38+1 nu med strækmærker ikke kun på siderne men os på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

Maria-s

Sofia skriver:

Jeg sender en masse vestøv Forstår godt du er træt af strækmærkerne! Jeg er sluppet indtil videre, men har jo så også lige 5 uger til termin! Til gengæld kommer der konstant flere kilo til her, det irriterer mig lidt. Men ja, vi må jo tænke på den dejlige lille baby og så skidt med det andet. Men jeg kender nu godt det med, at man lige får en nedtur i ny og næ! Så sender dig lige et knus!

Taaaak

Det er nu lidt dejligt at man ikke er den eneste der har taget mere på end hvad alle siger man må.. Forstå mig ret. Det gør at jeg føler mig lidt mere menneskelig og som en mindre "dårlig mor". For ved du hvad? vi skal sgu NOK komme af med dem igen!! Som jeg siger til mig selv: Hellere et par for meget end for lidt Prinsen i min mave mangler i hvert fald ikke noget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Maria-s

DK skriver:

Jeg ved præcist hvordan du har det! Utålmodighed er bare en ond ond sygdom når man kommer over de 37+0!!!

Jeg håååber at du og alle andre herinde få dejlige veer og skønne unger efter perfekte fødseler i uge 38!!

JA han kan altså bare godt tage at komme ud!! NUUUU!!!!

Men jaaaa han kommer når han er klar, jeg ved det... Det gør det også bare svære når ens jordemor for snart 14 dage siden sagde, ja jeg tror bare slet ikke på du kommer til at gå til T dag. Han kan komme hvornår det skal være. JEg havde faktisk bildt mig selv ind at min til til JM her på tirsdag ikke blev relevant, men sådan ser det jo ikke helt ud alligevel....  Har flere og flere sådan mens smerter, ISÆR om natten, men det er vel bare fordi han er ved at møve sig ned i bækkenet og at det hele gir sig dernede, ikke nødvendigvis fordi han gerne vil ud. Har en veninde der fik samme besked som mig af sin JM og hun gik en uge over tid1 Ahhh kan ikke KLARE 3 uger mere. Har SÅ ONDT i mine ribben!!....

så søde, søde, SØDE Noah. Kom nu uuudddd!!

Anmeld

20. februar 2011

Maria-s

piadas skriver:

Nej, hvor er det træls for dig - nu er du sluppet så længe, så kan han ikke være bekendt at bule så meget ud her til sidst, at smilerynkerne kommer! Husk det nu - jeg fik skæld ud af Anne for at kalde dem strækmærker!!

Masser af vestøv afsted til dig - jeg synes, det skulle være forbudt at gå over, for ventetiden er hæslig, selv om jeg godt ved, at du har to uger at løbe på endnu!

Taak Jeg  for at hepningen virker

Og ja jeg ved godt det er lidt uforskammet at være SÅ utålmodig og hen ad barnlig, når jeg kun kan sige 38+2 i dag, for der er jo efterhånden også et par stykker af jer dejlige kvinder der er endt med at gå noget over tid og I har jo overlevet

Men altså......! Synes bare datoerne den 20. 21. og 22 er SÅDAN nogle pæne nogen

Anmeld

21. februar 2011

piadas

Maria-s skriver:

Taak Jeg  for at hepningen virker

Og ja jeg ved godt det er lidt uforskammet at være SÅ utålmodig og hen ad barnlig, når jeg kun kan sige 38+2 i dag, for der er jo efterhånden også et par stykker af jer dejlige kvinder der er endt med at gå noget over tid og I har jo overlevet

Men altså......! Synes bare datoerne den 20. 21. og 22 er SÅDAN nogle pæne nogen

Ja, det der med datoerne. Jeg kan sagtens forstå, at du går op i det der med datoerne! Det er noget underligt noget - jeg ville jo også gerne have ramt d. 14. februar, fordi vores børn så ville være født d. 12., 13. og d. 14, men det blev jo som bekendt d. 15.!

Så må vi bare få en mere, som så skal fødes d. 14. for at få hullet udfyldt!!

Jeg kom efterfølgende til at se efter. Oliver er født 12-05-01 og Ida er født 15-02-11, så det minder jo rigtig meget om hinanden. Lea er født 13-07-04, så kunne den næste evt. blive født 17-03-14, så passer det også sammen. Aj, sikke noget at gå op i!!

Men du har ret 20-02-11, 21-02-11 og 22-02-11 ser godt ud på papiret!! Ellers må du helt frem til 03-03-11, men der er godt nok længe til! Eller det er der jo ikke, men det synes du jo nok!

Anmeld

21. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Ja, det der med datoerne. Jeg kan sagtens forstå, at du går op i det der med datoerne! Det er noget underligt noget - jeg ville jo også gerne have ramt d. 14. februar, fordi vores børn så ville være født d. 12., 13. og d. 14, men det blev jo som bekendt d. 15.!

Jeg kom efterfølgende til at se efter. Oliver er født 12-05-01 og Ida er født 15-02-11, så det minder jo rigtig meget om hinanden. Lea er født 13-07-04, så kunne den næste evt. blive født 17-03-14, så passer det også sammen. Aj, sikke noget at gå op i!!

Men du har ret 20-02-11, 21-02-11 og 22-02-11 ser godt ud på papiret!! Ellers må du helt frem til 03-03-11, men der er godt nok længe til! Eller det er der jo ikke, men det synes du jo nok!

EJ hvor er det dejligt ikke at være den eneste der har bare LIDT ocd agtige tendenser!!

Synes det ville være helt perfekt at nr. 4 kommer til marts '14 Pia, det må du lige have manden med på!

Anmeld

21. februar 2011

CA

Nu er det 3. gang jeg sætter mig til at svare dig... Først var det Johannes der forstyrrede, så var det computeren der gik i sort og NU håber jeg at det dur. Svarer ikke så langt denne gang, så ka det da ikke gå helt galt

Jeg ville egentlig bare sige at jeg virkelig forstår dig! Det er så hårdt at vente de sidste uger. Og det er svært at være høflig overfor utålmodige familiemedlemmer. Jeg undlod at tage telefonen nogen gange. Orkede det ikke altid! Tænkte det var bedst for både dem og mig

Det med kroppen! Det gør noget grimt ved selvtilliden at være så skræmmende tæt på de 100kg Og jeg forstår virkelig godt din bekymring om, om du får din krop igen. Her blev jeg ramt af strækmærker en masse få dage før termin. Jeg var så sur så sur! Men borset fra de mærker der aldrig forsvinder(men som forevigt vil minde mig om at jeg har haft GULD i mavsen), så går min bekymring også på at alt lige nu bare HÆNGER! Blir det nogensinde stramt igen? Og hvad har min krop tænkt sig at gøre ved alt det hud? Vil min mand nogensinde finde mig sexet igen? Eller vil jeg forevigt bare ligne en mor? Jeg ER mor og jeg ER lykkelig over at være det. Jeg vil ikke bytte mit barns gode helbred til en smukkere krop - når det kommer til det, så er min krop jo ligegyldig. Men jeg blir alligevel lidt ked af at se på mig selv... SUK!

Men det er altså kun 4 uger siden jeg har født så der er håb endnu. Begynder at lære Johannes og hans madvaner bedre at kende, så mon ikke snart jeg kan snige mig i fitness?? 

Nu kom det til at handle om mig, men jeg ville bare sige at jeg forstår dig!! Og jeg tror der er håb for os, selv det virker uoverskueligt

Pøj pøj masser af vestøv til dig 

Anmeld

21. februar 2011

Maria-s

Carina87 skriver:

Nu er det 3. gang jeg sætter mig til at svare dig... Først var det Johannes der forstyrrede, så var det computeren der gik i sort og NU håber jeg at det dur. Svarer ikke så langt denne gang, så ka det da ikke gå helt galt

Jeg ville egentlig bare sige at jeg virkelig forstår dig! Det er så hårdt at vente de sidste uger. Og det er svært at være høflig overfor utålmodige familiemedlemmer. Jeg undlod at tage telefonen nogen gange. Orkede det ikke altid! Tænkte det var bedst for både dem og mig

Det med kroppen! Det gør noget grimt ved selvtilliden at være så skræmmende tæt på de 100kg Og jeg forstår virkelig godt din bekymring om, om du får din krop igen. Her blev jeg ramt af strækmærker en masse få dage før termin. Jeg var så sur så sur! Men borset fra de mærker der aldrig forsvinder(men som forevigt vil minde mig om at jeg har haft GULD i mavsen), så går min bekymring også på at alt lige nu bare HÆNGER! Blir det nogensinde stramt igen? Og hvad har min krop tænkt sig at gøre ved alt det hud? Vil min mand nogensinde finde mig sexet igen? Eller vil jeg forevigt bare ligne en mor? Jeg ER mor og jeg ER lykkelig over at være det. Jeg vil ikke bytte mit barns gode helbred til en smukkere krop - når det kommer til det, så er min krop jo ligegyldig. Men jeg blir alligevel lidt ked af at se på mig selv... SUK!

Men det er altså kun 4 uger siden jeg har født så der er håb endnu. Begynder at lære Johannes og hans madvaner bedre at kende, så mon ikke snart jeg kan snige mig i fitness?? 

Nu kom det til at handle om mig, men jeg ville bare sige at jeg forstår dig!! Og jeg tror der er håb for os, selv det virker uoverskueligt

Pøj pøj masser af vestøv til dig 

Hehe det er ikke sårn med alle de forhindringer

Jeg er glad for på en måde, at jeg ikke er den eneste der har de tanker om krop, mand og forhold...

Jeg kan ikke lade være med at føle mig en anelse navlepillende og forfængelig en gang imellem, men omvendt føler jeg også bare at det er bekymringer som fylder rigtig meget om som BETYDER rigtig meget for mig. Men det er måske det uvisse i det og det ukontrollerbare. At selvom jeg vil gøre en kæmpe indsats for at blive "den lækre kæreste" igen, så KAN jeg bare ikke bestemme helt selv hvor stramt maveskindet bliver igen eller hvordan mine bryster kommer til at se ud efter amning. Det er frygten for at kæresten aldrig vil komme til at se på mig igen med den samme "lyst" i blikket som han kunne ha før jeg blev gravid. Og egentlig er det her vel lidt en hån mod min dejlige, DEJLIGE kæreste. For hvor meget kredit er det lige jeg giver ham??... Tror jeg virkelig at han aldrig igen vil tænde på mig og gå ud og finde en anden?? (jeg ville da selv blive ked af det hvis det var omvendt fortegn og ham der tænkte sådan om MIG).. Jeg har prøvet at snakke med kæresten om det nogle gange, men han har altså noget svært ved at forstå hvad jeg mener og gider egentlig ikke blive VED med at køre rundt i det som han siger. Og han siger jo kun sådan for at fortælle mig at han elsker mig over alt på jorden og JEG skal lige om snart være mor til hans søn og at han altså godt kan se ud over et par strækmærker og hvad der ellers måtte komme.  

Men ja vi kvinder har jo nok det her kontrol-freak-gen mange af os og vi VIL bare SÅ gerne kunne styre og planlægge ALT både nu og fremtiden OG vi vil bare SÅ gerne være perfekte for os selv, vores børn, familie og mand. Men måske vi skal øve os noget mere på ikke altid at være så perfekte?... Ikke at vi skal stoppe med at stille krav til os selv, men måske bare mere lade være med at se ting som nederlag, hvis det er man ikke altid helt når til der hvor man havde tænkt sig i starten.

Jeg har valgt at det der med vægt tab, jamen det skal altså deles ind i etaper. Det hjælper ikke noget at jeg går og er nede i kulkælderen over mit eget udseenede indtiul jeg er nede under de 75 kg igen. Jeg vil rose mig selv for hver 5 kg der ryger af Og så vil jeg søger for at købe noget lækkert tøj MENS jeg er igang med at tabe mig, således jeg ikke går rundt og ligner en lort, indtil jeg kan passe mit normale tøj igen. For det har jeg fra tidlige vægttab fundet ud af har en rigtig positiv indvirkning på vægten

Nå SIKKE en masse snak og bla bla bla fra mig!

Men ja jeg kan se vi gør os mange af de samme tanker, så mon ikke der sidder endnu flere end os og tænker eller har tænkt i samme baner? Og jeg er sikker på vi nok skal klare det Og ja 4 uger siden??!! Hold nu op jeg synes det er flot at du allerede er gået over 10 kg ned i vægt! (mener jeg du havde skrevet i Anne's tråd?) Det skal NOK komme af Især med de der dejlige spasérture du tager dig. Det er langt mere fedtforbrændende at gå raske ture end at tage en tur på løbebåndet, så asti afsted med dig så længe det ikke gør ondt!

Anmeld

21. februar 2011

Maria-s

piadas skriver:

Uhhh ja det har du ret i den 03.03.2011 er heller ikke en skidt dato (dagen før T dag) Jeg har nok bare været så forhippet og fokuseret på Februar at jeg ligesom ikke havde set DEN dag som en mulighed Noah og jeg mener jeg jo KLART har/ havde lavet en aftale om at han lige så godt kunne komme her fra midt Feb til slut Feb. AT han så virker til ikke at ville holde den aftale, ja det må jeg jo så tolke som jeg vil!!

Men måske jeg skulle indstille mit sind på den dato istedet? Så kunne det være jeg bare kunne gå og NYDE disse dage, istedet for at gå blive irreteret over de manglende veer!!

Anmeld

22. februar 2011

PeruBaby

Maria-s skriver:

Tak søde Anne - Jeg har det bedre i dag Manden sagde; Ahhhmen skat! Det der?? Det er da ingen ting! og jaja eller nejnej måske ikke, men DET KAN DET JO NÅ AT BLIVE!! MEn der er ikke kommet flere og HÅBER at der ikke gør!   Men ja smilerynker lyder da noget bedre

Jeg ved heller ikke helt hvordan mit ambitionsniveau heeeelt kommer til at falde sammen med rollen som nybagt mor, men jeg skal da gøre ALT hvad jeg kan for at få det til at lykkes!... Og så holder ordsproget "op på hesten igen!!" altså super. Hvis man skulle falde i et hul en dag, ja så må man jo bare hive sig selv op igen næste dag Men jeg håber virkelig at jeg kan få min krop nogenlunde tilbage til hvor den var inden babymave...  Jeg er godt klar over at det ikke kommer til at ske i løbet af hverken 14 dage eller 2 måneder, men bare det kommer til at ske, så er jeg glad

Selvfølgelig ser man ikke top lækker og opstrammet ud lige efter en fødsel - og heller ikke de første 14 dage... men kroppen er altså ret forunderlig Sofia er nu 1 1/2 måned og jeg er til min store fryd lige hoppet i et par af mine almindelige bukser i dag! Selvfølgelig ikke et par af dem fra min "trimmede periode", men dem fra "jeg-vil-gerne-tabe-mig 3-4-kilo-og-så-er-jeg-lækker-perioden". Ikke desdo mindre blev jeg ret overrasket, for jeg har vitterligt ikke gjort noget for det og mangler også stadig at smide 6kg i forhold til min vægt inden graviditeten... men det er ligesom om bækkenet har lukket sig, så man halvvejs får sin egen krop igen, så det er da en god start! Så det lader godt til at kunne lade sig gøre... selvom ALT selvfølgelig trænger til træning og til at blive strammet op... Det kan man nok ikke undgå MEN DER ER HÅB FORUDE

Anmeld

23. februar 2011

Diana...

Øj hvor jeg bare husker alle de tanker du går med! Ja det er GULD vi har i maven men det er også vores krop så klart man tænker over hvordan den ser ud efter. Men jeg er nu sikker på din mand vil se din mindst lige så lækker som før du blev gravid 

En MASSE ve-støv afsted til dig 

KRAM Diana 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.