Flaskebarn og strømmen gået - hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

LinLin

SanneBoe skriver:

Jeg har altid en termokande med kold kogt vand og en med varm kogt vand, på den måde er det super nem at blande en flaske og derved kan du igså bruge det varme til at rense flasken i.

Derud vasker jeg ALTID flaskerne i sæbevand og koger dem i sterilisatoren i mikroen, HVER gang de er blevet brugt.

man kan jo ikke bruge mikroen hvis strømmen er gået!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Hvem?

DAs mor skriver:

man kan jo ikke bruge mikroen hvis strømmen er gået!

Nej nej, det kan der jo være noget om, derfor har jeg to termokander med kold og varm kogt vand, så kan man jo vaske dem i det varme kogte vand, hvis strømmen svigter.

Anmeld

8. februar 2011

lauras*mor*

Nej men det anbefales...

Maja_4000 skriver:

Jamen .. "SKAL" man ikke koge flaskerne hver gang man har brugt dem - indtil barnet er 4 måneder ?

Anmeld

8. februar 2011

Hvem?

Maja_4000 skriver:

Jamen .. "SKAL" man ikke koge flaskerne hver gang man har brugt dem - indtil barnet er 4 måneder ?

Jo, eller det gør jeg hvert fald, tør ikke andet med alle de bakterier der kan vokse der.

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

SanneBoe skriver:

Jeg har altid en termokande med kold kogt vand og en med varm kogt vand, på den måde er det super nem at blande en flaske og derved kan du igså bruge det varme til at rense flasken i.

Derud vasker jeg ALTID flaskerne i sæbevand og koger dem i sterilisatoren i mikroen, HVER gang de er blevet brugt.

Vi har også en stirilisator til mikroovn :b Et af de bedste køb vi har gjort !  Hehe

Anmeld

8. februar 2011

LinLin

SanneBoe skriver:

Nej nej, det kan der jo være noget om, derfor har jeg to termokander med kold og varm kogt vand, så kan man jo vaske dem i det varme kogte vand, hvis strømmen svigter.

Hvordan vil du koge vandet til termokanden?

Anmeld

8. februar 2011

Maja_4000

lauras*mor* skriver:

Nej men det anbefales...

Nå okay :b

Anmeld

8. februar 2011

Hvem?

DAs mor skriver:

Hvordan vil du koge vandet til termokanden?

Det gør jeg hver aften inden vi går i seng, så har du det hvis du står op til et mørkt hus

Anmeld

8. februar 2011

LinLin

SanneBoe skriver:

Det gør jeg hver aften inden vi går i seng, så har du det hvis du står op til et mørkt hus

Så bruger du jo strøm... Du kan da ikke ville hvornår på døgnet strømmen går!

Jeg koger i øvrigt stadig vandet efter anbefaling fra sundhedsplejersken OG steriliserer - selvom han bliver 5 mdr i morgen

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Her til morgen havde vi ingen strøm .. Vi havde én flaske i køleskabet , som så blve varmet under den varme hane .. Og dét var så det .. Det var godt , at Caroline sov længe !

Men vi kom så til at snakke om , hvad vi skulle gøre , hvis der gik lang tid inden strømmen kom .. Vi har nogle færdige brikker liggende .. Men vi havde ingen flasker som var klar 
Vi blev enige om , at man jo så måtte vaske en og hælde brikken over i , uden at koge flasken først .. 

Men hvad ville I have gjort ? 

- Maja , som nu har strøm igen 

Nu var i da heldige at I havde varmt vand.
Og så kan man jo altid vaske flaskerne i glohedt vand, det sker der såmænd ikke noget ved.
Normalt vil de ikke redde sig noget med maven, for den ene gangs skyld, og slet ikke når man bruger opvaskemiddel.
Jeg er iøvrigt altid holdt op med at skolde flasker, når mine har været omkring et halvt år, for at vende dem til de bakterier, der omgiver os i hverdagen, og der er aldrig nogen af mine, der har fået dårlig mave efterfølgende.

Vedr. det med manglende kogende vand til mælkepulver, så havde jeg ganske enkelt et lille campingblus på lager for en sikkerheds skyld. Og jeg har faktisk haft brug for det et par gange, mens mine var små, hvor strømmen gik.
Nøj, hvor var det dejligt, at kunne tage det ud af skabet, og uden bekymringer, kunne koge vand, både til bebsens mad og kaffe
Hvis man har en brændeovn af dem med flad plade på toppen, kan man også koge vand oven på den.
Og går det helt galt..så må man jo evakuere residensen, til nogen der har strøm.
Iøvrigt kan bebsen godt drikke kold mme på flaske, hvis den er lavet på forhånd.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.