Kan ikke holde på sutten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.978 visninger
26 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Bryndis

Min dreng på 3 1/2 måned har svært ved at holde på sutten og gider faktisk sjældent og have sutten.
Det er ikke fordi jeg vil tvinge ham til at bruge sutten men han er begyndt og blive svær at putte til nat og om natten når han har spist. Og prøver jeg og give ham sutten så sutter han lidt og taber den igen og det bliver han ved med. Men han vil gerne have den.
Jeg har købt en større sut som skal kunne bruges fra 3 måneder men det hjælper ikke rigtig.
Han kan heller ikke rigtig finde ud af at sutte på sutteflaske når han får den når han bliver passet. Han bliver ammet fuldt ud.

Nogen der har en idé til hvordan han kan komme til at kunne holde på sutten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

patella

Min dreng på 3 1/2 måned har svært ved at holde på sutten og gider faktisk sjældent og have sutten.
Det er ikke fordi jeg vil tvinge ham til at bruge sutten men han er begyndt og blive svær at putte til nat og om natten når han har spist. Og prøver jeg og give ham sutten så sutter han lidt og taber den igen og det bliver han ved med. Men han vil gerne have den.
Jeg har købt en større sut som skal kunne bruges fra 3 måneder men det hjælper ikke rigtig.
Han kan heller ikke rigtig finde ud af at sutte på sutteflaske når han får den når han bliver passet. Han bliver ammet fuldt ud.

Nogen der har en idé til hvordan han kan komme til at kunne holde på sutten?

Jeg kan sagtens huske den alder, det var også svært for min dreng og jeg fik ikke meget søvn, fordi jeg hele tiden skulle putte sutten tilbage i munden Men en veninde gav mig det råd, at lægge en stofble ved siden af hovedet, som så "holder" sutten på plads. Hvis den så ryger ud, ryger den ofte ikke længere end at han lige selv kan få den ind igen. Prøv det, det virkede for os. Det er ikke sådan at han så aldrig taber den helt, men det kan måske spare dig for halvdelen af gangene.

Senere blev stofbleen til en nusseklud fra Karma-kidz.com som er vidunderlig blød. Det er den bedste investering vi har gjort og gir samtidig masser af tryghed. Han har den hos sig hele natten nu (han er 15 måneder gammel)

Håber det lykkes dig, så du også kan få lidt søvn mellem amningerne..

(p.s. min søn ville heller aldrig tage flaske... jeg prøvede måske ikke hårdt nok og jeg tror det kræver lidt arbejde.. måske det lykkes hvis du prøver til ind i mellem?!)

Anmeld

28. februar 2011

sarahb

Begge vore børn har haft succes med Avent sutter 0-3 mdr.
Og de begge kan finde ud af den, i starten da de lige skulle lære det, tog jeg den ene finger og "slog" lidt på sutten blidt med neglen- Og så tog de fat, de skulle gøres den første måneds tid med dem begge og nu er der ingen problemer

Anmeld

28. februar 2011

Bryndis

patella skriver:

Jeg kan sagtens huske den alder, det var også svært for min dreng og jeg fik ikke meget søvn, fordi jeg hele tiden skulle putte sutten tilbage i munden Men en veninde gav mig det råd, at lægge en stofble ved siden af hovedet, som så "holder" sutten på plads. Hvis den så ryger ud, ryger den ofte ikke længere end at han lige selv kan få den ind igen. Prøv det, det virkede for os. Det er ikke sådan at han så aldrig taber den helt, men det kan måske spare dig for halvdelen af gangene.

Senere blev stofbleen til en nusseklud fra Karmakidz.dk som er vidunderlig blød. Det er den bedste investering vi har gjort og gir samtidig masser af tryghed. Han har den hos sig hele natten nu (han er 15 måneder gammel)

Håber det lykkes dig, så du også kan få lidt søvn mellem amningerne..

(p.s. min søn ville heller aldrig tage flaske... jeg prøvede måske ikke hårdt nok og jeg tror det kræver lidt arbejde.. måske det lykkes hvis du prøver til ind i mellem?!)

Han har også en nusseklud som bliver lagt hen af hans ansigt når han skal sove og prøver også og lægge den sådan så sutten ikke ryger for langt væk men det hjælper bare ikke rigtig

Anmeld

28. februar 2011

patella

Bryndis skriver:

Han har også en nusseklud som bliver lagt hen af hans ansigt når han skal sove og prøver også og lægge den sådan så sutten ikke ryger for langt væk men det hjælper bare ikke rigtig

Nå øv, det var da ærgerligt... Det kræver måske bare tålmodighed til han blir lidt bedre til at beholde den i munden så? Eller måske er nussekluden ikke stor nok, så den kan gå op "over" sutten?!

Anmeld

28. februar 2011

Bryndis

sarahb skriver:

Begge vore børn har haft succes med Avent sutter 0-3 mdr.
Og de begge kan finde ud af den, i starten da de lige skulle lære det, tog jeg den ene finger og "slog" lidt på sutten blidt med neglen- Og så tog de fat, de skulle gøres den første måneds tid med dem begge og nu er der ingen problemer

Hvilken form har de sutter?
Dem jeg bruger er ovale (tror jeg det hedder)

Anmeld

28. februar 2011

Bryndis

patella skriver:

Nå øv, det var da ærgerligt... Det kræver måske bare tålmodighed til han blir lidt bedre til at beholde den i munden så? Eller måske er nussekluden ikke stor nok, så den kan gå op "over" sutten?!

Ja måske skal jeg prøve med en stofble istedet. Men ja det kræver nok bare lidt tålmodighed

Anmeld

28. februar 2011

sarahb

Bryndis skriver:

Hvilken form har de sutter?
Dem jeg bruger er ovale (tror jeg det hedder)

det er de flade ovale tror jeg.. dem til 0-3 mdr. Helt små. De store kløjs den lille i og kan slet ikk ha dem i munden.

Anmeld

28. februar 2011

MorTilMalene

det problem havde vi også i starten.. så købte jeg jumbo sutter som rigtig hedder 18 mrd + og dem holder hun fint hele natten.. de er godt nok ikke kønne og fylder HELE hendes lille hoved men hun kan holde dem..

Anmeld

28. februar 2011

Bryndis

sarahb skriver:

det er de flade ovale tror jeg.. dem til 0-3 mdr. Helt små. De store kløjs den lille i og kan slet ikk ha dem i munden.

Er det ikke dem der er gennemsigtige?
De hedder NUK dem jeg bruger. Og han har også den der hedder str. 1 men det er som om at den er for lille og nr. to er nærmest for stor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.