De smås vægt - mest til dem med lidt tungere (pige)børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
heaven skriver:

cmks2007 skriver:

heaven skriver:

altså, jeg er ikke læge....

men jeg synes da ikke 11,4 kg og 14 mdr lyder af for meget...? og hun lever jo sundt og varieret, og har en mor der er opmærksom på hvad C får i munden... Tror ikke du skal bekymre dig, hun lyder så fin. Og selvfølgelig skal du ikke tage den ene og elskede ostehaps fra hende, det er da synd.... Nu kan jeg ikke huske hvad du skrev ang det med at gå, men de forbrænder jo mere, jo mere de går.... Og så vil jeg give ivf ret, - det er da bedre de har lidt at gøre med, hvis de bliver syge eller ikke vil spise..

Åndsvag læge der sætter de billeder i hovedet på dig, hrum!!!

Jannie - med modsat problem, - Lasse er småtspisende og vejer ikke mere end lidt over 10 kg og er 87 cm. Han har nemlig lige tabt sig, mere end moren bryder sig om, under sygdom - det er heller ikke sjov, når de ikke har noget at tære på.

Tak:)

Forstår udemærket din bekymring - det er jo de samme følelser jeg har omkring det, bare med omvendte fortegn.

Jeg ved heller ikke om det er for meget, men har nok fået stirret mig blind på vægt og tabeller - og vil helst ikke have hun afviger fra midten af sådan en tabel:S Måske man skulle kyle den vægt ud? Hun er jo også glad og tilfreds - og MEGET aktiv rent fysisk...

Jamen jeg kender det jo - frustrationen, og så er det jo ligemeget hvad "fortegnet" er, ikke?? ;)

Men seriøst, hun lyder så fin, og hun sidder jo ikke ikke passiv i en stol og bliver tykkere og tykkere... Hun forbrænder det hun skal, og spiser det hun skal. så prøv at slappe af, og læg de der oversigter væk, de er bare til at blive skøre og usikre af. det kender jeg nemlig også selv til, - jeg vejede i en lang periode Lasse hver dag, og det er jo tortur!!! Slap af og nyd din dejlige pige...

Jannie

Det er det nemlig (det med fortegnet):)

Endnu engang tak. Hvor sært det end kan lyde, har det faktisk en beroligende effekt, når andre lige synes hun er helt normal:$

De der oversigter bliver kylet ud nu... og vægten gemt væk i det næste lange stykke tid;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2008

heaven

cmks2007 skriver:

heaven skriver:

cmks2007 skriver:

heaven skriver:

altså, jeg er ikke læge....

men jeg synes da ikke 11,4 kg og 14 mdr lyder af for meget...? og hun lever jo sundt og varieret, og har en mor der er opmærksom på hvad C får i munden... Tror ikke du skal bekymre dig, hun lyder så fin. Og selvfølgelig skal du ikke tage den ene og elskede ostehaps fra hende, det er da synd.... Nu kan jeg ikke huske hvad du skrev ang det med at gå, men de forbrænder jo mere, jo mere de går.... Og så vil jeg give ivf ret, - det er da bedre de har lidt at gøre med, hvis de bliver syge eller ikke vil spise..

Åndsvag læge der sætter de billeder i hovedet på dig, hrum!!!

Jannie - med modsat problem, - Lasse er småtspisende og vejer ikke mere end lidt over 10 kg og er 87 cm. Han har nemlig lige tabt sig, mere end moren bryder sig om, under sygdom - det er heller ikke sjov, når de ikke har noget at tære på.

Tak:)

Forstår udemærket din bekymring - det er jo de samme følelser jeg har omkring det, bare med omvendte fortegn.

Jeg ved heller ikke om det er for meget, men har nok fået stirret mig blind på vægt og tabeller - og vil helst ikke have hun afviger fra midten af sådan en tabel:S Måske man skulle kyle den vægt ud? Hun er jo også glad og tilfreds - og MEGET aktiv rent fysisk...

Jamen jeg kender det jo - frustrationen, og så er det jo ligemeget hvad "fortegnet" er, ikke?? ;)

Men seriøst, hun lyder så fin, og hun sidder jo ikke ikke passiv i en stol og bliver tykkere og tykkere... Hun forbrænder det hun skal, og spiser det hun skal. så prøv at slappe af, og læg de der oversigter væk, de er bare til at blive skøre og usikre af. det kender jeg nemlig også selv til, - jeg vejede i en lang periode Lasse hver dag, og det er jo tortur!!! Slap af og nyd din dejlige pige...

Jannie

Det er det nemlig (det med fortegnet):)

Endnu engang tak. Hvor sært det end kan lyde, har det faktisk en beroligende effekt, når andre lige synes hun er helt normal:$

De der oversigter bliver kylet ud nu... og vægten gemt væk i det næste lange stykke tid;)

ja nemlig ja - til det hele:P

Jannie

Anmeld

28. september 2008

Lise

Tillykke med uddannelsen :)) Må være dejligt at være færdig (sidder i skrivende stund og kæmper med min første eksamen på overbygning +o( )

Nu har jeg ingen datter, men jeg har en knægt der ligger lavt på kurven mht højde, og på midten mht vægt. Han er altså lidt tyk. Men han spiser sundt - giver ham aldrig sukker, og prøver at lade hans mellemmåltider bestå af frugt og riskiks. Han er meget aktiv - men altså stadig tyk... MEN jeg er ikke nervøs, tværtimod - jeg er glad for at jeg har et barn der spiser. Han har måske også bund, men det er ikke hver dag at vi oplever det ;) Jeg har hørt om tilpas mange børn der var tykke babyer, og blev slanke børn. Jeg var selv en tyk baby, og har aldrig haft et vægtproblem. Jeg tror du skal slappe af, og i øvrigt passe på at du ikke giver dit problem videre til din datter. Sørg bare for at hun spiser sundt og varieret, og så kommer det nok helt af sig selv. Og vær glad for at du har en datter der vil spise - det er der vist mange der vil misunde dig.

Lise

Anmeld

28. september 2008

Astrid P

Smilla var 78 cm lang og vejede 11,5 kg ved hendes 1 års undersøgelse. Hun er tyk på den lækre babymåde, og præcis som hun skal være!

Hun spiser på samme måde som din datter - elsker mad, men spiser sundt og varieret.

Dumme, dumme læge der sætter griller i hovedet på dig!!!

Selvfølgelig er din datter en smuk lille skabning, som er helt perfekt som hun er...

Astrid

Anmeld

28. september 2008

Mikkelmusen

Din datter er IKKE tyk!

Og der er ingen grund til at fjerne ostehapsen eller den ½ tsk sukker.
Når de begynder at gå taber nogle sig, mens andre ikke gør.

Glæd dig over din datter er glad for mad, vi har selv en datter der elsker mad. Jeg synes det er dejligt med et barn der vil spise hvad man giver hende. :D

Din datter er IKKE tyk! Du har intet at være nervøs over, og det er da en komplet idiotisk læge der siger sådan noget. >(

Cheer up og kram din skønne datter. Hun er dejlig som hun er :) (H)

Anmeld

28. september 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mange mange tak. Dejligt at høre at C ikke er den eneste robuste baby herinde:)

Min største frygt er jo, at hun skal komme til at føle sig forkert - eller sættes i bås af læger/sp´er som forkert eller unormal - for for mig er hun jo perfekt - og måske derfor er jeg lidt bange for at overse, hvis hun lige pludselig har et vægtproblem, sådan at vi pludselig skal til at kæmpe mod noget, som måske kunne være undgået (aka overvægt).

Jeg ser personligt ikke min datter som tyk - bare godt i stand - men er bange for at omverdenen en dag vil dømme hende som sådan, som den lægebasse gjorde, og det gjorde ondt helt ind i det allerdybeste af mit hjerte, at en fremmede dømte hende som anderledes med negativt fortegn. Misfrostå mig ikke, jeg er klar over at hun ikke får ros hele vejen igennem livet, men pt. er hun et "produkt" af mine beslutninger og handlinger, dvs. det er mig der er skyld i, hvis hun ikke er ok. I hvert fald mht. trivsel.

Men igen. Hvor ynkeligt det end kan være, at have behov for denne slags bekræftigelse, så har det hjulpet mig. Jeg er ikke bekymret for hende lige nu. Tak:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.