epiduralblokade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

bøgelund

camillakrath skriver:

Tak for svar

Du lyder meget positiv. Hvordan føltes smerten bagefter?

jeg fik den da jeg var 3 cm åben, samtidig med at de satte ve-stimulerende drop op, da mine egne veer ikke var effektive nok. (fandt de ud af efter 1½ døgn med veer). 

og jeg kan love dig for at det var dejligt. INGEN smerter. så jeg faldt i søvn, og blev vækket da jeg var 10 cm åben, og klar til at føde. 

det er fantastisk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

camillakrath

Ej hvor skønt med positive svar. Tror jeg vil overveje det kraftigt!

Anmeld

7. februar 2011

Worldwide

Det er simpelthen guds gave til os kvinder!

Jeg fik den da jeg var en små 2 cm åben (efter 3 dage med veer og hvad der ellers følger med) og den virkede indenfor 15 min.. Ikke engang pressveerne var slemme, tror nu de gav mig en ordenlig dosis:p Alt jeg kunne føle var en trykken ved anus(underligt, ved det!).. Havde ellers sagt fra start af jeg INTET skulle have af smertestillende, men uh! Sikke en befrielse!

Anmeld

7. februar 2011

132319

camillakrath skriver:

Så man ved ikke på forhånd om den virker?

Nej, desværre ikke.

Jeg havde hørt at én ud 10 ikke tager imod det og jeg var så den ene 

Anmeld

7. februar 2011

camillakrath

Ej hvor skønt!! Min jordmoder anbefalede mig det også.

Dejligt med nogen positive oplevelser

Anmeld

7. februar 2011

camillakrath

MHK skriver:

Nej, desværre ikke.

Jeg havde hørt at én ud 10 ikke tager imod det og jeg var så den ene 

Ej hvor ubehageligt. Det har man jo ingen chance for at vide?

Anmeld

7. februar 2011

ZamanogDania

Jeg fik den da jeg var omkring 4-5 cm åben. Det var så dejliiigt jeg kunne rigtig slappe af. Men presse veer det kunne jeg godt mærke. Jeg skal helt sikkert have den når jeg engang vil have et barn

Anmeld

7. februar 2011

132319

camillakrath skriver:

Ej hvor ubehageligt. Det har man jo ingen chance for at vide?

Nej, desværre ikke...

I øvrigt er der flere der skriver "men jeg kunne mærke mine presseveer"

Det er i dén grad også mening at man skal kunne det, hvis man ikke kan mærke dem, ved man jo ikke hvornår man skal presse 

Anmeld

7. februar 2011

Lunae

camillakrath skriver:

Vi var til planlægning af fødslen i sidste uge og snakkede bla. om epiduralblokade.

Er der nogen der har noget erfaring omkring dette?

Jeg fik epiduralblokade, fordi jeg ikke åbnede mig særlig hurtigt og jordemoderen mente, at det ville tage rigtig lang tid! Havde ellers forestillet mig en fødsel uden nogen form for smertelindring!

Nå, men epiduralen var guld værd - jeg havde nærmest slet ikke ondt før en time inden jeg fødte! Jeg vil helt sikkert have epidural næste gang også

Anmeld

7. februar 2011

Ox.

Jeg fik epidural da de ikke mente jeg ville kunne holde til når hun endelig ville ud, da mine veer kom med 2 min. mellemrum, men jeg havde stadig ikke åbnet mig mere end 3 cm, knap 20 timer inde i fødselsforløbet, og jeg var så træt ...

Men jeg synes den var forfærdelig at få lagt, men nu stak hun også forkert 3 gange inden hun fandt ud af hun skulle bruge større nål, MEN den var fantastisk da den endelig virkede, fik den lagt kl 3.30, og kl 8 var hun ude, så jeg slappede simpelthen så meget af, så fik jeg vedrop, og bum, 7 cm på 3,5 time, så kom presseveerne og så var hun ude kort tid efter, sådan cirkus  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.