spørgsmål om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

saxa

Mette 27 skriver:

Takker, tænkte nok det var noget i den stil, smerter er jeg ligeglad med efter den sidste fødsels kan det kun være meget mindre, havde smerter i mange mdr sidst. Men he he man er sikkert alligevel bange for det gør lidt ondt.. Tænk kunne klare en fødsels men kan næsten ikke klare en blodprøve... 

Hehe.. Jeg var sq også selv nervøs her anden gang for de clipser selvom jeg havde prøvet det før.. Men endnu engang blev jeg bekræftet i at det ikke kunne mærkes, men blot var en lettelse for selve arret da de var væk.

Ja det er lidt underligt det der med blodprøver - hader at blive stukket i, men det at få lavet en tus f.eks. rører mig ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mette 28

saxi skriver:

Hehe.. Jeg var sq også selv nervøs her anden gang for de clipser selvom jeg havde prøvet det før.. Men endnu engang blev jeg bekræftet i at det ikke kunne mærkes, men blot var en lettelse for selve arret da de var væk.

Ja det er lidt underligt det der med blodprøver - hader at blive stukket i, men det at få lavet en tus f.eks. rører mig ikke

Nej en tus rørte heller ikke mig eller når jeg er blevet pierct, men nåle hos lægen føj, men ja tager dog allegevel gerne et PKS hvor de nok også stikker lidt i mig 

Anmeld

28. februar 2011

signe.

michelledam skriver:

hej piger jeg har nogle spørgsmål omkring kejsersnit, da jeg ikke ved ret meget om det. kæresten og jeg har nemlig snakket om at jeg måske skulle få det taget. Da jeg frygter rigtig meget en alm. fødsel pga mit piskesmæld og jeg ikke vil være istand til at være i den der ligge/sidde stilling pga min nakke. Jeg er nu egentlig ikke bange for selve de de smerter der ville komme i en alm. fødsel men da mit piskesmæld går ned i ryggen og er det svært for mig at se positivt på en alm. fødsel.

spørgsmålene er så:

hvem skal man snakke med om, om at få kejsersnit?

hvordan foregår et kejsersnit? får man barnet op til sig med det samme eller går der tid før man får den bette op til sig?

hvordan er det med healing bagefter?

og hvordan er det med amningen kan man dette?

hilsen michelle

jeg har fået kejsersnit, men det var ret akut, så han kom IKKE op til mig med det samme.. men tror de lige gør baby klar og lapper dig sammen inden, men er ikke helt sikker... du skal nok først drøfte din angst med din JM.. jeg har selv piseksmæld, og frygter også alm fødsel, både pga det, og også pga de virkelig alvorlige komplikationer der var ved min 1 graviditet. håber du finder ud af noget som fungerer for dig

Anmeld

28. februar 2011

signe.

Mor-til-Hasse skriver:

jeg har fået kejsersnit, men det var ret akut, så han kom IKKE op til mig med det samme.. men tror de lige gør baby klar og lapper dig sammen inden, men er ikke helt sikker... du skal nok først drøfte din angst med din JM.. jeg har selv piseksmæld, og frygter også alm fødsel, både pga det, og også pga de virkelig alvorlige komplikationer der var ved min 1 graviditet. håber du finder ud af noget som fungerer for dig

og by the way, det er 10 mdr siden jeg fik det lavet, og jeg kan stadig være lidt øm der hvor mavemusklerne blev skåret over, og havde decideret ondt i 6 mdr efter snittet.. men tror det lidt fordkelligt.

Anmeld

28. februar 2011

Mother-love

Mor-til-Hasse skriver:

og by the way, det er 10 mdr siden jeg fik det lavet, og jeg kan stadig være lidt øm der hvor mavemusklerne blev skåret over, og havde decideret ondt i 6 mdr efter snittet.. men tror det lidt fordkelligt.

tak for svar.. det er dejligt at få et synspunkt fra en som også har piskesmæld. jeg fik mit for ca. 4-5 måneder siden så jeg har endnu ikke prøvet at få smertestillende. da jeg opdagede en uge efter uheldet at jeg var gravid..

synes det er ret dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der frygter de gener der vil kunne opstå ved almindelig fødsel..

Anmeld

28. februar 2011

Mette 28

michelledam skriver:

tak for svar.. det er dejligt at få et synspunkt fra en som også har piskesmæld. jeg fik mit for ca. 4-5 måneder siden så jeg har endnu ikke prøvet at få smertestillende. da jeg opdagede en uge efter uheldet at jeg var gravid..

synes det er ret dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der frygter de gener der vil kunne opstå ved almindelig fødsel..

Synes virkelig du skulle tage en god snak med din læge omkring dine bekymringer, og at du gerne vil have et PKS, uanset hvad vil du komme til en samtale på sygehuset, hvor du får snakket det hele igennem... 

Anmeld

28. februar 2011

Mother-love

Mette 27 skriver:

Synes virkelig du skulle tage en god snak med din læge omkring dine bekymringer, og at du gerne vil have et PKS, uanset hvad vil du komme til en samtale på sygehuset, hvor du får snakket det hele igennem... 

ja jeg ringer til min jordmor i morgen og snakker med hende om det... for det kunne være meget rart lige at få styr på mine bekymringer hurtigt.. selvom jeg kun er 25+4 i dag. så det er jo ikke noget der "haster" på den måde...

Anmeld

28. februar 2011

Mette 28

michelledam skriver:

ja jeg ringer til min jordmor i morgen og snakker med hende om det... for det kunne være meget rart lige at få styr på mine bekymringer hurtigt.. selvom jeg kun er 25+4 i dag. så det er jo ikke noget der "haster" på den måde...

Nej men når man tænker på at du skal igennem lidt samtaler og at du helst skulle kunne slappe af og have ro i kroppen, så ville jeg gøre det samme, min samtale med lægen var ved første graviditetsundersøgelse.. 

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

michelledam skriver:

hej piger jeg har nogle spørgsmål omkring kejsersnit, da jeg ikke ved ret meget om det. kæresten og jeg har nemlig snakket om at jeg måske skulle få det taget. Da jeg frygter rigtig meget en alm. fødsel pga mit piskesmæld og jeg ikke vil være istand til at være i den der ligge/sidde stilling pga min nakke. Jeg er nu egentlig ikke bange for selve de de smerter der ville komme i en alm. fødsel men da mit piskesmæld går ned i ryggen og er det svært for mig at se positivt på en alm. fødsel.

spørgsmålene er så:

hvem skal man snakke med om, om at få kejsersnit?

hvordan foregår et kejsersnit? får man barnet op til sig med det samme eller går der tid før man får den bette op til sig?

hvordan er det med healing bagefter?

og hvordan er det med amningen kan man dette?

hilsen michelle

Hej..

Jeg helede hurtigt og fint...jeg ammmede uden problemer, det skulle ikke have noget at sige om det er den ene eller anden måde i forhold til amning.

Jeg fik en henvisning til en læge på sygehuset og talte med denne om mit ønske..du har ret til ks, så du skal bare stå fast.

Ja, jeg fik barnet op...dog kun med den sidste at han var med på opvågning, men det tror jeg de gør alle steder nu.

Det er 9 år siden jeg krævede det første ks og der var det ikke så normalt som nu, så tror ikke du får de store problemer med det.

Held og lykke..

Anmeld

28. februar 2011

Nadia&Daniel

Når det er planlagt kejsersnit, er det kun manden som må være med inde på stuen. Og det er ham som får barnet først, når de har vasket, målet og vejet h*n.

Jeg fik planlagt kejsersnit (pga hun lå forkert), og jeg fik hende op, da vi skulle køre fra op.stuen til opvågningen, og havde hende hos mig hele vejen tilbage til vores egen stue.

Plua mit ar er så flot og helede super hurtigt og er så fin i dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.