epiduralblokade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

dorthemus

Jeg fravalgte den for jeg ville være til stede i fødslen, var bange for, at jeg ikke kunne mærke hvornår jeg skulle presse

Desuden har jeg læst, at bebs godt kan være påvirket af den bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Angel

Jeg er sikker på at epiduralen redede min fødsel, jeg fik den efter at have haft veer i over 12 timer (Måtte vente 4 ½ time på lægen der skulle ligge den)

Anmeld

8. februar 2011

Majeha

Tulipan skriver:

virker dog ikke ved presse veerne

På mig gjorde den. Kunne ikke mærke mine presseveer, og jm måtte sige til, når jeg skulle presse. Lidt hårdt, når man skulle bruge egne kræfter uden hjæl af "ve-kræfterne", men dejlig smertefrit. Epien gjorde også at jeg ingen smerter havde, idet han kom ud.

Anmeld

8. februar 2011

B&J

ja jeg fik en ... og jeg fik sovet i hele 2 timer men men men kunne stadig mærke mine veer i højre siden og hold kæft det gjorde ondt... men de kom dog først efter de to timer og efter 4 timer skulle jeg ud og tisse der sov mine baller hihihihi det var så mærkeligt

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

jeg havde mere eller mindre bestemt at jeg ikke ville have smertelindring.. men jeg havde veer der bare væltede ind over mig uden pause.. så da de tilbød det tog jeg imod.. og det er virkelig GUDS GAVE TIL DEN FØDENDE KVINDE. jeg kunne lige pludselig blunde lidt så jeg havde overskud til presseveerne.. når man begynder at få presseveer så slukker de for blokaden (den sidder der stadig men der bliver ikk sprøjtet smertestillende ind.. og jeg tænkte bare: ÅHH NEJ tilbage til det smertehelvede.. men presseveerne gør ikke ondt som sådan.. der er noget man kan arbejde med..

du kan risikere at være lidt øm i ryggen bagefter .. men det tager jeg gerne med en anden gang!

Anmeld

8. februar 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Jeg har altid sagt jeg ikke skulle have epidural, men mine veer kom bare rullende ind over mig heeelt uden pauser, så jeg måtte overgive mig.... Og det er simpelthen det bedste jeg har gjort! Det tog ikke alle smerter, men det tog toppen af dem, så jeg kunne være tilstede uder mine veer og ikke hele tiden kun frygtede at nu kommer den næste....

Så jeg kan varmt anbefale det.... HVIS der er grund til det, jeg syntes ikke det er noget man bare skal få for at få det, der er jo en risiko ved alt....

Kram

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

nettemor skriver:

jeg havde mere eller mindre bestemt at jeg ikke ville have smertelindring.. men jeg havde veer der bare væltede ind over mig uden pause.. så da de tilbød det tog jeg imod.. og det er virkelig GUDS GAVE TIL DEN FØDENDE KVINDE. jeg kunne lige pludselig blunde lidt så jeg havde overskud til presseveerne.. når man begynder at få presseveer så slukker de for blokaden (den sidder der stadig men der bliver ikk sprøjtet smertestillende ind.. og jeg tænkte bare: ÅHH NEJ tilbage til det smertehelvede.. men presseveerne gør ikke ondt som sådan.. der er noget man kan arbejde med..

du kan risikere at være lidt øm i ryggen bagefter .. men det tager jeg gerne med en anden gang!

forresten så bevirkede den også at mit ene ben sov så når det skulle flyttes måtte manden hjælpe.. hihi

Anmeld

8. februar 2011

oerbaek

Jeg havde egentlig besluttet mig for at det skulle være en fødsel uden smertelindring, men da jeg havde haft veer i ca 30 timer fik jeg blokaden, den virkede ret hurtigt på mig og den virkede så godt så jeg ikke kunne mærke mit højre ben under selve fødslen, så min mand måtte holde benet under selve fødslen

2 gang fødte jeg uden smertelindring og regner med at tage denne gang uden noget også  

Anmeld

8. februar 2011

LinLin

Jeg har bedt om en begge gange - men er for hurtig til det der fødsel så har ikke nået at få den...  

Anmeld

8. februar 2011

sophiemy

Guds gave til den fødende kvinde! Ville aldrig føde uden (hvis jeg selv kan vælge). Jeg kan kun anbefale den.

Bivirkninger kan være spinalhovedpine (som hurtigt kan behandles) og det faktum at fødslen kan trække lidt ud. Ingen længerevarende/vedvarende bivirkninger og i følge min jordemoder var der ingen bivirkninger for baby.

Ingen bivirkninger hos mig eller baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.