhold til hvem du skal snakke med om kejsersnit, så tror jeg du skal nævne det for din jordemoder eller din læge næste gang du skal til undersøgelse/scanning.

Jeg kan fortælle dig lidt om mit eget planlagte kejsersnit. Jeg fik lagt rygmarvsbedøvelse og var derfor ved fuld bevidsthed mens kejsersnittet foregik. Selve indgrebet gik meget hurtigt og var ikke smertefuldt. Lige efter mine piger var kommet ud fik jeg lov til at kysse på hovedet før de blev kørt på neonatalafsnittet, hvor min mand fulgte med. Jeg blev imellemtiden kørt til opvågning, hvor jeg skulle blive indtil bedøvelsen var så meget ude af kroppen, at jeg kunne rokke med tæerne - det tog aaaalt for lang tid. Herefter blev jeg kørt ned til mine piger.

Jeg var oppe at gå samme eftermiddag, og selvfølgelig havde jeg nogle smerter men ingen komplikationer med hensyn til operationssåret. Det helede hurtigt og pænt. Du skal selvfølgelig passe på efterfølgende med ikke at løfte tungt osv.

Med hensyn til amningen, så kan der gå lidt længere tid før mælken løber til, men jeg har ikke hørt, at det skulle betyde det store i forhold til, hvordan amningen ellers kommer til at fungere. Min mælk løb til efter et døgns tid, og jeg ammede fuldt til mine piger var 6 måneder.

Håber det kan hjælpe dig lidt

Anmeld

28. februar 2011

Mother-love

helora skriver:

Hej med dig

I forhold til hvem du skal snakke med om kejsersnit, så tror jeg du skal nævne det for din jordemoder eller din læge næste gang du skal til undersøgelse/scanning.

Jeg kan fortælle dig lidt om mit eget planlagte kejsersnit. Jeg fik lagt rygmarvsbedøvelse og var derfor ved fuld bevidsthed mens kejsersnittet foregik. Selve indgrebet gik meget hurtigt og var ikke smertefuldt. Lige efter mine piger var kommet ud fik jeg lov til at kysse på hovedet før de blev kørt på neonatalafsnittet, hvor min mand fulgte med. Jeg blev imellemtiden kørt til opvågning, hvor jeg skulle blive indtil bedøvelsen var så meget ude af kroppen, at jeg kunne rokke med tæerne - det tog aaaalt for lang tid. Herefter blev jeg kørt ned til mine piger.

Jeg var oppe at gå samme eftermiddag, og selvfølgelig havde jeg nogle smerter men ingen komplikationer med hensyn til operationssåret. Det helede hurtigt og pænt. Du skal selvfølgelig passe på efterfølgende med ikke at løfte tungt osv.

Med hensyn til amningen, så kan der gå lidt længere tid før mælken løber til, men jeg har ikke hørt, at det skulle betyde det store i forhold til, hvordan amningen ellers kommer til at fungere. Min mælk løb til efter et døgns tid, og jeg ammede fuldt til mine piger var 6 måneder.

Håber det kan hjælpe dig lidt

tak for svar

tænker om jeg selv skal kontakte lægen da jeg først skal til jordmor den 29. marts. jeg er i dag 25+4 sådan noget skal vel være planlagt et stykke tid i forvejen eller? jeg har nemlig lige været oppe ved 2. undersøgelse ved lægen.

Anmeld

28. februar 2011

saxa

Mette 27 skriver:

Uhh skal lige hører dig, de der clips hvornår skal de tages ud igen?? Bliver ved med at glemme at spørge om det, og elsker at vide så meget som muligt inden det skal forgå??

De skal tages ud en uge efter Det passer med lægeunderseøgelsen.. Og man mærker det overhovedet ikke..

Anmeld

28. februar 2011

Mette 28

saxi skriver:

De skal tages ud en uge efter Det passer med lægeunderseøgelsen.. Og man mærker det overhovedet ikke..

Takker, tænkte nok det var noget i den stil, smerter er jeg ligeglad med efter den sidste fødsels kan det kun være meget mindre, havde smerter i mange mdr sidst. Men he he man er sikkert alligevel bange for det gør lidt ondt.. Tænk kunne klare en fødsels men kan næsten ikke klare en blodprøve... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.