Rejse med børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.381 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Anne85

Nå de damer.... Kunne I ikke være behjælpelige med en lille huskeseddel til hvad jeg skal have med når vi skal rejse med vores datter der til den tid er 8 mdr og vores søn der er 3 1/2?? Både undervejs til flyveren og busturen til hotellet - men også til hele den uge vi nu er dernede...

Garanteret jeg glemmer et eller andet

Har endnu ikke været ude og rejse med vores datter - men vores søn har vi haft med ud at flyve da han var 10 mdr gammel og igen da han var 2 år - men kan sørme ikke huske hvad vi havde med.

Vi skal flyve i 5 timer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Angelspot

Hmm har aldrig selv haft en lille med ude at flyve, så er ikke spor erfaren. Men kan forestille mig at det blir en lang tur for jer alle sammen, når i også skal med bus bagefter.

Vil da tro det vil være en super god ide at have nogle sugerør med, så den store kan drikke væske fra en kop for at undgå propper i ørene både når i letter og lander. Den lille kan evt bruge sin sutteflaske hvis det er muligt. Vi kender selv til at synkerefleksen modvirker propper i ørene, så mon ikke det også hjælper de små?

Og så ellers noget legetøj til dem begge to, (uden lyd af hensyn til de andre passagerer), en dyne som den lille kan ligge på når i skal aflastes, går ikke ud fra hun har sit eget sæde, så er det rart at hun kan ligge blødt hvis hun sover. Man kan jo også leje en slags 'seng', hvis i tager de forreste pladser i flyet, der er også mere benplads.

Ellers ved jeg ikke lige hvad det skal være, godt spørgsmål som bliver aktuelt når mange skal på sommerferie

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

det kommer lidt an på hvor i skal hen :-)

Men hvis hun ikke ammes så mme endten pulver eller brikker.

Numsesalve

Termometer

Børnepanodil (ja ja jeg er sikkert pyller, men hellere noget jeg kender)

Solfilter Hvis i skal til varmen.

Svømmebleer ..hvis i skal svømme

Lidt legetøj..gerne noget med flere funktioner. 

Mad + drikke til turen i glas, brik, original emballage. (pga sikkerhedskontrollen hvis i skal flyve)

Hagesmække evt. engangs.

Bleer til et par dage.

Er hun til grød villle jeg også selv tage grødpulver med alt efter hvor i skal hen. (visse lande har jo et giga udvalg andre steder er det mærker man ikke kender)

Evt. en lille termokande til kogt vand til grød mens man er på tur..det er nemt som frokost.

Pas!!! 

jaa det var lige hvad jeg kom i tanke om.

:-) Sisse

Anmeld

11. februar 2011

Angelspot

ladydan1 skriver:

Numsesalve

Termometer

Mad + drikke til turen i glas, brik, original emballage. (pga sikkerhedskontrollen hvis i skal flyve)

Hagesmække evt. engangs.

Bleer til et par dage.

Er hun til grød villle jeg også selv tage grødpulver med alt efter hvor i skal hen. (visse lande har jo et giga udvalg andre steder er det mærker man ikke kender)

Evt. en lille termokande til kogt vand til grød mens man er på tur..det er nemt som frokost.

Pas!!! 

Det er slet ikke tilladt at have noget som helst flydende med i håndbagagen, så det kan de ikke bruge i flyet. Men de kan pakke det i kufferten, så har de i hvert fald noget til busturen

Anmeld

11. februar 2011

Anne85

ladydan1 skriver:

Numsesalve

Termometer

Hagesmække evt. engangs.

Bleer til et par dage.

Pas!!! 

Tusind tak... der var helt sikkert nogle gode ideer imellem som jeg ikke lige havde tænkt på... god ide med engangs hagesmække... så er man fri for at skulle pakke en halvsnasket en i tasken igen efter et grød måltid

Anmeld

11. februar 2011

Anne85

Angelspot skriver:

Det er slet ikke tilladt at have noget som helst flydende med i håndbagagen, så det kan de ikke bruge i flyet. Men de kan pakke det i kufferten, så har de i hvert fald noget til busturen

Må man mon ha mos på glas med??

Og hvad med mme brikekr??

Eller må jeg kun ha grød pulver og mme pulver med??

Anmeld

11. februar 2011

Anne85

Angelspot skriver:

Hmm har aldrig selv haft en lille med ude at flyve, så er ikke spor erfaren. Men kan forestille mig at det blir en lang tur for jer alle sammen, når i også skal med bus bagefter.

Vil da tro det vil være en super god ide at have nogle sugerør med, så den store kan drikke væske fra en kop for at undgå propper i ørene både når i letter og lander. Den lille kan evt bruge sin sutteflaske hvis det er muligt. Vi kender selv til at synkerefleksen modvirker propper i ørene, så mon ikke det også hjælper de små?

Og så ellers noget legetøj til dem begge to, (uden lyd af hensyn til de andre passagerer), en dyne som den lille kan ligge på når i skal aflastes, går ikke ud fra hun har sit eget sæde, så er det rart at hun kan ligge blødt hvis hun sover. Man kan jo også leje en slags 'seng', hvis i tager de forreste pladser i flyet, der er også mere benplads.

Ellers ved jeg ikke lige hvad det skal være, godt spørgsmål som bliver aktuelt når mange skal på sommerferie

Tror jeg vil undersøge det emd at leje en "seng" på flyet... det er alligevel længe at skulle sidde med en 9 kilos basse i armene i 5 timer.

Og god ide med sugerøret

Anmeld

11. februar 2011

Angelspot

Anne85 skriver:

Må man mon ha mos på glas med??

Og hvad med mme brikekr??

Eller må jeg kun ha grød pulver og mme pulver med??

Jeg tror godt man må have mos med.

Og hvordan det ellers lige forholder sig med mme brikker ved jeg faktisk ikke, men jeg tror desværre at der er lukket for alt hvad der hedder flydende væsker, også til babyer, men det kan du tjekke med flyselskabet. Jeg har dog været ude for at de i kontrollen tager brikjuice og drikkevand og smider ud for det er ikke tilladt. Man kan jo købe vand på flyet (smart nok til overpriser ) som du så kan lave mme med, hvis du tager pulver med.

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

Angelspot skriver:

Har aldrig haft et problem..hverken til/fra USA, London Frankrig eller andre steder!

Det vildeste var i London hvor de gerne ville se jeg smagte på noget glasmad!

Så jo det må man altså godt.

Anmeld

11. februar 2011

Anne85

Angelspot skriver:

Jeg tror godt man må have mos med.

Og hvordan det ellers lige forholder sig med mme brikker ved jeg faktisk ikke, men jeg tror desværre at der er lukket for alt hvad der hedder flydende væsker, også til babyer, men det kan du tjekke med flyselskabet. Jeg har dog været ude for at de i kontrollen tager brikjuice og drikkevand og smider ud for det er ikke tilladt. Man kan jo købe vand på flyet (smart nok til overpriser ) som du så kan lave mme med, hvis du tager pulver med.

Synes jeg har hørt at man kan få kabinepersonalet til at varme vand til een... for jeg kan jo ikke lave en flaske på koldt vand.

Ja jeg har også prøvet at de tog brik juice som vi havde med til vores søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.