Natspisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.420 visninger
29 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Joko

Hej

Vil lige hører om der er nogen som har børn der er sultne om natten??

Min datter er snart 5 måneder og hun sover ikke igennem endnu 

Når hun vågner om natten er hun sulten (hun bliver ammet), har prøvet med lidt vand det er ikke nok. Har prøvet forskellige grød/mos inden sengetid. Hun får nogen gange en flaske mme inden hun sover. Hun er begyndt at sove fra 18-19 til 23-24 og så vågen en 1-1 1/2 time så sove 2-3 timer så spise, sove igen 2-3 så spise og vågen 1 time. og sådan kører det.

Til middag sover hun altid godt, så der er ingen problem.

Nogen som har eller oplever det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

DLM

min søn er 8 måneder og vågner også en gang om natten for lige at få en tår hos mor

det kan godt være et appetit spring hun laver lige nu.

I takt med at baby bliver ældre, vokser behovet for modermælk. Dette sker typisk i ryk. Generelt kan man se appetitspring omkring 3 uger, 6 uger, 3 måneder og 6 måneder, men mødre der ammer længere end det, kan opleve appetitspring flere gange (1).

Anmeld

23. februar 2011

Joko

DLM skriver:

min søn er 8 måneder og vågner også en gang om natten for lige at få en tår hos mor

det kan godt være et appetit spring hun laver lige nu.

I takt med at baby bliver ældre, vokser behovet for modermælk. Dette sker typisk i ryk. Generelt kan man se appetitspring omkring 3 uger, 6 uger, 3 måneder og 6 måneder, men mødre der ammer længere end det, kan opleve appetitspring flere gange (1).

Tak for svaret. Sådan har det været fra fødslen af og syntes det er ved at være hårdt ikke at få sovet ordenligt både for mig og hende.

Syntes jeg har prøvet alt for at få hende til at sove bedre og mere.

Er det meget han spiser eller bare lige for at slukke tørsten??

Anmeld

23. februar 2011

Malthes mor

Hej:-)

Malthe på 14 mdr stoppede med sin natflaske da han var 11 mdr. Og Mikkel på 4,5 år stoppede med sin natflaske da han var 7 mdr. Så det er meget forskelligt fra barn til barn.

hvordan mine drenge fik mad da de var i 5 mdrs alderen har jeg fortrængt. men ta en snak med din sundhedsplejerske.

Men mon ikke det er meget normalt, som du der beskriver. Det handler om, at se om hun trives i dagligdagen. Og så kan det jo også være at hun lige nu er i en periode, hvor hun har tænkt sig at vokse.

Anmeld

23. februar 2011

Joko

Malthes mor skriver:

Hej:-)

Malthe på 14 mdr stoppede med sin natflaske da han var 11 mdr. Og Mikkel på 4,5 år stoppede med sin natflaske da han var 7 mdr. Så det er meget forskelligt fra barn til barn.

hvordan mine drenge fik mad da de var i 5 mdrs alderen har jeg fortrængt. men ta en snak med din sundhedsplejerske.

Men mon ikke det er meget normalt, som du der beskriver. Det handler om, at se om hun trives i dagligdagen. Og så kan det jo også være at hun lige nu er i en periode, hvor hun har tænkt sig at vokse.

har snakket med sp og hun har ikke de bedste råd udover det jeg har prøvet.

Okay kan hører der er nogen som spiser længere end andre. Syntes bare at have læst at når de er omkring 4-5 månder skal de helst ikk spise om natten. Bare lidt svært når ens barn er sulten om natte.

Ja håber hun vokser fra det så nattesøvnen ikke bliver afbrudt.

Anmeld

23. februar 2011

DLM

Joko skriver:

Tak for svaret. Sådan har det været fra fødslen af og syntes det er ved at være hårdt ikke at få sovet ordenligt både for mig og hende.

Syntes jeg har prøvet alt for at få hende til at sove bedre og mere.

Er det meget han spiser eller bare lige for at slukke tørsten??

det kan jeg godt forstå, det er rigtig træls. har du prøvet at lade hende sove ved siden af dig? så kan hun selv finde brystet hvis hun vil ha.

han spiser en 5-10 min. og jeg sover semi vidre imens.

Anmeld

23. februar 2011

Joko

ja vi sover for det meste sammen, mega hårdt men så små sover jeg lidt mens hun spiser. Men nogen gange vågner hun og kan ligge 1 time og snakke og lege med sutten.

Har også givet hende begge bryst og så lagt i hendes egen seng igen, men der går måske så 3-4 timer før hun er sulten igen.

Anmeld

23. februar 2011

DLM

Joko skriver:

ja vi sover for det meste sammen, mega hårdt men så små sover jeg lidt mens hun spiser. Men nogen gange vågner hun og kan ligge 1 time og snakke og lege med sutten.

Har også givet hende begge bryst og så lagt i hendes egen seng igen, men der går måske så 3-4 timer før hun er sulten igen.

ahh ja det kan min søn også, jeg ligger mig bare ned og sover igen, eller blunder, mens han lige finder ud af han skal sove og ikke lege. det er som regel ved 23 tiden han gør det.

men det kan være det bare er en fase ellers prøv at snakke med din sp

Anmeld

23. februar 2011

prettybutterfly

Min datter på 14 mdr har skulle ha flaske hver nat til hun var ca 12 mdr. Nogle gange kan hun stadig vågne og vil ha flaske om natten. Vi har længe prøvet at trappe ned og nu er det heldigvis ved at være længe siden hun har spist om natten, men der er HELT normalt!

Hvis jeg var jer ville jeg dog prøve at blive ved med at putte hende der når hun vågner om natten, for lissom at sige DER SKER IKKE NOGET OM NATTEN!! Der SKAL man sove. Altså at det er ok at få mælk, men så skal man altså også sove igen med det samme bagefter!

HELD OG LYKKE

Anmeld

23. februar 2011

Joko

DLM skriver:

ahh ja det kan min søn også, jeg ligger mig bare ned og sover igen, eller blunder, mens han lige finder ud af han skal sove og ikke lege. det er som regel ved 23 tiden han gør det.

men det kan være det bare er en fase ellers prøv at snakke med din sp

ja har overvejet at snakke med hende igen.

Men mange tak for svar rart at hører andres erfaringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.