hjælp kom med råd piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Christina.78

Uha..det med at lade hende græde er jeg sgu nok ikke så god til, men heller ikke sådan at jeg springer bare hun klynker...og søvncoachen nævnte dette med at sidde ved hendes seng, og ikke tage hende op men lægge hende ned når hun rejste sig og sige du skal sove nu eller slet ikke sige noget..synes bare ikke det hjalp overhovedet..og har også prøvet den med at gå ud og komme ind igen..ala godnat og sov godt metoden..det er som om det preller af på hende???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Maja88

Christina.78 skriver:

Uha..det med at lade hende græde er jeg sgu nok ikke så god til, men heller ikke sådan at jeg springer bare hun klynker...og søvncoachen nævnte dette med at sidde ved hendes seng, og ikke tage hende op men lægge hende ned når hun rejste sig og sige du skal sove nu eller slet ikke sige noget..synes bare ikke det hjalp overhovedet..og har også prøvet den med at gå ud og komme ind igen..ala godnat og sov godt metoden..det er som om det preller af på hende???

hvor lang tid prøvede du det..????

Anmeld

17. februar 2011

Christina.78

uha 3 uger en måneds tid tror jeg så opgav jeg men nok også fordi jeg var ene om det..kæresten er ikke for god til at stå op da han sover tungt om natten men vi prøvede også at det var ham for måske var det bare mog der var problemet..dette dog ikke en løsning..det skulle gerne være sådan at vi begge kan putte

Anmeld

17. februar 2011

Maja88

Christina.78 skriver:

uha 3 uger en måneds tid tror jeg så opgav jeg men nok også fordi jeg var ene om det..kæresten er ikke for god til at stå op da han sover tungt om natten men vi prøvede også at det var ham for måske var det bare mog der var problemet..dette dog ikke en løsning..det skulle gerne være sådan at vi begge kan putte

ja det skulle i jo gerne kunne.. men hvad med at prøve den metode jeg skrev...

ellers ender det med i ALTID skal være ved hende når hun skal pu´ttes

Anmeld

17. februar 2011

Christina.78

ja der sker jo ihvertfald ikke noget ved at prøve...

håber at TS også får hjælp og ikke kun mig

og undskyld TS at jeg spammede dit indlæg

Anmeld

17. februar 2011

tinasmor

har ikke læst tråden, så undskyld hvis der er skrevet det samme.

Nu ved jeg jo ikke hvor gl. hun er. Er hun lige fyldt to år eller er hun næsten 3 år?

Under alle omstændigheder ville jeg forsøge med følgende ting:

1) gøre hendes lur mindre. Vi var ikke meget for det med vores datter, men vi blev simpelthen nød til det, og det hjalp faktisk.

2) gå til noget aktivt. Prøv evt at melde hende til gymnastik en hver dag på ugen f.eks mellem 16 og 17 og se om det har en effekt på hendes søvn den ene dag. Ellers så svømning for at se om det gør hende mere træt. Så meget udendørs aktivitet.

3) Jeg ville nok slukke for radioen. Som det er nu, så har den jo ingen erfekt alligevel.

4) Hvis hun er tæt på 3 så kunne det være at sutterne skal til at væk (de bruges pt måske mere til at blive leget og smidt med) vores datter var totalt sutte-afhængig og vi frygtede det allerværste. Men 3 dage efter suttetræ så var den potte ude af verden (hun var 2 år og 9 måneder på det tidspunkt)

5) Jeg ved godt det ikke er særlig pædagogisk men her får hun faktisk lov at se tv inden hun skal sove. Det er kun meget børnevenlige ting som bamse og kylling, telletubbies osv. Men det gør at hun er helt afslappet og ikke opkørt og samtidig bliver hun lidt træt når hun ligger i vores seng og slanger sig inden hun skal sove. (inden vores putteritual som er meget lig jeres)

Er der forskel på hendes søvn vinter/sommer? Vores er rigtig meget ude om sommeren i gården/haven og derfor sover hun hurtigere/nemmere om sommeren. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.