Hvad gør jeg forkert?? jeg er grædefærdig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

hmmm...du kunne også vende den om.

Du skriver at du har lagt mærke til at der er nogle børn der 'kan' ligge selv i lang tid, hvori mod dit barn gerne vil op til dig. Vend den om! Du har et barn der KAN GIVE UDTRYK for behov, behovet for mor, behovet for at have tæt fysisk kontakt, behovet for tryghed i stedet for at ligge der alene forladt på gulvet eller i buret (kravlegården).

Tak   den "omvending" kan jeg godt lide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Min dreng var faktisk lige sådan. Alt omkring ham var meget mere spændende (og så tænker jeg, hvordan kan noget være mere spændende end ens fantastiske mor )

Hvis du kan have kontakt med ham/hende på puslebordet, så tror jeg virkelig ikke at der er noget galt med ham/hende.. 

Dit dejlige barn er bare en nysgerrig en af slagsen og det skal du bare nyde.. I skal tids nok få en masse hygge-sludre-pludre stunder, som ikke kun foregår på puslebordet.. 

Sidst men ikke mindst, så er det et kæmpe kompliment til dig fra dit barn, at han/hun vil have kontakt med dig der, for det betyder jo at han/hun nyder at være der og at DU har gjort det til et hyggeligt og trygt sted.. 

Kæmpe 

Præcis sådan har jeg tænkt  Hvor er det dejligt at høre, nogen har oplevet det samme med deres barn.

Tusind tak for svar

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

AA10 skriver:

du skal ikke skamme dig.. Du virker til være en rigtig god mor.. en dårlig mor ville ikke være bekymret for sin lille baby så tag du den helt med ro

tak

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

quity skriver:

Nu har jeg ikke fået læst de andres indlæg, men først og fremmest så er du IKKE en dårlig mor, det beviser du selv ved at være obs på dit barn, bekymre dig for det og søge råd som du gør nu.

Jeg synes da du prøve at kontakte sundhedsplejeske så I kan få en snak om dine bekymringer. Her kan hun også se/sige om hun tror der er noget med dit barns syn. Hvilket der højest sandsynlig ikke er. Man må også tænke på at et barns syn udvikler sig hele tiden og i den alder ser børn ikke særlig godt.

Jeg sender lige et link til dig hvor du kan læse lidt om det, eller søg selv på eks. spædbørns syn. Jeg tror det kan hjælpe dig meget i forhold til dine bekymringer.

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyhaandbogen/krop-og-sanser/synet/

Knus

Aww, tak skal du have

Jeg vil helt sikkert lige tage en snak med sundhedsplejersken

Men jeg tror nu ikke, det er synet, den er gal med - for hvis jeg tager en ting og langsomt fører den fra side til side, kan mit barn sagtens følge den..

Noget helt andet er, at vi har lavet utrolig meget i de sidste 2 uger - været ude hos folk, haft besøg osv - det tænker jeg måske kan gøre mit barn stresset (=overstimuleret). Igår var vi bare herhjemme og jeg synes faktisk, jeg fik rigtig god kontakt flere gange.. (også efter jeg havde oprettet indlægget her og fået mere ro på, det hjælper helt sikkert også på det)

Anmeld

26. februar 2011

2721

Mathias Villads skriver:

Det er fuldstændig normalt.. barnet er ved at lægge mærke til sin omverden.. og du skal nok få mere øjenkontakt med barnet.. 

Anmeld

26. februar 2011

Carinita

kamtok skriver:

Min dreng var faktisk lige sådan. Alt omkring ham var meget mere spændende (og så tænker jeg, hvordan kan noget være mere spændende end ens fantastiske mor )

Hvis du kan have kontakt med ham/hende på puslebordet, så tror jeg virkelig ikke at der er noget galt med ham/hende.. 

Dit dejlige barn er bare en nysgerrig en af slagsen og det skal du bare nyde.. I skal tids nok få en masse hygge-sludre-pludre stunder, som ikke kun foregår på puslebordet.. 

Sidst men ikke mindst, så er det et kæmpe kompliment til dig fra dit barn, at han/hun vil have kontakt med dig der, for det betyder jo at han/hun nyder at være der og at DU har gjort det til et hyggeligt og trygt sted.. 

Kæmpe 

- Hvilken skøn måde at observere det på!! Det var dog det smukkeste kompliment, og noget man måske ikke ville tænke over selv. jeg ville i hvertfald ikke, men det er jo SÅ sandt!

Knus til den bekymrede!

Anmeld

26. februar 2011

kamtok

Anonym skriver:

Aww, tak skal du have

Jeg vil helt sikkert lige tage en snak med sundhedsplejersken

Men jeg tror nu ikke, det er synet, den er gal med - for hvis jeg tager en ting og langsomt fører den fra side til side, kan mit barn sagtens følge den..

Noget helt andet er, at vi har lavet utrolig meget i de sidste 2 uger - været ude hos folk, haft besøg osv - det tænker jeg måske kan gøre mit barn stresset (=overstimuleret). Igår var vi bare herhjemme og jeg synes faktisk, jeg fik rigtig god kontakt flere gange.. (også efter jeg havde oprettet indlægget her og fået mere ro på, det hjælper helt sikkert også på det)

babyer har den fantastiske evne at de kan lukke helt af for omverdenen, når de synes det hele bliver lidt for meget.. Min søn reagerede ved at sove sig igennem alle de besøg vi var på og fik. Så det kunne meget vel være en forklaring..

Og igen, når I så kommer på puslebordet, så er det jo bare ham/hende og dig uden alt det andet/alle de andre, og så er kontakt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.