epiduralblokade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

klmf

Alle fødsler og alle kvinder er jo forskellige, så tror det vigtigste er at tage fødslen som den kommer og så tage stilling, hvis det bliver aktuelt. Så en god idé at du laver lidt research inden du skal føde

Epi'en var helt sikkert det, der reddede min fødsel fra at blive et mareridt med akut kejsersnit. Oliver havde skruet sig skævt ned i mit bækken og kunne så ikke komme længere og det gjorde så ondt, så jeg forsvandt ind i en anden verden for - ønskede nærmest bare at dø

Så det blev besluttet at prøve med en epi - de fortalte hedligvis ikke mig, at alternativet var kejsersnit, det fandt jeg ud af bagefter.

Den blev lagt i 3. forsøg (!) - av av av. Men hvor var det dog godt, da den virkede! Lige pludselig kunne jeg arbejde med på veerne og jed udvidede mig fra 4 til 10 cm på 2 timer. Jeg kunne sagtens mærke vesmerterne, men det havde taget toppen af de der skrækkelige smerter i lænden og ned i benene, som simpelthen var uudholdelige.

Der er altid en risiko ved at få lagt en epi, men det er heldigvis så sjældent det sker, at jeg sagtens tør få en igen næste gang

Held og lykke med fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

klmf

Men de glemte at sige på barselsgangen, at ved epi'en kan det forlænge tiden før mælken løber til ligesom hvis man kommer i generel anæstesi. Vi ventede og ventede og ungen skreg - det ville jeg gerne have vidst. Heldigvis var vores SP opdateret på det, så hun kunne berolige os lidt

Anmeld

8. februar 2011

Lusi

camillakrath skriver:

Vi var til planlægning af fødslen i sidste uge og snakkede bla. om epiduralblokade.

Er der nogen der har noget erfaring omkring dette?

Jeg fik den, da jeg fik kejsersnit og virkede upåklageligt. Var en klam fornemmelse, men det gjorde ik ondt, som jo var pointen Men undskyld fatter altså ik det der med at man kan få epidural, når man føder normalt. Er der forskellige former for styrken? For kan da ik se man kan ligge og presse, når man overhoved ik kan bevæge sig..

Anmeld

8. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik den begge gange og for mig var den GULD VÆRD

Anmeld

8. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lykke86 skriver:

Jeg fik den, da jeg fik kejsersnit og virkede upåklageligt. Var en klam fornemmelse, men det gjorde ik ondt, som jo var pointen Men undskyld fatter altså ik det der med at man kan få epidural, når man føder normalt. Er der forskellige former for styrken? For kan da ik se man kan ligge og presse, når man overhoved ik kan bevæge sig..

Der er forskelligt fra ks og den du får når du føder. Jeg kunne sagtens gå rundt mens jeg havde den. Den var fra skambenet og op på maven af blokaden virker. Der bliver slukket for den når man får presveer

Anmeld

8. februar 2011

Melbek

De klarede at lægge den i første forsøg og jeg kunne slet ikke mærke det. Så sagde det sum sum i benene og de meget kræftige veer(dog uden udvidelse), blev til let summen og jeg kunne blunde mig igennem de sidste cm op til 10 og så kunne jeg uden problemer mærke presseveerne, men det var en rar fornemmelse og jeg havde en masse at arbejde med  Fra jeg fik epien og til Sarah var ude, gik der 5 timer - med presseveer i en time

-Jeg var meget positiv overrasket over virkningen og at det ikke gjorde ondt, at få den lagt - for man hører altid de værste historier op til en fødsel  Jeg havde ingen gener af den efterfølgende.

Jeg vil dog gerne prøve uden epi næste gang, men jeg afviser den bestemt ikke

Held og lykke

Anmeld

8. februar 2011

Malene84

camillakrath skriver:

Vi var til planlægning af fødslen i sidste uge og snakkede bla. om epiduralblokade.

Er der nogen der har noget erfaring omkring dette?

GUDS GAVE TIL FØDENDE KVINDER!!!!!!!

Åh hvis jeg kunne... havde jeg hængt en kæmpe banner ud fra min fødestue dengang jeg fik den, hvor der skulle stå DO IT!! Forstår ikke alle dem der går igennem det smertehelvede uden den  Jeg var lykkelig for at have fået den... dog skal man huske på, at presseveer altså ikke kan ordnes med epidural... den skal man klare selv  Men, udvielsesveerne tager den til UG

Anmeld

8. februar 2011

Lusi

MoarHvidovre skriver:

Der er forskelligt fra ks og den du får når du føder. Jeg kunne sagtens gå rundt mens jeg havde den. Den var fra skambenet og op på maven af blokaden virker. Der bliver slukket for den når man får presveer

Ja fik lige læst hva de andre herinde har skrevet og kunne så se på det hele, at den er noget anderledes.. Dog virker den åbenbart meget forskelligt på folk, for et par stykker har da oplevet den ik virker eller den virker så meget, at det ene ben sov.. Heh.. Og blokaden ved fødsel, ka man så åbenbart skrue op og ned for. Ved kejsersnit, er det jo bare en sprøjte man får og bum, så er du bare LAM... Føj, synes det var så klamt..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.