Kan ikke holde på sutten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

mom <3

MorTilMalene skriver:

det problem havde vi også i starten.. så købte jeg jumbo sutter som rigtig hedder 18 mrd + og dem holder hun fint hele natten.. de er godt nok ikke kønne og fylder HELE hendes lille hoved men hun kan holde dem..

Vi fik af vide af børnelægen - at man skulle overholde de retningslinjer (med alder) som stod på sutten.

Grunden er, at det er ALT ALT for hårdt for deres kæber, mund og muskler at skulle tage en "for stor sut".
Det kan ligefrem være svært for dem at skubbe den ud!!!

Og ja, selvom de klarer det - så er det ikke godt for dem!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

mom <3

Emilie2010 skriver:

prøv LIG DYNEN I SENGEN ELLER LIFTEN, SÅ DEN LIGGER HALVT I LIFTEN OG HALVT UDENFOR. LIG HAM NED I, OG LIG RESTEN AF DYNEN OVER HAM OG TRYK DEN NED I SIDEN, SÅ DEN LIGGER FAST OMKRING. DEN VEJ HANS HOVED LIGGER, KAN DU RULLE EN STOFBLE, HÅNDKLÆDE MV, OG LIGGE SÅ DEN SKUBBER SUTTEN IND I MUNDEN. HÅBER DU FORSTÅR

Man skal vel også passe på at det ikke "fastholder" sutten i babyens mund.....

babyen bør altid kunne komme af med sutten!!!

Ja det er træls når de hele tiden skubber den ud - men måske har de ikke behov for at sutte ??!!!

Anmeld

28. februar 2011

CiSo

Jeg havde selv samme problem med Cilas, han kunne heller ikke holde sutterne inde i munden, hvilket også blev et problem..

Men så købte jeg 2 stk, natursutter.. Og dem kan han sagtens holde inde i munden! Så de kan klart anbefales. 

http://www.natursutten.dk/shop/natursutten-8c1.html

Anmeld

28. februar 2011

MorTilMalene

mille:) skriver:

Vi fik af vide af børnelægen - at man skulle overholde de retningslinjer (med alder) som stod på sutten.

Grunden er, at det er ALT ALT for hårdt for deres kæber, mund og muskler at skulle tage en "for stor sut".
Det kan ligefrem være svært for dem at skubbe den ud!!!

Og ja, selvom de klarer det - så er det ikke godt for dem!!

det klare malene fint uden problemer.. og hun har endda suttet nogle af sutterne helt ud af form-..

Anmeld

28. februar 2011

jannebjerre

Prøv at hive en stofble igennem sutteringen, det hjælper sommetider nogen, når sutten er lidt tungere

Anmeld

28. februar 2011

SHERO

Slet ikke for at tage modet fra dig, men jeg prøvede stort set alle sutter der kan købes og blev ved at prøve til han var 5 måneder, og han lærte det aldrig. Nu kan han godt sutte på en sut (13mdr) men han gider ikke bruge den, han fandt sin tommel i stedet..

Men synes du skal prøve en masse slags, jeg havde størst held (da han var helt lille) når han lå og sov barnevognen, med flyverdragt på, så den holdte den lidt for ham, men ikke så meget han ikke kunne spytte den ud hvis han ville...

Anmeld

28. februar 2011

XXSS

Bryndis skriver:

Hvilken form har de sutter?
Dem jeg bruger er ovale (tror jeg det hedder)

Jeg har ikke lige læst hele tråden (så det kan være at jeg gentager), men jeg anbefaler de helt runde sutter - mine piger har slet ikke ville/kunne bruge de anatomiske/flade, men de helt runde er et hit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.