Vuggestuen siger at mit barn ikke er normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.268 visninger
28 svar
1 synes godt om
8. februar 2011

Eliza/lykke

I nov 2010 startede Elizabeth i vuggestue om 6 mrd gammel. Det gik udover al forventning. Allerede efter 14 dage kørte det på skinner.

I januar 2011 bliver Elizabeth syg med lungebetændelse og mellemøresbetændelse og er hjemme hos mig i 9 dage på pencillin kur. Hun blir 9 mrd på fredag.

Nu er hun tilbage i vuggestuen, men det går overhovedet ikke. Jeg har måtte fuldstændig omlægge min arbejdstid. Og tage al min ferie nu fordelt ud på ½ dage, så jeg kan gå kl. 12.00 hver dag for at hente hende. Hun skriger det mindste nede i VS, hun vil ingenting, hun er ALDRIG glad - siger de. Og de kan ikke have hende.  

Herhjemme har vi da også nogle problemer. Hun er ikke så tit glad, men det er mest når hun er træt eller har ondt i maven. Ellers virker hun tilfreds nok. Hun vil ikke lægge på maven overhovedet, heller ikke hjemme. Hun er blevet tjekket i hovede og røv af flere læger - og hun fejler INTET!

De siger, at hun burde så småt begynde at kravle nu. Men gør slet ikke tegn til det. Det bekymre dem. Hun vil hellere stå op og det vil de ikke hjælpe hende med, fordi de vil have at hun kravler først.

Min søn var 10½ mrd før han kravlede, så jeg er jo ikke bange for, hvorfor hun ikke kravler endnu. De siger, at der er noget galt med hende. De har aldrig oplevet et barn på den måde nogen sinde før.

Vi har da også vores problemer med hende. Hun bliver NEMT ked af det.

Jeg er bange for at det er min skyld, fordi hun kom så tidligt i VS. Hvad skal jeg gøre? Er mit barn unormal? Hvad er der galt? Jeg har lige tudet sammen med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Er ked af at hører, at din pige ikke er glad. Håber I finder en løsning på det hurtigt, så I kan få jeres glade pige tilbage.

Så vil jeg nævne, at min pige først begyndte, at kravle da hun var 15 mdr. og hun gik så 14 dage efter. Så der er altså bare nogen børn som kravler/går sent uden der behøver, at være nogen grund.

Anmeld

8. februar 2011

Corn

Tror da bare lige den vs skal slå koldt vand i blodet... Har de ikke haft børn derhenne

Hun har sikkert haft svært ved al den sygdom, og er lidt lang tid om at komme til kræfter igen. Det gør man nemmest hos mor og far. Men at der ligefrem skulle være noget galt. Det kunne vel også være dem der gjorde noget galt

OG kravle... Jamen det kan da sagtens være at hun først finder det interessant når hun har lært at gå. Min den ældste kravlede kun for at komme hen til noget at rejse sig op ved, og mellemmanden gad heller ikke det kravleværk, gå-ben var sjovere, så jeg forventer heller ikke meget kravleri fra nr. 3

Mind din vs om den positive tilgang til barnet, det fremme udvikling

Anmeld

8. februar 2011

TbCp

Helt ærligt!!! Hvis de synes der er så mange problemer så må de jo få nogle eksperter ind som kan hjælpe!!!

Bliver faktisk lidt sur på dine vegne over det!

Anmeld

8. februar 2011

Eliza/lykke

Jeg er så ked af det. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Lægerne tror, at jeg er helt henne i vejret. De siger, at hun ikke fejler noget.

Men VS bliver ved med at sige, at den er helt gal. De har haft møde om hende, og mener, at det ikke kan fortsætte på den måde,,,,,,,,,,,,,, De har haft andre børn som 6 mrd., og op til de 9 mrd som Elizabeth er nu - og aldrig nogen sinde har de været ude for noget lignende.

De mener, at vi skal kontakte eksperter, og træne med hende så hun kan lære at kravle. De mener, at der MÅ være noget fysisk galt med hende.

Jeg kravlede ikke selv, jeg gik som 1 årig og kravlede aldrig.

Anmeld

8. februar 2011

Sildefisk

Eliza/lykke skriver:

I nov 2010 startede Elizabeth i vuggestue om 6 mrd gammel. Det gik udover al forventning. Allerede efter 14 dage kørte det på skinner.

I januar 2011 bliver Elizabeth syg med lungebetændelse og mellemøresbetændelse og er hjemme hos mig i 9 dage på pencillin kur. Hun blir 9 mrd på fredag.

Nu er hun tilbage i vuggestuen, men det går overhovedet ikke. Jeg har måtte fuldstændig omlægge min arbejdstid. Og tage al min ferie nu fordelt ud på ½ dage, så jeg kan gå kl. 12.00 hver dag for at hente hende. Hun skriger det mindste nede i VS, hun vil ingenting, hun er ALDRIG glad - siger de. Og de kan ikke have hende.  

Herhjemme har vi da også nogle problemer. Hun er ikke så tit glad, men det er mest når hun er træt eller har ondt i maven. Ellers virker hun tilfreds nok. Hun vil ikke lægge på maven overhovedet, heller ikke hjemme. Hun er blevet tjekket i hovede og røv af flere læger - og hun fejler INTET!

De siger, at hun burde så småt begynde at kravle nu. Men gør slet ikke tegn til det. Det bekymre dem. Hun vil hellere stå op og det vil de ikke hjælpe hende med, fordi de vil have at hun kravler først.

Min søn var 10½ mrd før han kravlede, så jeg er jo ikke bange for, hvorfor hun ikke kravler endnu. De siger, at der er noget galt med hende. De har aldrig oplevet et barn på den måde nogen sinde før.

Vi har da også vores problemer med hende. Hun bliver NEMT ked af det.

Jeg er bange for at det er min skyld, fordi hun kom så tidligt i VS. Hvad skal jeg gøre? Er mit barn unormal? Hvad er der galt? Jeg har lige tudet sammen med hende.

Åh hvor bliver jeg bare flov (er selv pædagog) men jeg er også mor og får helt ondt i hjertet ved at læse din beretning.

For det første er det ganske normalt, at børn kan få en forsinket reaktion (altså at de ikke reagerer med det samme, men efter en rum tid) Din datter har lige været syg og har i den forbindelse været hjemme en rum tid, så skal hun tilbage igen i vs og det kan sagtens udløse en reaktion- SOM ER 100% NORMAL !!!

Jeg begriber ikke hvorfor pædagogerne ikke kan forstå denne helt almindelige følelsesmæssige reaktion fra din datter

Istedet for at snakke om din datter er unormal (hvilke hun IKKE er) burde de hellere vende blikket ind ad og reflektere over hvordan de kan hjælpe og støtte jer igennem denne lidt turbulente tid!!! Alle børn kan jo få en reaktion af den ene eller anden grund og det SKAL man kunne rumme som pædagog!!

Hun kan ikke kravle- og hvad så? Helt ærligt hvis man ikke som pædagog ved at børn er forskellige i deres udviklingstrin er de da helt gal på den! Min søn kravlede som 11 mdrs og gik først som 15-16 mdrs - idag en helt normal dreng motorisk

Hvis der endelig er grund til bekymring (hvis barnet ikke går som 2 årig, sørger pædagogerne som en selvfølge da for at snakke med forældrene om hvad man i FÆLLESSKAB kan gøre for at støtte og motivere barnet!

Åh du får lige et stort kram

Snak med stuepæd/ ledelsen i vs og fortæl om dine bekymringer, tager de dig ikke alvorligt så kontakt pladsanvisningen! Det skal føles 100 % godt i maven at aflevere sit barn hver dag!

Anmeld

8. februar 2011

Sitrani

Er ked af det på dine vegne over, at din lille pige er så ked af det.. Det må ikke være sjovt....

Nu er jeg selv uddannet pædagog, og jeg ved, at de fleste pædagoger ikke siger sådan noget, med mindre der er noget om det.. Dermed ikke sagt, at de har ret! Men der er noget der bekymre dem - synes så ikke de skal sige, at hun ikke er normal, for hvad er normalt? Og bare fordi hun ikke kravler, behøver der jo ikke være noget galt med hende overhovedet.. Jeg har mødt mange børn, som slet ikke kravlede inden de gik - de humpede sig frem, eller mavede sig fremad.. Så det kan altså godt lade sig gøre, at din pige er helt normal, selvom hun ikke lige kravler, når pædagogerne vil have det..

Tror du bliver nødt til, at give hende tid til, at vende sig til vuggestue igen, når nu hun har været væk derfra, og været syg osv. i et stykke tid.... Umiddelbart tror jeg, at det er derfor hun er ked af det, uden at være sikker, altså.... Men der er sket meget i hendes lille liv på kort tid, og det kan måske godt påvirke hende mere end man skulle tro... Og så se på det, som at pædagogerne holder godt øje med dit barn, og at de vil hende det bedste! (Ellers skulle de nok ikke have arbejdet med børn, hvis det kun er for, at fortælle forældre løgne, og bilde dem ind, at deres børn ikke er normale....)

Venlig hilsen Sille - 19+3 

Anmeld

8. februar 2011

Henri84

myr81 skriver:

Åh hvor bliver jeg bare flov (er selv pædagog) men jeg er også mor og får helt ondt i hjertet ved at læse din beretning.

For det første er det ganske normalt, at børn kan få en forsinket reaktion (altså at de ikke reagerer med det samme, men efter en rum tid) Din datter har lige været syg og har i den forbindelse været hjemme en rum tid, så skal hun tilbage igen i vs og det kan sagtens udløse en reaktion- SOM ER 100% NORMAL !!!

Jeg begriber ikke hvorfor pædagogerne ikke kan forstå denne helt almindelige følelsesmæssige reaktion fra din datter

Istedet for at snakke om din datter er unormal (hvilke hun IKKE er) burde de hellere vende blikket ind ad og reflektere over hvordan de kan hjælpe og støtte jer igennem denne lidt turbulente tid!!! Alle børn kan jo få en reaktion af den ene eller anden grund og det SKAL man kunne rumme som pædagog!!

Hun kan ikke kravle- og hvad så? Helt ærligt hvis man ikke som pædagog ved at børn er forskellige i deres udviklingstrin er de da helt gal på den! Min søn kravlede som 11 mdrs og gik først som 15-16 mdrs - idag en helt normal dreng motorisk

Hvis der endelig er grund til bekymring (hvis barnet ikke går som 2 årig, sørger pædagogerne som en selvfølge da for at snakke med forældrene om hvad man i FÆLLESSKAB kan gøre for at støtte og motivere barnet!

Snak med stuepæd/ ledelsen i vs og fortæl om dine bekymringer, tager de dig ikke alvorligt så kontakt pladsanvisningen! Det skal føles 100 % godt i maven at aflevere sit barn hver dag!

Kunne ikke sige det bedre!! For mig at se er det pædagogerne der er galt på den! Det kan altså heller ikke passe du er tvunget til at bruge din ferie, fordi de siger de ikke kan have hende, det er trods alt deres JOB
Jeg synes også det lyder som en helt almindelig reaktion!

Anmeld

8. februar 2011

Eliza/lykke

Jeg har det også virkelig dårligt hver morgen, når jeg kører hende derned. Jeg ved aldrig hvornår de ringer efter mig. Jeg var til samtale med chefen i dag - og de vil gerne hjælpe os med min arbejdstid, hvis jeg selv betaler...... og det må jeg jo gøre. Jeg har intet valg.

Jeg er så frusteret over det, og jeg lytter 100% til vuggestuen, fordi jeg går udfra at de ved, hvad de taler om. Jeg selv tager det roligt omkring kravleriet. Men de øver med bold med hende, lægger hende på maven konstant selvom hun skriger, hun går fra arm til arm, fordi ingen af dem rigtig kan klare hende.

De forundrer sig over, hvorfor hun ikke kan sidde selv på et tæppe og lege - de ku hun før hun blev syg - de mener, at det er ærgeligt at Elizabeth er blevet sådan!!!!

Hvad skal jeg gøre? Tage hende ud? Vente til reaktionen er overstået? Tag til lægen igen og få hende tjekket for 6 gang.?

Hvor længe varer en reaktion? Hvornår bliver hun tryg igen? Jeg har til den 10 marts, hvor jeg kan hente hende kl. 13.00 - så er det tilbage på hesten.......................... HJÆLP................. jeg sku nok aldrig have sat hende i VS så tidligt.

Tuder.........

Anmeld

8. februar 2011

TbCp

Eliza/lykke skriver:

Jeg har det også virkelig dårligt hver morgen, når jeg kører hende derned. Jeg ved aldrig hvornår de ringer efter mig. Jeg var til samtale med chefen i dag - og de vil gerne hjælpe os med min arbejdstid, hvis jeg selv betaler...... og det må jeg jo gøre. Jeg har intet valg.

Jeg er så frusteret over det, og jeg lytter 100% til vuggestuen, fordi jeg går udfra at de ved, hvad de taler om. Jeg selv tager det roligt omkring kravleriet. Men de øver med bold med hende, lægger hende på maven konstant selvom hun skriger, hun går fra arm til arm, fordi ingen af dem rigtig kan klare hende.

De forundrer sig over, hvorfor hun ikke kan sidde selv på et tæppe og lege - de ku hun før hun blev syg - de mener, at det er ærgeligt at Elizabeth er blevet sådan!!!!

Hvad skal jeg gøre? Tage hende ud? Vente til reaktionen er overstået? Tag til lægen igen og få hende tjekket for 6 gang.?

Hvor længe varer en reaktion? Hvornår bliver hun tryg igen? Jeg har til den 10 marts, hvor jeg kan hente hende kl. 13.00 - så er det tilbage på hesten.......................... HJÆLP................. jeg sku nok aldrig have sat hende i VS så tidligt.

Tuder.........

Har du nogen som helst mulighed for at starte indkøring forfra, hvis man kan sige det sådan?
Altså tage med nogle dage, hvor du er der med hende... evt. bruge en uge eller 2 på en ny indkøring?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.