Hvis du fik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Bavianis

Vores lille gut skal nok hedde Birk. Det er ligesom der den er endt. Jeg synes det er et super flot navn - både til en lille dreng og en voksen mand.

Hvis vi får en pige skal hun hedde Tone. - Men det er noget med, at når man har et par drenge, så er sandsynligheden for, at man får en dreng mere meget stor. Så jeg bliver nok en rigtig drengemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Bavianis

Rosa skriver:

Min dreng skulle hedde Karl eller Ditlev eller Johannes eller Sander.

Min pige skulle hedde Ronja Bjørg. Et stærkt navn, med Bjørg ligesom Storebror hedder Birk som mellemnavn (Bjørg betyder birk på svensk).

Men Svenskefanden hælder mere til Mathilda/Mathilde eller et eller andet prinsesseagtigt.  

MIn svgerinde hedder Bjørg - og gjorde hun ikke det, så skulle min datter hedde det!

Vores søn skal hedde Birk - og nu kan jeg se at Jonathan hedder det til mellemnavn!

Anmeld

19. februar 2011

Rosa

MIn svgerinde hedder Bjørg - og gjorde hun ikke det, så skulle min datter hedde det!

Vores søn skal hedde Birk - og nu kan jeg se at Jonathan hedder det til mellemnavn!

Jaaa, han er opkaldt efter de to klogeste drenge i børnelitteraturen - Jonathan Løvehjerte og Birk Borkasson  Så skulle lillesøster da hedde Ronja, hvis det stod til mig!

Anmeld

19. februar 2011

Bavianis

Rosa skriver:

Jaaa, han er opkaldt efter de to klogeste drenge i børnelitteraturen - Jonathan Løvehjerte og Birk Borkasson  Så skulle lillesøster da hedde Ronja, hvis det stod til mig!

Jeg har en rigtig god ven der skal være far til juli, dvs en måned efter jeg får Birk. Vi har altid snakket om, at vores børn skulle tvangsgiftes

For nogle uger siden, fandt de så ud af, at det var en lille pige de ventede, og uden de kendte til vores navneplaner, så overvejer de nu Ronja - hvilket jo er utroligt morsomt, nu da vi skal have en Birk! Spørgsmålet er så i disse ligestillingstider om de skal hedde Røverdatter eller Borkasøn til efternavn...

Anmeld

19. februar 2011

Rosa

Jeg har en rigtig god ven der skal være far til juli, dvs en måned efter jeg får Birk. Vi har altid snakket om, at vores børn skulle tvangsgiftes

For nogle uger siden, fandt de så ud af, at det var en lille pige de ventede, og uden de kendte til vores navneplaner, så overvejer de nu Ronja - hvilket jo er utroligt morsomt, nu da vi skal have en Birk! Spørgsmålet er så i disse ligestillingstider om de skal hedde Røverdatter eller Borkasøn til efternavn...

Ejj hvor vildt!!! 

Altså jeg er for. Hvis jeg skulle have flere børn (not!) så ville jeg slås til sidste blodsdråbe for Ronja - men Svenskefanden er meget imod, han synes det lyder som en gammel rejekælling 

Anmeld

19. februar 2011

Bavianis

Rosa skriver:

Ejj hvor vildt!!! 

Altså jeg er for. Hvis jeg skulle have flere børn (not!) så ville jeg slås til sidste blodsdråbe for Ronja - men Svenskefanden er meget imod, han synes det lyder som en gammel rejekælling 

Nej, det gør det da slet ikke! Tsk!

Jeg har så mange pigenavne jeg er vilde med - Tone, Bjørg (som vores datter jo så ikke kan hedde), Vigga... Jeg synes det er sværere med drengevnavne.

Vil du ikke have flere børn?

Anmeld

19. februar 2011

Rosa

Bavianis skriver:

Nej, det gør det da slet ikke! Tsk!

Jeg har så mange pigenavne jeg er vilde med - Tone, Bjørg (som vores datter jo så ikke kan hedde), Vigga... Jeg synes det er sværere med drengevnavne.

Vil du ikke have flere børn?

Nej, det rækker med den ene. Men Niklas vil gerne have et barn til, så vi må jo tage forhandlingerne om et par år... Jeg har lyst til at prøve igen med Jonathan, men ikke med et nyt barn, med graviditet og kolik og det hele - rodet, men du forstår nok 

Anmeld

19. februar 2011

Bavianis

Rosa skriver:

Nej, det rækker med den ene. Men Niklas vil gerne have et barn til, så vi må jo tage forhandlingerne om et par år... Jeg har lyst til at prøve igen med Jonathan, men ikke med et nyt barn, med graviditet og kolik og det hele - rodet, men du forstår nok 

Jeg forstår helt sikkert.

Gregers er allerede nu begyndt at forsikre mig om, at vi skal have 3 børn... Jeg vil gerne have 2 - og det kan også være jeg vil have 3. Men jeg tror nu at jeg tager de første først, og så reviderer jeg efter nummer 2...

Anmeld

19. februar 2011

Nadia&Daniel

Vi har en Laura..

Vist vi får en pige mere, vil jeg gerne have hun skal hedde Sophia (manden er med på dette navn) og vist vi får en dreng, vil jeg gerne have han skal hedde Silas (men bestemt ikke det her navn)..

Anmeld

19. februar 2011

Rosa

Bavianis skriver:

Jeg forstår helt sikkert.

Gregers er allerede nu begyndt at forsikre mig om, at vi skal have 3 børn... Jeg vil gerne have 2 - og det kan også være jeg vil have 3. Men jeg tror nu at jeg tager de første først, og så reviderer jeg efter nummer 2...

Gregers - fantastisk navn! Det ville også være perfekt til en lille ny dreng! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.