8. uge (7+2) er der noget? Hvornår voksede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.105 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Frøken J.

Jeg synes min mave er vokset og begyndt at være lidt rund, men jeg synes det er underligt. Efter hvad jeg har læst, så er det kun 2. gangs gravide, hvor det kan ses så tidligt, men jeg synes godt jeg kan se forskel på de to billeder. Er der forskel, eller er det bare mig? Kan godt se på mit svej i ryggen, at det ligner jeg læner mig tilbage og presser maven frem, men det gør jeg ikke. Og jeg trækker også maven ind på det nyeste 7+2 billede. Kan det passe, at man måske allerede kan se det nu?

Har taget 700 gram på siden det første billeder, men har holdt vægten de sidste to uger, og det er i løbet af de sidste par uger, hvor vægten har været stabil, at maven er blevet større. Og regner ikke med at de 700 gram den første uge har været rent fedt, og det ville nok ikke kun placere sig på maven, hvis det var. .. Hvad siger i? Har nogen af jer oplevet, at i fik mave allerede i 8. uge som førstegangsgravide? (Ikke som flergangsgravid)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

LinLin

Er der forskel på hvornår på dagen de er taget?

Man kan jo være oppustet om aftenen

Anmeld

18. februar 2011

Frøken J.

DAs mor skriver:

Er der forskel på hvornår på dagen de er taget?

Man kan jo være oppustet om aftenen

Nej, det er samme tidspunkt

Anmeld

18. februar 2011

Maalene

Tror da også du er vokset søde

Ser måske ud til, at du står mere ret på de første billeder og mere tilbagelænet på de nye - men ser stadig ud til, at den er vokset

Men min er virkelig også vokset allerede, min læge sagde, at min livmoder var vokset så meget, at hun troede det var tvillinger, hvis det ikke var fordi, det kun så ud til der var 1 til scanningen

Anmeld

18. februar 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

Tror da også du er vokset søde

Ser måske ud til, at du står mere ret på de første billeder og mere tilbagelænet på de nye - men ser stadig ud til, at den er vokset

Men min er virkelig også vokset allerede, min læge sagde, at min livmoder var vokset så meget, at hun troede det var tvillinger, hvis det ikke var fordi, det kun så ud til der var 1 til scanningen

JEg tror det mere er kameravinklen, fordi jeg stod ret da jeg tog det.. Men det er heller ikke så meget, jeg kan også bare se det, når jeg kigger ned af mig selv oppefra. Sådan rund i det og større. Min kæreste har også spurgt ind til det, og først var jeg knotten fordi jeg tænkte det bare var fedt og ikke kunne passe, men vægten lyver jo ikke. Har ikke taget et gram på i de 2 uger den har vokset lidt, har nærmere tabt et par hundrede pga. dårlighed

Men ja, jeg er altså noget spændt på at høre, om du venter to!Det kunne godt nok være vildt

Anmeld

18. februar 2011

Dorthe1986

Secrets skriver:

Jeg synes min mave er vokset og begyndt at være lidt rund, men jeg synes det er underligt. Efter hvad jeg har læst, så er det kun 2. gangs gravide, hvor det kan ses så tidligt, men jeg synes godt jeg kan se forskel på de to billeder. Er der forskel, eller er det bare mig? Kan godt se på mit svej i ryggen, at det ligner jeg læner mig tilbage og presser maven frem, men det gør jeg ikke. Og jeg trækker også maven ind på det nyeste 7+2 billede. Kan det passe, at man måske allerede kan se det nu?

Har taget 700 gram på siden det første billeder, men har holdt vægten de sidste to uger, og det er i løbet af de sidste par uger, hvor vægten har været stabil, at maven er blevet større. Og regner ikke med at de 700 gram den første uge har været rent fedt, og det ville nok ikke kun placere sig på maven, hvis det var. .. Hvad siger i? Har nogen af jer oplevet, at i fik mave allerede i 8. uge som førstegangsgravide? (Ikke som flergangsgravid)

Ens ryg begynder jo at svaje mere når man bliver gravid (ret smart træk fra naturens side, egentlig ), så det kan jo være, at det er det, der gør at din mave virker til at vokse

Men skal da lige høre, om du er sikker på at der kun er 1?

Anmeld

18. februar 2011

Maalene

Secrets skriver:

JEg tror det mere er kameravinklen, fordi jeg stod ret da jeg tog det.. Men det er heller ikke så meget, jeg kan også bare se det, når jeg kigger ned af mig selv oppefra. Sådan rund i det og større. Min kæreste har også spurgt ind til det, og først var jeg knotten fordi jeg tænkte det bare var fedt og ikke kunne passe, men vægten lyver jo ikke. Har ikke taget et gram på i de 2 uger den har vokset lidt, har nærmere tabt et par hundrede pga. dårlighed

Men ja, jeg er altså noget spændt på at høre, om du venter to!Det kunne godt nok være vildt

Haha - det er det samme her så, min kæreste siger også jeg har fået en bule Og jeg har heller ikke taget noget på (endnu )

Men det er jo fantastisk man kan begynde at se noget hos dig - det må absolut være et godt tegn

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

Altså, jeg synes du har en bule nederst på maven, der er tydeligere på 2. billede? Hvor den stort set ikke er der på 1. billede?  Normalt bliver jeg lidt skør i hovedet af dem der bare glæder sig SÅ meget, at de bilder sig selv ind at der er en KÆMPE forskel, men her synes jeg faktisk der er det!

Og så vil jeg nok sige at vinklen klart gør at det ser ud som om du svejer i ryggen. 

Anmeld

18. februar 2011

Kruse90

hehe er du sikker på at der kun er 1
Skal jo spørge hehe

Men jo du er vokset

Anmeld

18. februar 2011

Frøken J.

Dorthe1986 skriver:

Ens ryg begynder jo at svaje mere når man bliver gravid (ret smart træk fra naturens side, egentlig ), så det kan jo være, at det er det, der gør at din mave virker til at vokse

Men skal da lige høre, om du er sikker på at der kun er 1?

Ja, det er egentlig smart. Men hehe jo, der skulle da gerne være én kun Det fik jeg i hvert fald at vide til tryghedsscanning, så det skulle ikke være det! Kan prøve at tage et nyt et senere, hvor jeg fokuserer mere på at have rank ryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.