Har brug for lidt råd og vejledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. september 2008

Lise

Eller bare moralsk støtte... Simon er jo en dejlig dreng - meeeen for sadan, hvor er han bare en lort om natten. Han er så urolig, vil sove i vores seng, vil have mælk om natten, vil lege kl 4...arhmen, alskens irritationsmomenter! Det har stået på et par måneder nu. Inden vi tog på sommerferie i slutningen af juni sov han fint i sin egen seng, og han havde ikke noget imod at blive puttet deri mens han var vågen (dog stadig efter en flaske mælk). Men så begyndte de der kindtænder at komme frem, hvilket gjorde ham til et sandt nattemonster. Og måske har han noget med ørene (flad kurve et par måneder i træk nu)... men nu kan jeg mærke at han ikke er generet af nogle smerter for tiden. Og jeg har virkelig gjort en indsats for at få ham til at falde i søvn selv i sin egen seng. Han skriger altid når han bliver lagt - nogle gange 3 minutter, andre gange en time. Igår var det en time :'( Men så sover han fint i sin egen seng indtil at vi går i seng - derefter vågner han, og vil sove mellem os. Og så er han så urolig, vil ofte gerne have flaske om natten, han hiver i mit hår og sparker Christian i hovedet...argh, så frustrerende!!! Og når vi så, for at få ro, giver ham den flaske (slet ikke hver nat), så bliver han så glad, og vil lege...f.eks. i morges kl 4 8( Jeg gider altså ikke lege kl 4 om morgenen - i hvert fald ikke med ham så ;) Hvis han ikke får flaske om natten vågner han 5:30 ca og hyler og vil ha' morgenmad... det kan jeg gå med til - hvis han ellers sover igennem. Det er dog efterhånden meget langt tid siden han har gjort det. Nu er jeg ved at være godt træt af dette dårlige mønster. Synes han er alt for gammel til at få flaske om natten - og også til at sove på endda. Er træt af at han insisterer på at sove i vores seng. Er træt af at få revet mit garn ud af hovedet om natten... bare træt af aldrig at sove ordentligt. Jeg tænker på at gøre noget drastisk. Jeg overvejer at holde en uge fri fra job indenfor de næste par uger, og så køre den vildeste kolde tyrker, og prøve at komme alle de dårlige vaner til livs på én gang. Indføre et nyt putteritual hvor der ikke indgår flaske, få ham til at sove hele natten i egen seng og uden mad. Tænker at jeg kunne slæbe en madras ind på hans gulv, og selv sove på den, så han ikke er helt alene lige mens det står på... Hvad synes i om denne plan? Er der måske nogen der har en bedre plan? Lise - som NU skal spise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

Anja

Puha, Lise - det lyder mega hårdt.

Har ikke lige nogen løsning, men måske kunne det være en ide med en kold tyrker, som du selv skriver. MEN er nu ikke så sikker på, at en sådan løsning bør indeholde, at du sover på en madras inde ved siden af ham. Tænker nok, at det vel bare bliver en NY dårlig vane ??? Men som sagt, aner det ikke, for vi har 7-9-13 ALDRIG haft natteroderi med drengene ....

Anmeld

30. september 2008

ka li ja

åååhhh det lyder fandme ikke hyggeligt!!! jeg ville da spasse fuldstændig af!!!!
jeg syntes helt klart det lyder som den mest fornuftige løsning med den kolde tyrker! og jeg syntes det er både fornuftigt og realistisk at du vil ta fri for det. for det kommer til at holde hårdt!!! puuhha.
men jeg er nu også af den overbevisning a det er måden at gøre det på.
det med madrassen på hans værelse ved jeg ikke om er så smart... jeg kan godt se at det skaber en vis tryghed, men hvad så når du flytter madrassen igen, skal du så ha en uge fri mere??
jeg tror det må være koldt og kyniskt!!
jeg mener linemus har gjort det med hendes tøser... det der med at lade dem skrige et par min og så gå ind og putte dem igen og så bare blive ved på den måde.
det er i hvert fald mit eneste råd.
vi er lige kommet af med aften flasken, og jeg troede aldrig han ville gå af med den, men det viste sig at det påvirkede ham ikke en skid!!

go for it lise pigen. det skal nok gå.
held og lykke med det søde

Anmeld

30. september 2008

Tikki

altså....jeg er nok ikke til meget hjælp, men kan sige at jeg kender til det, du beskriver. Vi havde Iza sådan i knap 3 måneder....og vi var SÅ trætte :S. Efter 3 uger med hylen og skrigen om natten i nogle gange 2 timer, konstante opvågninger, roden rundt mellem os i vores lille seng på 1,40, ja, så blev vi enige om at rykke hendes seng ind i vores soveværelse...efter jeg havde sovet på gæstesengen sammen med hende nogle nætter....og der blev hun indtil for ca 3 uger siden, hvor hun var ok stabil igen. Det hjalp faktisk, for så skulle vi ikke op, men kunne sige shyyyy der om natten og så fandt hun til ro igen for det meste. Dog vil jeg sige, vi de sidste 4 dage har haft lidt af det samme igen - op og holde fest kl. 3.30, urolig søvn med høje skrig og mange opvågninger og for h......hvor bliver man sindsyg. Min lunte er mega kort i disse dage og jeg er en indebrændt skid :-o...det er bare så vigtigt med den søvn. Kan I ikke lave en turnusordning, så I tager hver anden nat eller noget...bare for at få lidt søvn.

Forresten: Jeg har lidt en anden holdning til den kolde tyrker, men det er jo så forskelligt, hvordan de forskellige børn skal håndteres. Vi prøvede nærmest alle de råd, man kan læse sig til med Iza, men det endte med at det var tryghed og lidt ekstra kys, der virkede og ikke afvisning ved at lade hende skrige. Selvom hun har sovet hos os i perioder eller vi har ligget på gæstesenge hos hende, så har vi aldrig haft det som en vane. Vi har perioder ja, men langt fra alle dage, det er sådan. Men igen....det er jo forskelligt, hvad der skal til.

Anmeld

30. september 2008

Lise

Hej tøse

Tak for svar :)

Jeg synes faktisk ikke jeg er så træt. Så det er ikke det... Det er mest det der med at jeg aldrig aner hvordan natten går. Og jeg føler at jeg ikke må gå i seng senere end kl 23, for jeg ved ikke hvor meget søvn jeg når at få. Hmm, der modsagde jeg vist mig selv... selfølgelig er jeg træt nogle gange, men det lykkes mig da at passe mit job og passe min skole, og have masser af energi til at lege med Simon og være på når jeg er herhjemme.
Jeg er bare mega træt hans roderi. Jeg er mega træt af at han skaber sig sådan. Og jeg er virkelig træt af at han river i mit hår >( Jeg er træt af at han er sådan en baby der ikke kan sove uden at få mælk...

Mht turnusordning - Christian er slet ikke hård nok. Jeg er den eneste voksne her i husstanden der er kold nok til at lade en skrigende unge blive liggende i sengen. Christian kan slet ikke holde det ud. Så vil helst bare klare det selv...

Og mht at sove inde hos Simon... det var mest for at skåne Christian, for han kan slet ikke holde ud ikke at sove. Tænkte at hvis jeg skal gøre det her, så kommer der til at være nogle virkelig larmende nætter, og det bliver ikke sjovt. Men hvis jeg holder fri, så kan jeg sove om dagen, men det kan han ikke... Kan godt se at det måske ikke er smart...jeg ved ikke... Måske det var bedre hvis jeg sover udenfor hans dør, så han ikke kan se mig...

Hvis vi havde plads til hans seng i soveværelset, så tror jeg vi ville prøve den model - men efter han flyttede ind i kontoret, så flyttede kontoret ind i soveværelset... byttebyttekøbmand.

Anmeld

30. september 2008

Lise

Jeg har lidt en anden holdning til den kolde tyrker, men det er jo så forskelligt, hvordan de forskellige børn skal håndteres.

Jeanette - ved hvad du mener. Jeg synes heller ikke det er fedt. Jeg ville ønske at jeg kunne kramme og kysse det hele væk, men det viser sig ikke at virke... Der er da ikke ret meget værre end en unge der skriger - jeg hader det sgu også. Men jeg synes efterhånden vi har prøvet mange ting, og det virker bare ikke... Han er sgu for stædig den lille prut - og han synes bare det er for hyggeligt med flaske og putning mellem mor og far.

Og så er jeg sgu lidt nervøs for hvor lang tid det skal vare. Tror han har arvet mit dårlige sovehjerte, og min tryghedsnarkomani. Jeg blev ved med så tit jeg fik lov at sove med min mor til jeg var 12!!!! 8( Og jeg orker bare ikke at have Simon dér i min seng de næste 11 år også...

Anmeld

30. september 2008

Tikki

Lise skriver:

Jeg har lidt en anden holdning til den kolde tyrker, men det er jo så forskelligt, hvordan de forskellige børn skal håndteres.

Jeanette - ved hvad du mener. Jeg synes heller ikke det er fedt. Jeg ville ønske at jeg kunne kramme og kysse det hele væk, men det viser sig ikke at virke... Der er da ikke ret meget værre end en unge der skriger - jeg hader det sgu også. Men jeg synes efterhånden vi har prøvet mange ting, og det virker bare ikke... Han er sgu for stædig den lille prut - og han synes bare det er for hyggeligt med flaske og putning mellem mor og far.

Og så er jeg sgu lidt nervøs for hvor lang tid det skal vare. Tror han har arvet mit dårlige sovehjerte, og min tryghedsnarkomani. Jeg blev ved med så tit jeg fik lov at sove med min mor til jeg var 12!!!! 8( Og jeg orker bare ikke at have Simon dér i min seng de næste 11 år også...

Nej, det kan jeg sgu godt forstå 8D men han bliver vel ikke ved med at rode rundt og rive dig i håret...ej, det er ikke sjovt - I know. Jeg kender godt til den der med at skynde sig i seng kl. meget tidligt, så man er sikker på bare lidt søvn. Uf. ... I øvrigt så var jeg alene med min mor og jeg sov også hos hende til jeg var omkring de 12-13 år.....det var da dejligt :D:P

Hvis I ikke er enige om, hvad der skal til for at få Simon til at sove, så kan jeg godt se det er bedst det bare er en af jer.....og som oftes er det jo mor, fordi hun kan klare at tilsidesætte sine egne behov så meget, at hun sagtens kan klare det hele på en gang.....for søren, hvor jeg kender den her. Hos os er det ALTID mig, der står op...HVER morgen også i weekenden, uanset hvad tid Iza vågner...for Martin er jo B-menneske og uha hele dagen er ødelagt for ham, hvis han ikke får lov at sove :P

Nå, det var ikke meget hjælp......en lille krammer din vej (H)

Anmeld

30. september 2008

ivfmarie

to dumme drengebørn, to stakkels mødre der deler skæbne! Du beskriver jo vores nattesituation til punkt og prikke!
Det er som om han kan mærke hvornår jeg er i rummet - også selvom han sover. Så snart jeg forsøger at liste mig ud efter en trøstetur eller en sut-isættelse, så begynder skrigeriet.
Men nu har jeg fået nok!!!
Nu hvor ungerne har fået hver deres værelse, behøver vi ikke længere tage hensyn til Freja, der før sov sammen med skrig-øglen, så nu har han altså fået lov til at hyle igennem et par nætter. Jeg trøster selvfølgelig og kontrollerer at alt er ok, men ellers får han lov til at skrige - nu vil ha min seng og min søvn igen!!

Og der har faktisk lige være to supergode nætter - han har sovet igennem fra 7 til 6 uden en lyd for første gang ever!! Men i nat var det back to basic, men skrig og skrål :@

Anmeld

30. september 2008

Nadi

Åh Lise, jeg kender det kun alt for godt! Ved nøjagtig hvordan du har det. Oliver var vågen fra 3.30-5 i nat og ville lege, have vand og pludre 8( Og nej det er ikke noget man har lyst til kl 4 om natten!! Oliver vil simpelthen bare ikke falde i søvn i sin seng, det gik helt vildt godt en overgang, men det vil han bare ikke mere. Han er virkelig ulykkelig når han bliver lagt, og jeg er total paranoid mht vores underbo så vi hiver ham op og så kommer han ind og ligger på Dennis's mave og der går ikke mere end 2 sek så sover de begge to (L) Men i løbet af natten vågner han og kommer ind mellem os, det sker tit at Dennis går ind og sover på sofaen fordi Oliver er så urolig. Så jeg er godt nok også ved at være brugt og aner ikke mine levende råd. For så længe vi bor her er det jo den rytme han har, og tror måske det er fordi han ikke falder i søvn i sin seng at han vågner om natten. Håber virkelig at du finder den helt rette løsning og kommer ovenpå igen! -Nadia

Anmeld

30. september 2008

heaven

hrum...... kort og godt, jeg har lige været igennem det samme - i næsten 2 mdr....

Her har det været løsningen at give ham en ordenlig røvfuld havregrød lige inden sengetid - førhengav vi vælling, som så ikke var nok åbenbart. Men nu har han fået havregrød, og der er ro om natten... ved selvf. ikke om det virker for alle, men det er da et forsøg værd.... om ikke andet så for en periode???

Et eller andet sted synes jeg det er lidt træls at lave "varm mad" til ham igen, så relativ kort efter aftensmaden, men han spiser ikke ret meget aftensmad, og vællingen kunne altså ikke gøre det mere.

Så må vi se, om der skal serveres havregrød indtil skolestart eller hvad, tsk tsk, men her gør vi ALT FOR AT FÅ DEN DER NATTESØVN!!!

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.