Mathias Villads skriver:
Ja, det er hårdt... Jeg har stadig svært ved det.. den store har ikke været ude at blive passet så tit... kun da det var nødvendig, da jeg lå sengeliggende med den lille... jeg har ligget med vandafgang med begge drenge... den store lå jeg 3 uger og den lille 16 dage... Victor er snart 6 år ( født 11uger for tidligt) og vejede 1461g og røg ned på 1300g og Mathias 7 mdr ( født 15 uger for tidligt) vejede 705g og kom ned på 640g... Victor fik jeg med kejsersnit som dig... han kom hen til mig og jeg kunne lige sige hej, så tog de ham ned på NEO... vi var kun indlagt i 6 uger.. Mathias blev født naturligt med benene først.. ham tog de direkte med på NEO.. der blev han lagt i respirator.. og der gik 4 dage før jeg fik ham lagt på brystet... det var sku hårdt, fordi han kæmpede for livet... men efter 5 uger på riget, så kom vi til holbæk og var der i 8 uger... så kom hjem med ham 2 uger før termin, så han er en sej dreng... og han er kommet igennem sin første vinter snart uden at være syg... det er ret godt gået med præmatur børn...
Derfor jeg ved hvor vigtig at man får fortalt sin historie, så man kan få bearbejdet det.. Skal i have flere børn? 
Hilsen Mette
Sikke da en omgang og så endda 2 gange!!!
Jeg må indrømme at da vi lå på neo afdelingen, fik jeg en helt specielt kærlighed til præmatur børn.. der var en mor med hendes lille pige på 750 g.. nej hvor var hun dog bare dejlig.. og sikke en kamp..... så ja.. det er sejt.. men det er nogle små fightere og de kan!!
4 dage, før du fik ham på brystet... åhh... det må have været en KÆMPE dag den dag du fik ham op.. man glemmer det ALDRIG....
Lasse røg også ned på omkring 2200g... men selvom han var lille, var han jo vægtmæssigt 23% under gennemsnittet mht. hvor langt jeg var henne 37+4 ... tror jeg faktisk jeg har glemt at skrive...
Min graviditet døjede jeg jo med fra jeg var i uge 20... så det var en lang og sej graviditet med vejrtrækningsbesvær (pga det var en blodprop), læger der ikke ville lytte og stemplede mig som "en overvægtig pige med gener derfra"... som jo viste sig at være Svangerskabsforgiftning, samt blodprop i lungen, plus moderkagen var halvt sort.. derfor han ikke havde taget på.. den var halvvejs død...
Så mht. flere børn... ikke lige nu! og skal det komme på tale, skal jeg tabe mig først.. tør ikke andet!!
Anmeld