Flaskebarn og strømmen gået - hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Hvem?

Så bruger du jo strøm... Du kan da ikke ville hvornår på døgnet strømmen går!

Jeg koger i øvrigt stadig vandet efter anbefaling fra sundhedsplejersken OG steriliserer - selvom han bliver 5 mdr i morgen

Nej, men så har jeg jo stadig to kander med kogt vand fra natten før, så kan jeg jo bruge det.

Jeg koger også vandet indtil de er 6 mdr, det er mest pga. vi har eget vandværk.

Jeg sterilieseret flaskerne indtil de slet ikke bruger dem mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Maja_4000

SussieThyssen skriver:

Nu var i da heldige at I havde varmt vand.
Og så kan man jo altid vaske flaskerne i glohedt vand, det sker der såmænd ikke noget ved.
Normalt vil de ikke redde sig noget med maven, for den ene gangs skyld, og slet ikke når man bruger opvaskemiddel.
Jeg er iøvrigt altid holdt op med at skolde flasker, når mine har været omkring et halvt år, for at vende dem til de bakterier, der omgiver os i hverdagen, og der er aldrig nogen af mine, der har fået dårlig mave efterfølgende.

Vedr. det med manglende kogende vand til mælkepulver, så havde jeg ganske enkelt et lille campingblus på lager for en sikkerheds skyld. Og jeg har faktisk haft brug for det et par gange, mens mine var små, hvor strømmen gik.
Nøj, hvor var det dejligt, at kunne tage det ud af skabet, og uden bekymringer, kunne koge vand, både til bebsens mad og kaffe
Hvis man har en brændeovn af dem med flad plade på toppen, kan man også koge vand oven på den.
Og går det helt galt..så må man jo evakuere residensen, til nogen der har strøm.
Iøvrigt kan bebsen godt drikke kold mme på flaske, hvis den er lavet på forhånd.

Kærligst
Sussie

Men plejer man ikke at sige , at der er bakterier i det varme vand fra hanen ? :s

Campingblus tror jeg ikke jeg går ud og invisterer i .. Så hellere sørge foraltid at have brikker herhjemme  Hehe

Anmeld

8. februar 2011

Cris

Der er noget, som jeg ved ikke, hvad den hedder, som skulle være meget smart. Det er noget til dem der dyrker sport og pludseligt får ondt i en muskel. Så tager man sådan en dims og "åbner" den og den bliver pludseligt varm og så kan man lægge den på musklen, så den bliver varm og den ikke gør så meget ondt mere...    Men jeg har hørt, at der er nogle der køber sådan nogle smarte ting og har dem med på turen til at varme flasken med i stedet for... Måske er der nogle der ved, hvad jeg snakker om...

Ellers hvis det kun er en enkel flaske, så ville jeg stille flasken eller brikkerne oven på varmen indtil den er noglelunde varm. Eller stutetemperatur? Det har vi prøvet en gang med vores den store, som fik en flaske en gang i mellem. Og han tog den fint   Det var en gang, hvor jeg var i bad og min mand gik lidt i panik med en skrigende baby... Men ellers kan du starte med en lille smule stuetemp. mælk så han begynder at tage lidt og så stiller du resten af melken på varmen (du skal skrue op, så det går lidt hurtigere) og så bliver den lidt lunt. Det er self. en løsning til kun en flaske, hvis der er noget der er gået i stukker og ville tage en hel dage eller to, så er camping-lejeren  en bedre løsning

Anmeld

8. februar 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Masser af fyrfadslys under en gryde....

Anmeld

8. februar 2011

morethanperfect

Altså jeg skolder ku flaskerne hver anden dag men vasker den hver dag i meget varmt vand .. Jeg har også flasker til en hel dag , så jeg kun skal vaske hver dag ... Det sker der altså ikke noget ved

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

MKBP skriver:

Masser af fyrfadslys under en gryde....

Haha :b Dét tager for lang tid med et skrigende barn (;

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Men plejer man ikke at sige , at der er bakterier i det varme vand fra hanen ? :s

Campingblus tror jeg ikke jeg går ud og invisterer i .. Så hellere sørge foraltid at have brikker herhjemme  Hehe

Jo-jo..du skal jo ikke drikke det varme vand fra hanen
og bebsens mælk skal heller ikke laves af det...det var ikke det jeg mente
jeg mente at man godt kan nøjes med det til at gøre flasker rene i, blot det er de forlangte MINDST 60 grader..NÅR man bruger rengøringsmiddel OGSÅ.
Selvfølgelig skal flaskerne desinficeres så længe barnet er spædt..for der KAN være bakterier i vandet, der kan forårsage mavevirus.
Men det jeg siger er, at HVIS det skulle ske, at man ikke har strøm, og ikke har en ren flaske, så sker der ikke noget ved for een gangs skyld, at nøjes med at vaske flasken af uden at desinficere den.
Hellere tage den chance end at ens barn ikke får noget mad

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

SussieThyssen skriver:

Jo-jo..du skal jo ikke drikke det varme vand fra hanen
og bebsens mælk skal heller ikke laves af det...det var ikke det jeg mente
jeg mente at man godt kan nøjes med det til at gøre flasker rene i, blot det er de forlangte MINDST 60 grader..NÅR man bruger rengøringsmiddel OGSÅ.
Selvfølgelig skal flaskerne desinficeres så længe barnet er spædt..for der KAN være bakterier i vandet, der kan forårsage mavevirus.
Men det jeg siger er, at HVIS det skulle ske, at man ikke har strøm, og ikke har en ren flaske, så sker der ikke noget ved for een gangs skyld, at nøjes med at vaske flasken af uden at desinficere den.
Hellere tage den chance end at ens barn ikke får noget mad

Ja okay , så er jeg med :b

Og nej .. Den larm kan man heller ikke holde ud jo  Hehe

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Ja okay , så er jeg med :b

Og nej .. Den larm kan man heller ikke holde ud jo  Hehe

Anmeld

8. februar 2011

K&S

Maja_4000 skriver:

Jamen .. "SKAL" man ikke koge flaskerne hver gang man har brugt dem - indtil barnet er 4 måneder ?

Det anbefales faktisk, at man koger flaskerne indtil 12 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.