Hvordan deler I ungernes gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

132319

*Sofie* skriver:

Tillykke med dåben af din datter

Malou er hos sin far hveranden lørdag/søndag.
Hun har indtil oplevet 1 fødselsdag og 2 juleaftener.
På selve fødselsdagen var vi i zoologisk have sammen med hendes far og farmor. Jeg har tænkt mig at foreslå at vi gør det samme næste gang.
Hun fik tøj af sin farmor, som vi fik med hjem. Er ikk lige sikker på at hun fik noget af sin far  Dagen efter holdt jeg fødselsdag for hende sammen med familien på min side. De gaver hun fik blev/bliver hos os.
Første juleaften var hun sammen med mig, og hun fik en masse gaver, som kom med os hjem.
Anden juleaften var hun hos sin far, og de gaver hun fik dér (af ham og hans mor), har han beholdt. Pånær noget tøj, som hun fik med hjem. Lillejuleaften og juleaftens morgen fik hun lidt gaver af mig og min familie, som blir hos os.
Jeg synes det er naturligt at det hun får af min familie er i mit og Malous hjem, og det hun får af sin fars familie, er i hans hjem.

Tror også det bliver sådan her, fremover 

Vi må gå lidt på kompromis med dåbsgaverne, tænker jeg.

Fx. fik hun en helt vild lækker Moover dukkevogn af hendes farbror og den synes jeg næsten skal stå hos hendes far, selvom jeg ville elske at beholde den og så må jeg se om jeg kan få lov at beholde Fatboy'en -Ellers overlever jeg nok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Mi

MHK skriver:

Hun har også en storebror på 3 år og vi har simpelthen så meget grimt plastik skrammel fra da han var lille (som jeg arvede) og som sagt er det lidt planen at det ryger hjem til farmand 

Ja for søren. Og hvem ved, måske vil hun elske alt hans plastikskrammel  Børn har ikke altid samme kvalitetssans som mødrene

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

Mi

MHK skriver:

Tror også det bliver sådan her, fremover 

Vi må gå lidt på kompromis med dåbsgaverne, tænker jeg.

Fx. fik hun en helt vild lækker Moover dukkevogn af hendes farbror og den synes jeg næsten skal stå hos hendes far, selvom jeg ville elske at beholde den og så må jeg se om jeg kan få lov at beholde Fatboy'en -Ellers overlever jeg nok 

Vi har også den dukkevogn, jeg forhandler den. Den er bare lækker

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

132319

MarianneSonne skriver:

Ja for søren. Og hvem ved, måske vil hun elske alt hans plastikskrammel  Børn har ikke altid samme kvalitetssans som mødrene

Marianne

www.stjerneleg.dk

Nej, det har jeg erfaret. Jeg er bare lidt af en sucker for trælegetøj 

Jaaa, Moover er så lækkert. Min søn har kranbilen 

Anmeld

6. februar 2011

N&J

Jeg syntes det er mest retfærdig som din x foreslår... min søster og hendes mand, som lige er blevet sepereret, har gjort det at de ting som de har købt sammen er delt ligeligt, alle gaver fra vores side af familien (pånær tøj og sengetøj) er hos hende (hun har ham flest dage) alt fra hans familie har han så fået med sig, og de er også ok venner, men jeg ville da være lidt træt af at den julegave som VI (min bror og jeg) gav ham skulle med hjem til hendes x, så havde jeg sku ikke givet ham det, men ventet, og det er ikke for at være grådig, men jeg vil da gerne som familiemedlem se om han har glæde af de ting som jeg bruger tid og energi med at give ham, og det kan jeg jo ikke når de er hjemme ved hans far, som jeg jo ikke ser. Havde det været min lillebror der stod samme sted, ville jeg have samme holdning. 

Anmeld

6. februar 2011

Mi

MHK skriver:

Nej, det har jeg erfaret. Jeg er bare lidt af en sucker for trælegetøj 

Jaaa, Moover er så lækkert. Min søn har kranbilen 

Det er jeg også. Og så søger jeg med lys og lygte efter noget stofmad. Haba har nærmest monopol på det og de er så dyre

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

132319

MarianneSonne skriver:

Det er jeg også. Og så søger jeg med lys og lygte efter noget stofmad. Haba har nærmest monopol på det og de er så dyre

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ja, det er så dyrt 

Hmm, kan ikke komme i tanke om andre mærker der laver det, udover Ikea selvfølgelig men det duer jo ikke 

Anmeld

6. februar 2011

SussieThyssen

MHK skriver:

Min datter er i dag blevet døbt 

Hendes far og jeg er ikke sammen længere, dog gode venner 

Vi har fået rigtig mange fine gaver og kom på vejen hjem til at tale om hvor de skal være. Pt. bor han i en lille bitte 2 værelses lejlighed hvor der ikke er plads til legetøj og den slags men han forsøger ihærdigt at få den solgt så han kan få en større, helst en 3 væreles så han kan få et værelse til ungerne og planen er at de skal være der hver 2. weekend + en fast ugedag.

Kamille har bla. fået en Trip Trap af min far og en Fatboy af hendes farfar. 

Hendes far mener så at vi skal dele op så de ting "hans side" har givet hende, skal hun have hos ham (inkl. Fatboy'en ) når han får mere plads og de ting "min side" har givet hende, skal hun have her.

Jeg er ikke enig. Det er her hun har sin faste base og derfor skal de fleste af tingene være her, da hun er her flest ugedage.

Hvordan deler I gaver op? Og holder I fødselsdage sammen?

Jeg orker ikke at holde hendes fødselsdage samme hvis hun ikke "må" have ting her fordi hun har fået det af fx. sin fars ven 

Hos os har alle gaver været her i forbindelse med navngivning, med mindre det har været legetøj eller de har været overmegaglade for det. Så er det bare taget med frem og tilbage..legetøjet altså.
Men de ting som skulle gemmes til senere, har altid haft deres base hos mig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. februar 2011

Aves.

Mine børn har ting ved deres far de ikke må få herhjem. Jeg er bestemt ikke enig i det valg men hvad kan jeg gøre? Nu har de legetøj de kun kan lege med i 6 døgn på en måned, det er ikke børnenes tarv....

Men ja, her er det desværre delt på den måde...jul og fødselsdage holder vi ikke sammen, men når jeg har børnene på fødselsdage så har jeg været så sød at lade min x komme og hente barnet og køre ud og spise et par timer..

Anmeld

7. februar 2011

Oliver,Troia&Wictor

*Sofie* skriver:

Tillykke med dåben af din datter

Malou er hos sin far hveranden lørdag/søndag.
Hun har indtil oplevet 1 fødselsdag og 2 juleaftener.
På selve fødselsdagen var vi i zoologisk have sammen med hendes far og farmor. Jeg har tænkt mig at foreslå at vi gør det samme næste gang.
Hun fik tøj af sin farmor, som vi fik med hjem. Er ikk lige sikker på at hun fik noget af sin far  Dagen efter holdt jeg fødselsdag for hende sammen med familien på min side. De gaver hun fik blev/bliver hos os.
Første juleaften var hun sammen med mig, og hun fik en masse gaver, som kom med os hjem.
Anden juleaften var hun hos sin far, og de gaver hun fik dér (af ham og hans mor), har han beholdt. Pånær noget tøj, som hun fik med hjem. Lillejuleaften og juleaftens morgen fik hun lidt gaver af mig og min familie, som blir hos os.
Jeg synes det er naturligt at det hun får af min familie er i mit og Malous hjem, og det hun får af sin fars familie, er i hans hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.