Flaskebarn og strømmen gået - hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.543 visninger
37 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Maja_4000

Her til morgen havde vi ingen strøm .. Vi havde én flaske i køleskabet , som så blve varmet under den varme hane .. Og dét var så det .. Det var godt , at Caroline sov længe !

Men vi kom så til at snakke om , hvad vi skulle gøre , hvis der gik lang tid inden strømmen kom .. Vi har nogle færdige brikker liggende .. Men vi havde ingen flasker som var klar 
Vi blev enige om , at man jo så måtte vaske en og hælde brikken over i , uden at koge flasken først .. 

Men hvad ville I have gjort ? 

- Maja , som nu har strøm igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Angel

Jeg ville koge vand over bål
Ej, ville bare ha vasket flasken i kold vand og sæbe, eller banket på hos naboen med min elkoger i hånden..

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

Angel skriver:

Jeg ville koge vand over bål
Ej, ville bare ha vasket flasken i kold vand og sæbe, eller banket på hos naboen med min elkoger i hånden..

Strømmen var gået på hele vejen  Hehe .. 

Anmeld

8. februar 2011

LinLin

Jeg ville banke på ved naboen

Anmeld

8. februar 2011

LinLin

eller bruge den dér "to go" (iiamo) flaske vi har...

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

DAs mor skriver:

eller bruge den dér "to go" (iiamo) flaske vi har...

Men sådan en skal vel også koges mellem hvert måltid ? 

Anmeld

8. februar 2011

LinLin

Maja_4000 skriver:

Men sådan en skal vel også koges mellem hvert måltid ? 

Ja det gør vi da "normalt", men hvis det bar lige for for en gang eller to ville jeg ikke have noget problem med bare at vaske den -(han er 5 mdr)

Men ellers måtte man jo finde en vej hvor strømmen ikke var gået - det var vel ikke hele byen...

Anmeld

8. februar 2011

lauras*mor*

Jeg ville bare vaske den op i hånden som ved alm. opvask.. Og så varme indholdet som du gjorde til morgen.. At fasken ikke bliver kogt de få gange det drejer sig om, er ikke noget der skader.. Vi kogte ikke vores hver gang, men hældte altid kogende vand i for bagefter at stille det i køleskabet.. En gang om ugen lagde vi dem 5 min i kogende vand.. (vi havde 6 flasker)...

Havde vi ikke mulighed for at varme indholdet når det var, brugte vi en brik, da den har stuetemp. og det er  fint nok for de små.. bare det ikke er koldt... og når de er 4 mdr behøver man heller ikke at koge vandet mere.. Det gør det hele noget nemmere..

godt i har fået strøm igen..

Anmeld

8. februar 2011

Hvem?

Her til morgen havde vi ingen strøm .. Vi havde én flaske i køleskabet , som så blve varmet under den varme hane .. Og dét var så det .. Det var godt , at Caroline sov længe !

Men vi kom så til at snakke om , hvad vi skulle gøre , hvis der gik lang tid inden strømmen kom .. Vi har nogle færdige brikker liggende .. Men vi havde ingen flasker som var klar 
Vi blev enige om , at man jo så måtte vaske en og hælde brikken over i , uden at koge flasken først .. 

Men hvad ville I have gjort ? 

- Maja , som nu har strøm igen 

Jeg har altid en termokande med kold kogt vand og en med varm kogt vand, på den måde er det super nem at blande en flaske og derved kan du igså bruge det varme til at rense flasken i.

Derud vasker jeg ALTID flaskerne i sæbevand og koger dem i sterilisatoren i mikroen, HVER gang de er blevet brugt.

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

lauras*mor* skriver:

Jeg ville bare vaske den op i hånden som ved alm. opvask.. Og så varme indholdet som du gjorde til morgen.. At fasken ikke bliver kogt de få gange det drejer sig om, er ikke noget der skader.. Vi kogte ikke vores hver gang, men hældte altid kogende vand i for bagefter at stille det i køleskabet.. En gang om ugen lagde vi dem 5 min i kogende vand.. (vi havde 6 flasker)...

Havde vi ikke mulighed for at varme indholdet når det var, brugte vi en brik, da den har stuetemp. og det er  fint nok for de små.. bare det ikke er koldt... og når de er 4 mdr behøver man heller ikke at koge vandet mere.. Det gør det hele noget nemmere..

godt i har fået strøm igen..

Jamen .. "SKAL" man ikke koge flaskerne hver gang man har brugt dem - indtil barnet er 4 måneder ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.