vælling, 4 mdr eller 6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.990 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

nvm

hvornår må baby få vælling.

mange siger 4 mdr, mens andre siger 6 mdr?

så er dybt forvirret, hvad der er rigtigt...

mener da min ældste datter var baby, var det 4 mdr's alderen man måtte gi grød, mos og vælling. (det 4 år siden)

men har hørt at nu er det først fra 6 mdr alderen man må gi vælling, passer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

FrkLarsen

Det er rigtigt nok at der står 6 måneder på pakkerne på majsvælling nu, men har været nede på 4 måneder.

Jeg tror det er fordi at sundhedsstyrelsen anbefaler amning på fuldtid de første 6 måneder, ellers ved jeg ikke hvorfor det hedder 6 måneder nu..

Min datter har fået det siden de 4 måneder, sundhedsplejersken skal bare lige godkende det

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

nvm skriver:

hvornår må baby få vælling.

mange siger 4 mdr, mens andre siger 6 mdr?

så er dybt forvirret, hvad der er rigtigt...

mener da min ældste datter var baby, var det 4 mdr's alderen man måtte gi grød, mos og vælling. (det 4 år siden)

men har hørt at nu er det først fra 6 mdr alderen man må gi vælling, passer det?

anbefalingerne idag hedder at hvis det er nødvendigt kan det gives fra 4 mdr, men grød og mos skl man helst vente med til de er 6 mdr af hensyn til fordøjelsen

Anmeld

14. februar 2011

nvm

FrkLarsen skriver:

Det er rigtigt nok at der står 6 måneder på pakkerne på majsvælling nu, men har været nede på 4 måneder.

Jeg tror det er fordi at sundhedsstyrelsen anbefaler amning på fuldtid de første 6 måneder, ellers ved jeg ikke hvorfor det hedder 6 måneder nu..

Min datter har fået det siden de 4 måneder, sundhedsplejersken skal bare lige godkende det

så det ikke mig der husker helt galt

jeg vil også meget gerne amme fuldt ud, men synes min lille prinsesse er enormt sulten og at jeg ikke laver andet end at sidde med babsen fremme hehe

Anmeld

14. februar 2011

nvm

Ni-ko-li-ne skriver:

anbefalingerne idag hedder at hvis det er nødvendigt kan det gives fra 4 mdr, men grød og mos skl man helst vente med til de er 6 mdr af hensyn til fordøjelsen

tak for svaret

det skifter bare så meget i årenes løb

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

nvm skriver:

tak for svaret

det skifter bare så meget i årenes løb

ja det gør, nu skal de have d-dråber til de er 2 år

Anmeld

14. februar 2011

FrkLarsen

nvm skriver:

så det ikke mig der husker helt galt

jeg vil også meget gerne amme fuldt ud, men synes min lille prinsesse er enormt sulten og at jeg ikke laver andet end at sidde med babsen fremme hehe

Det samme skete her, dog ammede jeg ikke så længe fordi min datter flåede næsten mine nipples af! OOUCH!! 

MME mættede ikke, så vælling skulle der til + grød. 

Snak med sp og hør nærmere der  

Anmeld

14. februar 2011

nvm

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det gør, nu skal de have d-dråber til de er 2 år

skal de det?

se det vidste jeg ikke engang hehe

Anmeld

14. februar 2011

nvm

FrkLarsen skriver:

Det samme skete her, dog ammede jeg ikke så længe fordi min datter flåede næsten mine nipples af! OOUCH!! 

MME mættede ikke, så vælling skulle der til + grød. 

Snak med sp og hør nærmere der  

hun får også 1-2 flasker MME om dagen plus at jeg ammer tit. men synes stadig ikke det er nok. un hænger i patten hele natten

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

nvm skriver:

skal de det?

se det vidste jeg ikke engang hehe

ja fismer.... men vidst ikke hvis de får en multivitamin fra 1 år af hvor der er d-vitamin i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.