vi har en rigtig dejlig pige på 2 år... men om aften, når hun er kommet i seng er hun ikke dejlig. hun NÆGTER at sove. og har altid gjort det...
hun kan nemt holde sig vågn i flere timer..
her er en normal aften:
kl 17 - 17.30 spiser vi
kl 19 får maiken nattøj på og børstet tænder.
19.30 bliver hun puttet. får læst en historie, vi siger godnat, tæder hendes radio, en cd med no stess. en som vores SP anbefalede dengang maiken var 5 mdr. ´(maiken har 2-3 bamser, (til at starte på 5 sutter) og 2 pixi bøger med i seng..
kl 20. er vi inde og samle dyne,pude, bamser, bøger, sutter op sutter fra gulvet, vi iger god nat, og går ud igen. ligger og sparker ind på væggen elelr kører sutten op og ned af væggen så det larmer i hele hytten.
kl 20.15 gør vi det samme, men kan kun finde 4 sutter.
2045.igen gør vi det samme. men tøsen er ved at komme op i det røde felt for hun vil op, begynder at virkelig skrige/græde (kender i det?) vi siger nej du skal sove.
kl 21.15, det samme gør vi igen denne gang kun 1-2 sutter vi kan finde.
kl 22 er tøsen helt opppe og ringe, har hevet alt ud fra sengen selv lagen. vi gør det hele iegn går ud og finder 2 sutter til hende så vi kan få noget ro og så får hun noget at drikke..
måske hvis vi er meget heldige sover hun kl 23..
vi har endda sat et kamera op på hendes værelse så vi kan se hva hulen hun laver. og hvorfor hun gør det ved vi ikke.. dette har stået på i hele hendes leve tid. dengang hhun var mindre måtte vi gå tur med hende i barnevogen om natten.. nu er jeg bare ved at blive kørt godt ud har jo også sønne på 5 mdr..
vores sp kan ikke give os flere råd vi har prøvet alt.. i dp sover hun nu kun 2 timer om eftermiddagen..
vi har prøvet at putte før og senere, vi ahr prøvet at køre den helt ud, bare for at se hvornår hun dratter omkuld (det gør hun bare ikke) vi har prøvet slukket lys (altså hendes nat lampe) tændt lys, ingen musik, musik igen. tidligere i seng senere i seng. mad i seng (natural med harvegryn) ALT. vores sp ved heller ikke hva vi snart skal gøre....
nu kan jeg bare ikke mere.. så piger hvis i kan hitte ud af min tråd og har et par fif/råd så vær så søde at dele dem med mig... be om..
vi har kørt den samme rutine hver dag i 2 år..
hun får ikke sukker i løbet af dagen JOV det som er i frugt. og når vi har spist er der ingen larm elelr uro. ingen vilde lege.
så HJÆLP......