Hvordan deler I ungernes gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.283 visninger
31 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

132319

Min datter er i dag blevet døbt 

Hendes far og jeg er ikke sammen længere, dog gode venner 

Vi har fået rigtig mange fine gaver og kom på vejen hjem til at tale om hvor de skal være. Pt. bor han i en lille bitte 2 værelses lejlighed hvor der ikke er plads til legetøj og den slags men han forsøger ihærdigt at få den solgt så han kan få en større, helst en 3 væreles så han kan få et værelse til ungerne og planen er at de skal være der hver 2. weekend + en fast ugedag.

Kamille har bla. fået en Trip Trap af min far og en Fatboy af hendes farfar. 

Hendes far mener så at vi skal dele op så de ting "hans side" har givet hende, skal hun have hos ham (inkl. Fatboy'en ) når han får mere plads og de ting "min side" har givet hende, skal hun have her.

Jeg er ikke enig. Det er her hun har sin faste base og derfor skal de fleste af tingene være her, da hun er her flest ugedage.

Hvordan deler I gaver op? Og holder I fødselsdage sammen?

Jeg orker ikke at holde hendes fødselsdage samme hvis hun ikke "må" have ting her fordi hun har fået det af fx. sin fars ven 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Natasjam

Hej hej 

Nu har jeg endnu ikke født, men for at undgå diskusioner når bebs først er kommet til verden har vi faktisk allerede snakket problemstillingen med gaver igennem. Vi er også stadig gode venner, og planen er at faren skal have vores søn hver 2. weekend når tiden er til det.. Vi har valgt at sige, at vi som din ex forslår deler gaverne op, sådan at de gaver fra min familie får jeg, mens han får dem fra hans familie. Min plan er at vi laver lidt om i indbydelserne og hver især sætter de gaver på, som vi gerne vil have.. (Altså uden at man kan se det, medmindre man sammenligner indbydelser....)

Jeg synes faktisk det er mest fair, for selvom at bebs kommer til at være størstedelen af tiden ved mig, så er der jo stadig mange ting, som min ex alligevel skal ud og købe og da han jo også giver halvdelen til dåben, skal han da os "have lidt ud af det" - uden at det skal lyde forkert!

Håber I finder ud af det

Anmeld

6. februar 2011

wamse

Vi har aldrig holdt fælles fødselsdag eller jul. De gaver drengene har fået her, blev her, og omvendt hos deres far. Nu er de så store, at de gaver de får, er tøj, spil, parfume, eller i den stil, og det styrer de så selv nu.

Jeg tror at det bliver på samme måde med min datter, når/hvis hun starter med samvær med hendes far. Hun fik julegave af ham, som er her, for han har intet rum til hende.

Anmeld

6. februar 2011

Mi

Jeg mener helt sikkert at det er sådan, at alt hvad der er barnets (udstyr, legetøj, tøj, barnevogn) er hvor barnet bor. Så hvis barnet bor hos dig fast, så høre det til ved barnet.

Men hvis i har aftalt en anden ordning, så er det jo bare fint. Dog ville det da være synd, hvis nogle af barnets rigtig gode legesager, kun skulle bruges hver anden weekend.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

132319

Natasjam skriver:

Hej hej 

Nu har jeg endnu ikke født, men for at undgå diskusioner når bebs først er kommet til verden har vi faktisk allerede snakket problemstillingen med gaver igennem. Vi er også stadig gode venner, og planen er at faren skal have vores søn hver 2. weekend når tiden er til det.. Vi har valgt at sige, at vi som din ex forslår deler gaverne op, sådan at de gaver fra min familie får jeg, mens han får dem fra hans familie. Min plan er at vi laver lidt om i indbydelserne og hver især sætter de gaver på, som vi gerne vil have.. (Altså uden at man kan se det, medmindre man sammenligner indbydelser....)

Jeg synes faktisk det er mest fair, for selvom at bebs kommer til at være størstedelen af tiden ved mig, så er der jo stadig mange ting, som min ex alligevel skal ud og købe og da han jo også giver halvdelen til dåben, skal han da os "have lidt ud af det" - uden at det skal lyde forkert!

Håber I finder ud af det

Klart klart, det er bestemt heller ikke fordi han ikke må "få noget" 

Den der Fatboy har jeg bare ønsket mig til at have her i stuen når de slænger sig foran fjernsynet. Farfar ringede til mig og spurgte hvad han skulle købe. Hendes far er ligeglad, tror bare han skal være på tværs, fordi han kan 

Men ja, for at undgå den slags tror jeg vi holder fødselsdage hver for sig, så kan han også ønske sig ting til at have hjemme ved ham 

Anmeld

6. februar 2011

Carina1977

MHK skriver:

Vi har fået rigtig mange fine gaver og kom på vejen hjem til at tale om hvor de skal være. Pt. bor han i en lille bitte 2 værelses lejlighed hvor der ikke er plads til legetøj og den slags men han forsøger ihærdigt at få den solgt så han kan få en større, helst en 3 væreles så han kan få et værelse til ungerne og planen er at de skal være der hver 2. weekend + en fast ugedag.

Hendes far mener så at vi skal dele op så de ting "hans side" har givet hende, skal hun have hos ham (inkl. Fatboy'en ) når han får mere plads og de ting "min side" har givet hende, skal hun have her.

Jeg er ikke enig. Det er her hun har sin faste base og derfor skal de fleste af tingene være her, da hun er her flest ugedage.

Jeg orker ikke at holde hendes fødselsdage samme hvis hun ikke "må" have ting her fordi hun har fået det af fx. sin fars ven 

Nå så er jeg ikke den eneste med sådan en x

Sådan er min søns far også. Jeg synes det er rigtig synd, for Mark er ret træt af, at han kun får mulighed for at lege med de andre gaver, når han er hos sin hver 2. weekend. Det er faktisk nået dertil at han siger, at så ville han hellere at han ingen gaver fik.

Min personlige holdning er at de gaver de får, er nogen de selv må bestemme over....og hvis barnet så vil have det hjem, der hvor han/hun er mest, jamen så skal det være der. Og hvad ville vi voksne egentlig sige, hvis der kom nogen og sagde til os, at dem tager vi lige med os, og så kan du få lov til at få det hver 2. weekend

Ja jeg har undret mig i mange år nu

Anmeld

6. februar 2011

132319

MarianneSonne skriver:

Jeg mener helt sikkert at det er sådan, at alt hvad der er barnets (udstyr, legetøj, tøj, barnevogn) er hvor barnet bor. Så hvis barnet bor hos dig fast, så høre det til ved barnet.

Men hvis i har aftalt en anden ordning, så er det jo bare fint. Dog ville det da være synd, hvis nogle af barnets rigtig gode legesager, kun skulle bruges hver anden weekend.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Lige præcis også min tanke 

Hun må meget gerne have ting hos sin far, ingen tvivl om det  Ville bare ærge mig gul og blå over at der stod en masse lækre ting hos ham, der sjældent blev brugt 

Tror også jeg går en lille smule op i legetøjets kvalitet og udseende end ham, så har lidt en plan om at han får alt "skramlet" hjem til ham 

Anmeld

6. februar 2011

*Sofie*

MHK skriver:

Tillykke med dåben af din datter

Malou er hos sin far hveranden lørdag/søndag.
Hun har indtil oplevet 1 fødselsdag og 2 juleaftener.
På selve fødselsdagen var vi i zoologisk have sammen med hendes far og farmor. Jeg har tænkt mig at foreslå at vi gør det samme næste gang.
Hun fik tøj af sin farmor, som vi fik med hjem. Er ikk lige sikker på at hun fik noget af sin far  Dagen efter holdt jeg fødselsdag for hende sammen med familien på min side. De gaver hun fik blev/bliver hos os.
Første juleaften var hun sammen med mig, og hun fik en masse gaver, som kom med os hjem.
Anden juleaften var hun hos sin far, og de gaver hun fik dér (af ham og hans mor), har han beholdt. Pånær noget tøj, som hun fik med hjem. Lillejuleaften og juleaftens morgen fik hun lidt gaver af mig og min familie, som blir hos os.
Jeg synes det er naturligt at det hun får af min familie er i mit og Malous hjem, og det hun får af sin fars familie, er i hans hjem.

Anmeld

6. februar 2011

Mi

MHK skriver:

Lige præcis også min tanke 

Hun må meget gerne have ting hos sin far, ingen tvivl om det  Ville bare ærge mig gul og blå over at der stod en masse lækre ting hos ham, der sjældent blev brugt 

Tror også jeg går en lille smule op i legetøjets kvalitet og udseende end ham, så har lidt en plan om at han får alt "skramlet" hjem til ham 

Han må vel også selv sørge for at hun har legesager hos ham, og så kan hun jo få en lille taske med når hun skal til far, men sine ting.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

132319

MarianneSonne skriver:

Han må vel også selv sørge for at hun har legesager hos ham, og så kan hun jo få en lille taske med når hun skal til far, men sine ting.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hun har også en storebror på 3 år og vi har simpelthen så meget grimt plastik skrammel fra da han var lille (som jeg arvede) og som sagt er det lidt planen at det ryger hjem til farmand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.