Hej med dig
I forhold til hvem du skal snakke med om kejsersnit, så tror jeg du skal nævne det for din jordemoder eller din læge næste gang du skal til undersøgelse/scanning.
Jeg kan fortælle dig lidt om mit eget planlagte kejsersnit. Jeg fik lagt rygmarvsbedøvelse og var derfor ved fuld bevidsthed mens kejsersnittet foregik. Selve indgrebet gik meget hurtigt og var ikke smertefuldt. Lige efter mine piger var kommet ud fik jeg lov til at kysse på hovedet før de blev kørt på neonatalafsnittet, hvor min mand fulgte med. Jeg blev imellemtiden kørt til opvågning, hvor jeg skulle blive indtil bedøvelsen var så meget ude af kroppen, at jeg kunne rokke med tæerne - det tog aaaalt for lang tid. Herefter blev jeg kørt ned til mine piger.
Jeg var oppe at gå samme eftermiddag, og selvfølgelig havde jeg nogle smerter men ingen komplikationer med hensyn til operationssåret. Det helede hurtigt og pænt. Du skal selvfølgelig passe på efterfølgende med ikke at løfte tungt osv.
Med hensyn til amningen, så kan der gå lidt længere tid før mælken løber til, men jeg har ikke hørt, at det skulle betyde det store i forhold til, hvordan amningen ellers kommer til at fungere. Min mælk løb til efter et døgns tid, og jeg ammede fuldt til mine piger var 6 måneder.
Håber det kan hjælpe dig lidt 
Anmeld