har ikke læst tråden, så undskyld hvis der er skrevet det samme.
Nu ved jeg jo ikke hvor gl. hun er. Er hun lige fyldt to år eller er hun næsten 3 år?
Under alle omstændigheder ville jeg forsøge med følgende ting:
1) gøre hendes lur mindre. Vi var ikke meget for det med vores datter, men vi blev simpelthen nød til det, og det hjalp faktisk.
2) gå til noget aktivt. Prøv evt at melde hende til gymnastik en hver dag på ugen f.eks mellem 16 og 17 og se om det har en effekt på hendes søvn den ene dag. Ellers så svømning for at se om det gør hende mere træt. Så meget udendørs aktivitet.
3) Jeg ville nok slukke for radioen. Som det er nu, så har den jo ingen erfekt alligevel.
4) Hvis hun er tæt på 3 så kunne det være at sutterne skal til at væk (de bruges pt måske mere til at blive leget og smidt med) vores datter var totalt sutte-afhængig og vi frygtede det allerværste. Men 3 dage efter suttetræ så var den potte ude af verden (hun var 2 år og 9 måneder på det tidspunkt)
5) Jeg ved godt det ikke er særlig pædagogisk men her får hun faktisk lov at se tv inden hun skal sove. Det er kun meget børnevenlige ting som bamse og kylling, telletubbies osv. Men det gør at hun er helt afslappet og ikke opkørt og samtidig bliver hun lidt træt når hun ligger i vores seng og slanger sig inden hun skal sove. (inden vores putteritual som er meget lig jeres)
Er der forskel på hendes søvn vinter/sommer? Vores er rigtig meget ude om sommeren i gården/haven og derfor sover hun hurtigere/nemmere om sommeren.

Anmeld