på vej mod de 8 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Jibbe

Åh den sidste uge er Frej virkelig kommet efter det. Jeg var sååå desperat tilsidst da han IKKE ville spise noget som helst andet end ammes. Og det magtede jeg bare ikke. Så skrev jeg til Lisbeth Jess og fik af vide at han nu var stor nok til at spise rigtig mad. (Jeg havde jo nok troet at de skulle starte med grød og mos og det SKULLE køre inden jeg introducerede det andet).

Så nu ser dagen sådan ud:

0730-0900 Min lille syvsover vågner.

0900 Havregrød/øllebrød

1100 ammes og sover derefter

13-14 tiden vågner han og får rugbrødshapsere med div pålæg

1630 ammes og næste lur

1830 Mad, grov mos eller det samme som os hvis det er børnevenligt

2030-2130 ammes og puttes

Han spiser stadig 1-2 gange om natten. Det skal vi skære ned på når vi har maden oppe at køre helt og overskuddet er der til det.

Vi har kæmpet så meget og han er meget påvirket af at Lars er hjemme og når han er væk. Han stortrives når han er hjemme for så der er 100 % overskud til ham hele tiden og så er det svært når han tager afsted og vi skal nå alt selv. Så jeg glæder mig til han skal starte i DP/vuggestue så han bliver stimuleret nok. Planen er at det helst kun skal være 3-4 timer om dagen den første måned. Så håber jeg at jeg er totalt med igen med overskuddet når han kommer hjem og har nået alt det praktiske som er såå kedeligt at skulle nå når man er alene hjemme med de små  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Jibbe

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Helt okay, jeg skulle bare lige høre..

Jeg er nemlig blevet mødt med undrende øjne et par gange, over at jeg stadig ammer Matilde..  Folk synes hun er blevet for stor..  Men når vi begge nyder det, og hun også spiser almindelig mad som os andre, kan jeg desværre ikke set det forkerte i det.. Det er jo billig og praktisk..

Folk har også kigget mærkeligt på os selvom han kun lige er blevet 7 måneder og en gang imellem har jeg også fået kommentarer som "skal han ikke snart have rigtig mad?".... Han er en stor stor dreng og en lang dreng og ligner en som er ældre end han er men seriøst folk aner ikke hvad grunden er til at man stadig ammer og så burde de holde kæft.  Jeg har bare svaret jo hvis jeg kunne få ham til at spise andet eller at hvis de nu vidste lidt om det så anbefaler SST at man fuldammer til 6 mdr...

Okay bare lige lidt morgengalde herfra

Anmeld

7. marts 2011

Sofia24

Godmorgen

Ville lige bidrage med vores dag  Silas er næsten 7 1/2 mdr!

Jeg er startet studie igen, så Bassen bliver passet ved farmor et par dage om ugen (resten af dagene er jeg så hjemme med ham og "læser" hjemmefra)

Kl 6.30-7.00 Ammes

Kl ca 8.00 havregrød (nyindført måltid så er ikke helt fast endnu)

Kl ca 9.30 Ammes eller lidt MME (afhænger af om moar er der ) og puttes til lur

Kl ca 12.00 Øllebrød og vand i kop

Kl ca 13.30 Ammes eller MME inden puttes

Kl ca 16-16.30 Most banan, eller hvad vi nu finder på

Kl 17.30 Kartoffel- grøntsagsmos med kødbolle og vand til

Kl ca 19.00 Ammes inden puttes til natten

Han spiser ikke om natten, men meget om dagen og vi kan ikke slippe afsted med at spise noget selv uden han SKAL smage... Han er virkelig ved at være en bestemt herre  

Det fungere super godt hjemme ved os, ja han er vist virkelig nem

Kram Sofia

Anmeld

15. marts 2011

NoName

nu kan jeg se at alle vores børn sover 3 gange dagligt, hvilket i min verden jo også er helt normalt.

jeg har ladet mig fortælle at når de starter i dp/vs at så sløjfer de formiddagsluren men om det passer ved jeg ikke???

kan man forlange at babyer på omkring 8-9 mdrs alderen skal være vågne fra i vores tilfælde bliver det omkring kl 6 om morgenen til hun skal sove til middag omkring kl 12??? jeg synes dælme det er mange timer????

Anmeld

15. marts 2011

Anne85

noname skriver:

nu kan jeg se at alle vores børn sover 3 gange dagligt, hvilket i min verden jo også er helt normalt.

jeg har ladet mig fortælle at når de starter i dp/vs at så sløjfer de formiddagsluren men om det passer ved jeg ikke???

kan man forlange at babyer på omkring 8-9 mdrs alderen skal være vågne fra i vores tilfælde bliver det omkring kl 6 om morgenen til hun skal sove til middag omkring kl 12??? jeg synes dælme det er mange timer????

Nynne sover kun to gange om dagen - en formiddagslur og en middagslur.

Nu er der stadig noget tid til hun skal ud og passes, men jeg regner da stadig med at hun sover formiddagslur der.

Da vores ældste søn startede i vuggestue (han var lige præcis 1 år) sov han stadig 1-1 1/2 time formiddagslur - det var overhovedet ikke noget problem - men det er måske også fordelen ved en vugegstue - tænker at dagplejemoderen måske er lidt mere skrap mht søvn og at børnene bare SKAL sove på samme tid - sårn er det jo ikke en vuggestue - her kan man bedre følge barnets behov (ååhhh... hvor jeg da håber vi får vuggestueplads)

Min søn sov i øvrigt formiddagslur det første halve eller hele år af hans vuggestuetid - og han har sovet til middag lige indtil for kort tid siden og han er altså 3 1/2 - han har et HELT andet søvn behov end hans lillesøster har - og jeg var blevet tosset hvis en dagplejemor troede hun skulle ændre i det

Anmeld

15. marts 2011

NoName

Anne85 skriver:

Nynne sover kun to gange om dagen - en formiddagslur og en middagslur.

Nu er der stadig noget tid til hun skal ud og passes, men jeg regner da stadig med at hun sover formiddagslur der.

Da vores ældste søn startede i vuggestue (han var lige præcis 1 år) sov han stadig 1-1 1/2 time formiddagslur - det var overhovedet ikke noget problem - men det er måske også fordelen ved en vugegstue - tænker at dagplejemoderen måske er lidt mere skrap mht søvn og at børnene bare SKAL sove på samme tid - sårn er det jo ikke en vuggestue - her kan man bedre følge barnets behov (ååhhh... hvor jeg da håber vi får vuggestueplads)

Min søn sov i øvrigt formiddagslur det første halve eller hele år af hans vuggestuetid - og han har sovet til middag lige indtil for kort tid siden og han er altså 3 1/2 - han har et HELT andet søvn behov end hans lillesøster har - og jeg var blevet tosset hvis en dagplejemor troede hun skulle ændre i det

som jeg skrev så ved jeg ikke om det passer, og har heller ikke spurgt min dp om det. men hun har 2 små på under et år, mon ikke hun lader dem sove formiddagslur???

ville da synes det var synd ellers, og sikke en larm hun kan risikere med 2 trætte unger.

Anmeld

15. marts 2011

Anne85

noname skriver:

som jeg skrev så ved jeg ikke om det passer, og har heller ikke spurgt min dp om det. men hun har 2 små på under et år, mon ikke hun lader dem sove formiddagslur???

ville da synes det var synd ellers, og sikke en larm hun kan risikere med 2 trætte unger.

Jeg har bare hørt om rigtig mange dagplejemødre der helst ser at de stryger formiddagsluren. Og så blir de puttet på præcis samme tidspunkt allesammen osv - tror bare der er mere fleksibilitet i en vuggestue

Anmeld

15. marts 2011

NoName

Anne85 skriver:

Jeg har bare hørt om rigtig mange dagplejemødre der helst ser at de stryger formiddagsluren. Og så blir de puttet på præcis samme tidspunkt allesammen osv - tror bare der er mere fleksibilitet i en vuggestue

nu må vi se, jeg skal op til hende igen i næste uge. så vil jeg høre hende ad hvordan en normal dag ser ud.

Anmeld

16. marts 2011

Corn

Mut er også nede på 2gange lur nu, og det skal så lige passes ind med formiddagslur i bhv og eftermiddagsluren... Så vi kan ikke hente når vi kommer fra job, for der sover han stadig... så det bliver bonustid med de store

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.