celkt skriver:
absolut ikke!!
og jeg køber lige så gerne tøj i genbrugsbutikker, hvis det er rent og pænt selvfølgeligt.. - mener faktisk vi har et medansvar over for vores verden, ved ikke bare at lave nyt og smide væk hele tiden. Og tøjet er jo lige så godt, fordi der er en anden der har haft det på først, i hvert fald når vi snakker helt små børn....
Enig. For mig er det lige så meget det moralske i det. Altså det med at jeg ikke har lyst til at overforbruge når der er så meget fint ellers. Jeg er dog desværre ikke så hellig, at jeg ikke har et par enkelte molo bluser som jeg har købt på udsalg men generelt kan jeg godt lide at købe fra genbrugsbutikker eller loppemarkeder. Når de er helt små kan man jo næsten ikke se det har været brugt.
Når hun bliver ældre og går med tøjet i længere tid vil jeg nok ikke købe så meget brugt, da tøjet ofte kan virke forvasket og ikke så blødt hvis det er vasket maserer af gange.
generelt er jeg totalt ligeglad med om det er mærke eller ej, bare jeg synes det er flot og behageligt for den lille at gå i. Men det er jo meget forskelligt hvad vi som forældre bruger penge på. Nogle bruger mange penge på tøj, nogle på økologiske vare, nogle spare penge op til ferie osv. Så jeg synes da det er helt fint nogle prioritere tøj til deres børn. Men jeg er så ikke en af dem.
Anmeld