Hvor mange har prøvet over 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Miss BananaHammock

Jeg kan slet ikke forstå at man ikke har en overordnet holdning for hvornår man må sende par videre. Det virker helt absurt at man nogensteder sendes videre efter 1 år og andre først efter 2 år.

Jeg kæmpede selv med min forrige læge, men hun ville da i det mindste gerne undersøge om jeg havde ÆL. Så det første vi fik ordnet var blodprøver der viste at det var iorden. Så kontaktede min mand selv sin læge og fik ham overtalt til lave en henvisning til en sædkvalitetstest. På dette tidspunkt havde vi prøvet i 1 år. Så tog jeg til læge igen, og fik afvide at når jeg nu havde ÆL, og min mands prøve var fin, så skulle vi lige prøve lidt mere. (Fik denne besked af en højgravid læge - hvor deprimerende)

Efter et par måneder, prøvede jeg igen, og heldigvis var der vikar på den dag, og hun henviste os med det samme til skejby. Men hun glemte at der skulle tages en masse blodprøver før skejby vil kalde ind til undersøgelse. Så lå vi længe imellem to systemer, hvor der ikke blev informeret ordentligt om hvem der skulle gøre hvad. 

I sommers flyttede vi til horsens og jeg skiftede læge, og han er bare så go! Han opfordrede os til at skrifte til brædstrup, da de selv klarer det hele. De tager de blodprøver der skal tages osv. Fik en tid her i januar og nu i marts er vi igang med første IUI.

Jeg har aldrig haft underlivsproblemer eller blærebetrændelse, så de vil have vi skal prøve to IUI før de laver ægledder scanning. 

Det er ikke helt en solstrålehistorie med lykkelig slutning - endnu - men synes helt sikkert du skal skifte læge og evt. inden du skifter ringe og forhøre dig om deres politik med henvisning. Bor du i nærheden af brædstrup, kan jeg KUN anbefale dem. 

Men ja, nu 26 måneder efter første forsøg, håber jeg på at universet lader det være vores tur. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.