Rejse uden babyen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Thalia

Jeg er generelt ikke så begejstret for betegnelsen dårlige forældre, men personligt ville jeg aldrig byde mit eget barn det i planlægger.

Uanset hvor mange gange om ugen dine svigerforældre ser det barn, så er det jer der er forældrene, og jer der er de primære omsorgspersoner, og jeres rejse vil komme til at påvirke jeres barn i støre eller mindre grad.

Min erfaring er at det faktisk er rigtigt svært for børn at undvære deres forældre når de er knap et år, fordi de på det tidspunkt netop oplever at verden er utroligt stor - hvorfor de i rigtig stor grad har brug for deres trygge base for at kunne overkomme hverdagens mange indtryk.

Vi var selv inviteret til min mands lillebrors bryllup i MExico sidste sommer, men blev hjemme af den simple grund at vi ikke kunne byde vores børn (ældsten var 3, yngsten 1&frac12 at rejse fra dem på den måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Camilla_a

Nej det er I ikke, men det kommer nok an på hvor længe I er væk. Min mor er dagplejemor og hun passede engang to af de børn hun havde i dagplejen i 3 uger mens forældrene var i usa. Pigerne var 1½ og 11 mdr. Min mor gør det aldrig igen! Børnene var jo helt trykke ved min mor, de var jo hos hende hver dag og elskede at være der så det var ikke det, men de ville ikke hjem til deres forældre da de kom hjem og den mindste ville slet ikke være i nærheden af hendes mor og far, men klamrede sig til min mor og hendes mand... Hørte en dag Lola Jensen i go' morgen danmark at må være de dage i år barnet er, altså 1 år - 1 dag eller 6 år - 6 dage... Men selvom de kun er 1 år eller sådan kan jo sagtens være væk en weekend  MEn jeg ville ikke selv gøre det, hvis det er mere end en weekend.

Anmeld

7. februar 2011

Aves.

Altså det der dårlige/gode forældre det kan jeg ikke helt forstå eller forholde mig til..men når det er sagt så tænker jeg at I måske ikke har sat jer ind i hvilke konsekvenser og hvilken betydning det kan have for så lille et barn at undvære sine forældre...primær omsorgspersoner og især i den alder jeres barn har.

Jeg ville uden tvivl tage barnet med og nu du skriver herinde så er du sikkert i tvivl og så synes jeg du skal vende den med en eller flere personer som har forstand på så små børn...pædagoger i vs, en sp eller psykolog....

Personligt synes jeg det er et skidt valg og synd for jeres barn hvis I tager afsted i flere dage alene.

Anmeld

7. februar 2011

Cris

Nej, det er de ikke

Men jeg ville elske at rejse med mine små   Med den store, dengang han var 10 måneder, har vi været i Dubai og Abu Dhabi med en tur til ørkanen ink. og det var så fedt. Og så har vi været til mange forskellige stedder dengang. Nu har vi ikke det ikke så godt med økonomien og vi kan ikke rejse så meget, men jeg tager bare børnene med, det er så nemt med dem, når man rejser

Anmeld

7. februar 2011

Anonym

Jeg ville ikke gøre det.. Er der ikke andre muligheder?
Vil heller ikke sige dårlige forældre, men det bliver godt nok hårdt for sådan enlille en. Og det ville også være hårdt for mig som mor at forlade sådan en lille størrelse.

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er blevet inviteret til bryllup i Brasilien til august. Vi planlægger at rejse uden vores datter som til den tid vil være 10 måneder.

Er vi dårlige forældre fordi vi vælger at rejse uden hende?

Personligt ville jeg aldrig kunne rejse uden mit barn, når det ikke er ældre..men det er jo et valg man tager.
men spørger du om jeg ville se ned på andre fordi de evt tager et andet valg end jeg ville gøre, så bestemt nej.
Har du som mor det fint nok med at rejse fra dit barn i den alder, og trolden bliver passet hvor du ved, det får det godt, jamen så skal du da gøre det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

JonTri

Nej I er ikke dårlige forældre.

Da min dreng var 13 mdr smuttede vi til Paris i 5 dage, mens min mor passede ham i vores hus. Det gik super og min dreng var ikke mærket af det og ville gerne kendes ved os... 

Vi talte dog om forleden dag, at det gør vi ALDRIG igen... max 3 dage og ikke så langt væk... så hellere tage ungen med!

Nu skal vi snart ha igen og overvejer at smutte tre uger til Thailand med vores store på 3 (til den tid) og bebs på 7 mdr (til den tid). 

Jeg tror det kommer meget an på, hvordan ens barn er og om man selv kan være væk. Brasilien er jo langt væk

Anmeld

7. februar 2011

Mette+Mathias

Thalia skriver:

Jeg er generelt ikke så begejstret for betegnelsen dårlige forældre, men personligt ville jeg aldrig byde mit eget barn det i planlægger.

Uanset hvor mange gange om ugen dine svigerforældre ser det barn, så er det jer der er forældrene, og jer der er de primære omsorgspersoner, og jeres rejse vil komme til at påvirke jeres barn i støre eller mindre grad.

Min erfaring er at det faktisk er rigtigt svært for børn at undvære deres forældre når de er knap et år, fordi de på det tidspunkt netop oplever at verden er utroligt stor - hvorfor de i rigtig stor grad har brug for deres trygge base for at kunne overkomme hverdagens mange indtryk.

Vi var selv inviteret til min mands lillebrors bryllup i MExico sidste sommer, men blev hjemme af den simple grund at vi ikke kunne byde vores børn (ældsten var 3, yngsten 1&frac12 at rejse fra dem på den måde.

Jeg er helt enig, og personligt ville jeg ikke tage så meget som 1 eneste overnatning væk fra et barn på 10 mdr., og tænk hvis der sker noget, så er i helt ovre på den anden side af jorden!

Jeg synes, I skal tage hende med eller blive hjemme.

Anmeld

7. februar 2011

Diana...

Altså jeg forstå heller ikke det der med gode/dårlige forældre. 

Nå pyt. Jeg ville personligt aldrig kunne gøre det måske hvis det var en enkelt overnatning. 

Jeg har lige været indlagt i 4 dage med min datter. Min søn var og besøge mig hverdag men den sidste dag han var der inden jeg skulle hjem. Da han skulle sige farvel til mig PUHA det var hård jeg kunne bare se i hans øjne at han bare ikke synes det var sjovt. Han sov inde i vores seng hver nat fordi han vågnet og var dybt ulykkelig. Og da jeg kom hjem ville han mig bare ikke det var tydeligt at han følte sig svigtet og først igår 4 dage efter jeg er kommet hjem er han begynd at tø lidt op igen men det var sgu hård. 

Men han er også næsten 2 år og forstå måske lidt mere og ja så han også lige blevet storebror men det har der nu ikke været problemer med. 

Men jeg tror ikke på at det er godt for børn at man er væk fra dem mere end et par dage og slet ikke i den alder. 

Men det jo bare min mening. 

Anmeld

7. februar 2011

Diana...

Thalia skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.