Alle fødsler og alle kvinder er jo forskellige, så tror det vigtigste er at tage fødslen som den kommer og så tage stilling, hvis det bliver aktuelt. Så en god idé at du laver lidt research inden du skal føde
Epi'en var helt sikkert det, der reddede min fødsel fra at blive et mareridt med akut kejsersnit. Oliver havde skruet sig skævt ned i mit bækken og kunne så ikke komme længere og det gjorde så ondt, så jeg forsvandt ind i en anden verden for - ønskede nærmest bare at dø
Så det blev besluttet at prøve med en epi - de fortalte hedligvis ikke mig, at alternativet var kejsersnit, det fandt jeg ud af bagefter.
Den blev lagt i 3. forsøg (!) - av av av. Men hvor var det dog godt, da den virkede! Lige pludselig kunne jeg arbejde med på veerne og jed udvidede mig fra 4 til 10 cm på 2 timer. Jeg kunne sagtens mærke vesmerterne, men det havde taget toppen af de der skrækkelige smerter i lænden og ned i benene, som simpelthen var uudholdelige.
Der er altid en risiko ved at få lagt en epi, men det er heldigvis så sjældent det sker, at jeg sagtens tør få en igen næste gang
Held og lykke med fødslen
Anmeld