Vuggestuen siger at mit barn ikke er normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

camillahej

Undskyld men de pædagog'er er da lidt underlige, det ''normale'' er man for eksperter ind at kikke på pigen det er jo slet ikke noget en pædagog kan gøre...

men håber da det bare er en reaktion på at være started i vuggestue det kan altså nemt gå godt de første 1-4 uger og så at der pludselig kommer en rektion..

Men held og lykke med din lille pige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Nu har jeg fået en tid hos en kiropraktor. De siger, at det også kunne tyde på, at der er en nerve i klemme helt tilbage fra kejsersnittet. Tit oplever de det med kejsersnitbørn, at nerverne kommer i klemme.

Hun vil ikke være i den højestol, hun kan ikke løfte sig højt på armene mens hun ligger på maven - og hun hader skråstolen og autostolen.

Så nu prøver vi det - jeg beder til at det måske har en lille årsag til hendes gråd.

Da hun var på pencilllin fik hun også panodil 3 X om dagen var hun rigtig glad - nu er hun ikke på det mere, og det dårlige humør er tilbage.

Nu prøver vi det.

Jeg har også skrevet tikl vuggestuen om et møde om en plan for hvordan vi kan hjælpe Elizabeth bedre med at komme i vuggestue.

1000 tak for alle jeres gode råd. Jeg har det bedre nu.

Det lyder godt!

Skriver du lige en update?

Anmeld

8. februar 2011

Eliza/lykke

Endnu gang 1000 tak for alle jeres råd og støtte.

Jeg lover at give en tilbagemelding.

Jeg håber også, at vuggestuen vil tage os alvorlige. Det kan jo ikke være meningen at vi skal have det så dårligt.

Og jeg undrer mig også hvorfor de går så meget op i det med hvad hun IKKE kan??? Og de sammenligner hende med de andre børn, som de har haft siden de var 6 mrd. Min datter er jo sin egen... ligesom alle andre børn er.

Tænk at det skal være sådan? Det skulle være så godt, og så går det helt galt.

Hun ku sidde helt selv da hun var 6 mrd., hun løber rundt i sin gåstol og hun begyndte at spise vores mad som 7 mrd., og afgav flasken som 4 mrd., og sover hele natten og siger to stavelser. Så hun kan da noget........ :-)

Anmeld

8. februar 2011

Lullaby

Eliza/lykke skriver:

I nov 2010 startede Elizabeth i vuggestue om 6 mrd gammel. Det gik udover al forventning. Allerede efter 14 dage kørte det på skinner.

I januar 2011 bliver Elizabeth syg med lungebetændelse og mellemøresbetændelse og er hjemme hos mig i 9 dage på pencillin kur. Hun blir 9 mrd på fredag.

Nu er hun tilbage i vuggestuen, men det går overhovedet ikke. Jeg har måtte fuldstændig omlægge min arbejdstid. Og tage al min ferie nu fordelt ud på ½ dage, så jeg kan gå kl. 12.00 hver dag for at hente hende. Hun skriger det mindste nede i VS, hun vil ingenting, hun er ALDRIG glad - siger de. Og de kan ikke have hende.  

Herhjemme har vi da også nogle problemer. Hun er ikke så tit glad, men det er mest når hun er træt eller har ondt i maven. Ellers virker hun tilfreds nok. Hun vil ikke lægge på maven overhovedet, heller ikke hjemme. Hun er blevet tjekket i hovede og røv af flere læger - og hun fejler INTET!

De siger, at hun burde så småt begynde at kravle nu. Men gør slet ikke tegn til det. Det bekymre dem. Hun vil hellere stå op og det vil de ikke hjælpe hende med, fordi de vil have at hun kravler først.

Min søn var 10½ mrd før han kravlede, så jeg er jo ikke bange for, hvorfor hun ikke kravler endnu. De siger, at der er noget galt med hende. De har aldrig oplevet et barn på den måde nogen sinde før.

Vi har da også vores problemer med hende. Hun bliver NEMT ked af det.

Jeg er bange for at det er min skyld, fordi hun kom så tidligt i VS. Hvad skal jeg gøre? Er mit barn unormal? Hvad er der galt? Jeg har lige tudet sammen med hende.

Altså nogle børn kravler slet ikke. Min svigerinde sprang det over og en af mine veninders børn er snart 11 mdr og han gider knap nok sidde selv. Alle børn er forskellige..

Anmeld

8. februar 2011

Sildefisk

Eliza/lykke skriver:

Endnu gang 1000 tak for alle jeres råd og støtte.

Jeg lover at give en tilbagemelding.

Jeg håber også, at vuggestuen vil tage os alvorlige. Det kan jo ikke være meningen at vi skal have det så dårligt.

Og jeg undrer mig også hvorfor de går så meget op i det med hvad hun IKKE kan??? Og de sammenligner hende med de andre børn, som de har haft siden de var 6 mrd. Min datter er jo sin egen... ligesom alle andre børn er.

Tænk at det skal være sådan? Det skulle være så godt, og så går det helt galt.

Hun ku sidde helt selv da hun var 6 mrd., hun løber rundt i sin gåstol og hun begyndte at spise vores mad som 7 mrd., og afgav flasken som 4 mrd., og sover hele natten og siger to stavelser. Så hun kan da noget........ :-)

Lige præcis det jeg mener med det negative syn de synes at have på din datter. Alle børn har jo styrker og sider der skal styrkes

Vi havde helt samme problem med vores tidl dp, hun så kun på M med fejlfinder syn

Håber virkelig I får en god konstruktiv snak og at pæd ser jeres datter gennem styrke brillerne fremfor fejlfinder brillerne .

Anmeld

8. februar 2011

Maise

jeg tænker seperationsangstalderen, væske på mellemøret der kan påvirke hendes almen tilstand efter den mellemørebetændelse, eller måske tigerspring ??

Anmeld

8. februar 2011

slettet_7530

Eliza/lykke skriver:

I nov 2010 startede Elizabeth i vuggestue om 6 mrd gammel. Det gik udover al forventning. Allerede efter 14 dage kørte det på skinner.

I januar 2011 bliver Elizabeth syg med lungebetændelse og mellemøresbetændelse og er hjemme hos mig i 9 dage på pencillin kur. Hun blir 9 mrd på fredag.

Nu er hun tilbage i vuggestuen, men det går overhovedet ikke. Jeg har måtte fuldstændig omlægge min arbejdstid. Og tage al min ferie nu fordelt ud på ½ dage, så jeg kan gå kl. 12.00 hver dag for at hente hende. Hun skriger det mindste nede i VS, hun vil ingenting, hun er ALDRIG glad - siger de. Og de kan ikke have hende.  

Herhjemme har vi da også nogle problemer. Hun er ikke så tit glad, men det er mest når hun er træt eller har ondt i maven. Ellers virker hun tilfreds nok. Hun vil ikke lægge på maven overhovedet, heller ikke hjemme. Hun er blevet tjekket i hovede og røv af flere læger - og hun fejler INTET!

De siger, at hun burde så småt begynde at kravle nu. Men gør slet ikke tegn til det. Det bekymre dem. Hun vil hellere stå op og det vil de ikke hjælpe hende med, fordi de vil have at hun kravler først.

Min søn var 10½ mrd før han kravlede, så jeg er jo ikke bange for, hvorfor hun ikke kravler endnu. De siger, at der er noget galt med hende. De har aldrig oplevet et barn på den måde nogen sinde før.

Vi har da også vores problemer med hende. Hun bliver NEMT ked af det.

Jeg er bange for at det er min skyld, fordi hun kom så tidligt i VS. Hvad skal jeg gøre? Er mit barn unormal? Hvad er der galt? Jeg har lige tudet sammen med hende.

Hekt ærligt så synes jge ikke det lyder til at din datters inst, er profesionelle nok til at håndtere dit barn, jeg tror jeg ville tage kontakt til kommunen elelr tage en snak med lederen og fortælle at du ikke har tiltro de magter din datter og du derfor enten ser at de gør nogle tiltag for at hjælpe, elelrs må du flytte hende til en for din datter mere rummelig inst.

Anmeld

8. februar 2011

Sommerfuglelarven

Jeg tror bare ikke at hun er vuggestuebarn, men mere til dagpleje. Der er mange børn der slet ikke kan kapere den larm og alle de børn der er i en vuggestue, så mange er der jo ikke i en dagpleje, der er mere ro og mere hjemligt.

Så måske hun bare skal ud af den vuggestue, og så i dagpleje?

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Vi har talt om DP, fordi der er færre børn. Men kun en voksen - og hvis hun er slem som hun er hos mig også indimellem, ville jeg ikke kunne klare hende og 3 andre børn.

Vi tør heller ikke, hvis dagplejemoren blir syg, så skal hun i gæstepleje, og så ved vi ikke om hun også får en reaktion på det.

Storebror har ADHD, og er et sensitivt barn. Vi er bange for at hun måske er det samme??????????

barnet må hverken være i DP eller VS når det reagerer sådan... så kan ingen af dem passe barnet som det skal jo:0)

men det er rigtigt det med gæste DP, de lærer det nu hurtigt de små og det er jo oftest den samme gæste dp eller to... jeg synes bare det er bedre end den VS du er havnet i nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.