på vej mod de 8 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.541 visninger
28 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

NoName

Hej piger,

hvad står der på menuen hos jeres små basser efterhånden???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Anne85

Hej med dig

jamen her ser menukortet sådan ud:

Ved 7-8 tiden når hun vågner - øllebrød

kl. 9.30 lige inden hun puttes til formiddagslur - 125-150 mme

Kl. 12 - Rugbrød med forskelligt pålæg + grønsagsmos (gerne med kød)

Kl. 13 lige inden hun puttes til middagslur - 125-150 mme

kl. 15-16 eller hvornår hun nu vågner fra middagslur - most banan, frugtmos + lidt brød eller kiks, lidt frugtgrød eller lignende

Kl. 18 - øllebrød eller grønsagsmos med kød

kl. 19.30 - 250-300 ml vælling

og så spiser hun ENDELIG ikke om natten længere

Anmeld

27. februar 2011

Corn

Aslan er blevet 8 mdr og det ser sådan ud:

6-7-tiden ammes

ved 8-tiden grød, fx havregrød

9-tiden lur

11.30 rugbrød med vand i kop

13-tiden bolle eller grød

16-17 tiden bolle, skorpe, brød frugt og amning

18.00 aftensmad, oftest det samme som os, og evt grød til efter-mætning med frugtmos

19-19.30 amning og putning

Anmeld

27. februar 2011

NoName

Anne85 skriver:

Hej med dig

jamen her ser menukortet sådan ud:

Ved 7-8 tiden når hun vågner - øllebrød

kl. 9.30 lige inden hun puttes til formiddagslur - 125-150 mme

Kl. 12 - Rugbrød med forskelligt pålæg + grønsagsmos (gerne med kød)

Kl. 13 lige inden hun puttes til middagslur - 125-150 mme

kl. 15-16 eller hvornår hun nu vågner fra middagslur - most banan, frugtmos + lidt brød eller kiks, lidt frugtgrød eller lignende

Kl. 18 - øllebrød eller grønsagsmos med kød

kl. 19.30 - 250-300 ml vælling

og så spiser hun ENDELIG ikke om natten længere

Hold da op, jeg kan ikke få caroline til at spise noget som helst om morgenen ud over en flaske med 265ml... jeg har prøvet at lave hele menukortet igennem fra youghurt til øllebrød, men intet af det passer damen.

til frokost får hun rugbrød med pålæg eller grød. med lidt mælk og vand

til aftensmad får hun grød, kartoffelmos med grønsager men er så lige begyndt på at give hende det samme som os, men med det andet som backup HVIS hun ikke vil have vores mad.

inden hun puttes får hun endnu en flaske med 265ml som hun næsten altid tømmer.

Vi spiser sjældent om natten efterhånden DEJLIGT.

får Nynne jern dråber?

Anmeld

27. februar 2011

NoName

Macaab skriver:

Aslan er blevet 8 mdr og det ser sådan ud:

6-7-tiden ammes

ved 8-tiden grød, fx havregrød

9-tiden lur

11.30 rugbrød med vand i kop

13-tiden bolle eller grød

16-17 tiden bolle, skorpe, brød frugt og amning

18.00 aftensmad, oftest det samme som os, og evt grød til efter-mætning med frugtmos

19-19.30 amning og putning

guuud ammer du stadig???

synes ham spiser meget/ofte eller ser det bare sådan ud???

Anmeld

27. februar 2011

Anne85

noname skriver:

Hold da op, jeg kan ikke få caroline til at spise noget som helst om morgenen ud over en flaske med 265ml... jeg har prøvet at lave hele menukortet igennem fra youghurt til øllebrød, men intet af det passer damen.

til frokost får hun rugbrød med pålæg eller grød. med lidt mælk og vand

til aftensmad får hun grød, kartoffelmos med grønsager men er så lige begyndt på at give hende det samme som os, men med det andet som backup HVIS hun ikke vil have vores mad.

inden hun puttes får hun endnu en flaske med 265ml som hun næsten altid tømmer.

Vi spiser sjældent om natten efterhånden DEJLIGT.

får Nynne jern dråber?

Nope... ingen jerndråber - hun kommer altid over 400 ml mme eller vælling og er derfor dækket ind med jern

Jeg har prøvet et par gange at give vores mad men det er hun slet ikke til. Hun gider heller ikke rigtigt grønsager - derfor får hun det til middag og grød til aften fordi hun er lidt mere modtagelig for grønsager midt på dagen hvor hun er mere udhvilet

Anmeld

27. februar 2011

NoName

Anne85 skriver:

Nope... ingen jerndråber - hun kommer altid over 400 ml mme eller vælling og er derfor dækket ind med jern

Jeg har prøvet et par gange at give vores mad men det er hun slet ikke til. Hun gider heller ikke rigtigt grønsager - derfor får hun det til middag og grød til aften fordi hun er lidt mere modtagelig for grønsager midt på dagen hvor hun er mere udhvilet

Det går ok, med at spise vores, men hun vil hellere have grøden eller kartoffelmosen, så det får hun bare, men jeg prøver til alligevel, måske er der bid en dag hvor hun bare kværner en hel portion.

carolkine får ikke vælling, så er der ingen af os der får sovet overhovedet, så hun får mme, og ja hun sover jo langt de fleste nætter uden at vågne (pånær sutteture) så det er jo fint.

har jo ellers været RIGTIG slem og har købt en gå stol og hold da op manner hvor hun synes det er skægt, det tog hende dælme ikke mange minutter at finde ud af hvordan den virker... hahahah

Anmeld

27. februar 2011

Corn

guuud ammer du stadig???

synes ham spiser meget/ofte eller ser det bare sådan ud???

Ja den unge mand bruger moAr-sutten... OG hvorfor give flaske, så kan jeg jo ligeså godt amme

Han spiser 3-4 store måltider og så et par små samt tre amninger(forsøger jeg at holde det på, selvom han ihærdigt forsøger at liste en tår ind om natten, men moar deler kun vand ud)

Anmeld

28. februar 2011

NoName

Macaab skriver:

Ja den unge mand bruger moAr-sutten... OG hvorfor give flaske, så kan jeg jo ligeså godt amme

Han spiser 3-4 store måltider og så et par små samt tre amninger(forsøger jeg at holde det på, selvom han ihærdigt forsøger at liste en tår ind om natten, men moar deler kun vand ud)

Jamen det er rigtigt, er imponeret over hvordan du holder gang i arla, her er arla tørret ud helt af sig selv, så her var flasken eneste mulighed...

har svært ved at få caroline til at spise til hovedmåltiderne hvis hun små spiser i løbet af dagen. så det er vi gået fra, så får hun noget vand tilbudt.

Anmeld

28. februar 2011

Corn

Jamen det er rigtigt, er imponeret over hvordan du holder gang i arla, her er arla tørret ud helt af sig selv, så her var flasken eneste mulighed...

har svært ved at få caroline til at spise til hovedmåltiderne hvis hun små spiser i løbet af dagen. så det er vi gået fra, så får hun noget vand tilbudt.

Han spiser nødvendigvis heller ikke ret meget til mellemmåltider, men han kan ikke holde sig så længe, hvis han også skal sove ordentligt....

Arla holder gang i sig selv, så længe der er forbrug på og vi er nede på tre gange om dagen fordi jeg har bestemt mig for det Den unge mand synes eller 5 gange var fint og så ingen små måltider.

Men han starter inst. 1. april, og der kommer moAr jo ikke og ammer midt på dagen. Så nu passer det med at han ammes morgen, når han bliver hentet og til sengetid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.