Nej, hvor jeg kender det med at man har madplaner (og måske endda ingredienser i køleskabet), men så er man for træt, og gider ikke at lave det, der var planlagt - og jeg er ikke engang gravid.
Jeg er heller ikke meget for rugbrød eller kold mad til aftensmad, men nogle gange er det bare bedre end ingenting eller fed take away.
Hvad med rugbrød med spejlæg (det virker lidt som varm mad) eller med lune frikadeller (færdigstegte eller fra fryseren).
Nogle gange handler det også bare om at se i øjnene, at man ikke kommer til at gide at lave mad, og så gardere sig med nogle nogenlunde sunde færdigting i fryseren, der kan varmes på et øjeblik. Måske skal du se efter, om der er nogle grøntbaserede blandinger fra frysedisken, der frister, næste gang du er ude og handle.
Ellers pitabrød, hjemmelavet pizza (behøver ikke være så usundt, og kan fryses ned portionsvis), laksefileter (verdens nemmeste mad - tør op i ovnen, mens du synker sammen i sofaen), frisk spinat (tager højst fem minutter at dampe i en gryde og er lækkert med fisk eller ris), nudler, linser eller grøntsagssuppe.
Anmeld