Træthed = klam mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.862 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Frøken J.

Hej piger  

Håber jeg har placeret emnet rigtigt. Før jeg blev gravid tabte jeg over 20 kg og har fået en rigtig fin krop. Men siden jeg er blevet gravid, er jeg alvorligt begyndt at sabotere mig selv, og det havde jeg svoret ikke at gøre. Jeg er så træt hele tiden pga. graviditeten, at jeg ikke orker den store madlavning, og kæresten er mega træt om aftenen pga. pt. lange skoledage. Så den har stået på mega meget take-away, nemme hjemmelavede burger osv. med det resultat, at jeg har taget 3 kg. på på få uger. Jeg GRÆMMER MIG! For de kan jo ikke gøres om! Jeg kan ikke tabe dem igen nu, for det må jeg jo ikke. Men jeg vil bare IKKE være en gravid, der bliver godt polstret med fedt og skal tabe 20-30-40 kilo bagefter, fordi jeg ikke kunne styre mig.

Hvad ville i gøre? Når det skal være mega nemt, sund, kalorielet aftensmad? Jeg er så ked af, det allerede er gået galt, og jeg skammer mig noget så frygteligt, når nu jeg har haft kæmpet mig så flot og tabt 24 kilo før..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Frøken J.

Den forsvandt vidst i mængden

Anmeld

6. februar 2011

SSL

Jeg tænker at det vigtigste jeg selv vil tænke godt og grundigt over er, at få noget rigtig godt og sundt og lade være at fokusere på kalorier osv.. Det er jo også vigtigt at få noget fedt, og der ville jeg nok nyde godt af avacado, olier, fed fisk osv, det er jo vigtigt at man får en masse godt og sundt for kroppen, og ikke får hverken får lidt, eller får meget Hårdfin balance.. Men det er selvf. også svært med din træthed, men tænker at din kæreste og dig i fællesskab må ud og handle et par gange om ugen og lave en god madplan i sammen kan hjælpes ad med at lave.. Og så en madplan udfra lyst og ikke kalorier

Jeg forstår virkelig godt at det er svært for dig, smukke - med dét store flotte vægttab! Men du er en smuk pige, og du er jo super sundheds og kost bevidst, så du skal bare bruge alt din gode viden til at få de rette måltider

Anmeld

6. februar 2011

Frøken J.

SSL skriver:

Jeg tænker at det vigtigste jeg selv vil tænke godt og grundigt over er, at få noget rigtig godt og sundt og lade være at fokusere på kalorier osv.. Det er jo også vigtigt at få noget fedt, og der ville jeg nok nyde godt af avacado, olier, fed fisk osv, det er jo vigtigt at man får en masse godt og sundt for kroppen, og ikke får hverken får lidt, eller får meget Hårdfin balance.. Men det er selvf. også svært med din træthed, men tænker at din kæreste og dig i fællesskab må ud og handle et par gange om ugen og lave en god madplan i sammen kan hjælpes ad med at lave.. Og så en madplan udfra lyst og ikke kalorier

Jeg forstår virkelig godt at det er svært for dig, smukke - med dét store flotte vægttab! Men du er en smuk pige, og du er jo super sundheds og kost bevidst, så du skal bare bruge alt din gode viden til at få de rette måltider

Sørger (normalt) også for at få alle de gode ting, og tager kosttilskud for de ting, som jeg ikke altid får dækket af kosten. Eksempelvis fiskeolie og kalk.. Men synes det er så svært. Normalt kan jeg jo ellers godt lide at lave mad, men det ender bare tit med vi handler ind til en madplan, og så orker vi ikke lige alligevel. Synes bare det er så skræmmende, at vægten allerede siger +3 kilo. Holy moly. Må håbe min begyndende morgenkvalme bliver virkelig slem. Haha, ej okay

Men tak skal du have også! Jeg må prøve at se, om jeg ikke kan få benyttet al den viden, som jeg jo egentlig har om sund kost

Anmeld

6. februar 2011

SSL

Secrets skriver:

Sørger (normalt) også for at få alle de gode ting, og tager kosttilskud for de ting, som jeg ikke altid får dækket af kosten. Eksempelvis fiskeolie og kalk.. Men synes det er så svært. Normalt kan jeg jo ellers godt lide at lave mad, men det ender bare tit med vi handler ind til en madplan, og så orker vi ikke lige alligevel. Synes bare det er så skræmmende, at vægten allerede siger +3 kilo. Holy moly. Må håbe min begyndende morgenkvalme bliver virkelig slem. Haha, ej okay

Men tak skal du have også! Jeg må prøve at se, om jeg ikke kan få benyttet al den viden, som jeg jo egentlig har om sund kost

Ja, det må du altså!!!

Og så må du huske at lige at give dig selv en løftet pegefinger når det bliver for meget mad udefra hehe.. Det går jo ikke, altså

Det skal nok gå, og du får en lækker bebse!

Og ingen morgenkvalm til dig, nej  Folk troede altid at en af mine gamle veninder var skide fuld når hun stod op af træer og kastede op haha..

Anmeld

6. februar 2011

Frøken J.

Ja, det må du altså!!!

Og så må du huske at lige at give dig selv en løftet pegefinger når det bliver for meget mad udefra hehe.. Det går jo ikke, altså

Det skal nok gå, og du får en lækker bebse!

Og ingen morgenkvalm til dig, nej  Folk troede altid at en af mine gamle veninder var skide fuld når hun stod op af træer og kastede op haha..

Jeg må sparke lidt til mig selv!

Men den er faktisk begyndt som småt i dag, kvalmen. Den ligger sådan hele tiden i baggrunden, og har kastet op i morges og så for lidt siden. Det er svært at forklare, for det er endnu ikke sådan, at jeg ikke kan lade være at kaste op, det er bare sådan en fornemmelse af, at jeg vil få det lidt bedre, hvis jeg gør det. Så så snart jeg rammer wc'et, så kommer det af sig selv. Dog ikke ret meget, bare en smule. Så får man den der lettede fornemmelse ligesom hvis man har tømmermænd og lige har det lidt bedre efter et møde med kummen

Nårh ja, og stakkels din veninde. haha! Jeg tror jeg vil råbe hver gang "Jeg er altså gravid!!!"

Anmeld

6. februar 2011

Sof

Vi gik over til at det blev rugbrød eller andet der var i hjemmet hvis ikke vi gad lave mad af præcis samme grund. Jeg tog meget på med Silje og kæmpede med at få smidt kiloene. I sommers havde jeg så endelig smidt 39 kg og jeg var så stolt  Nåede dog at tage 4,5 kg på inden spunken døde, men dem vil jeg jo så gerne af med nu og gerne inden der er en ny bebs i maven.

Men spis salat, rugbrød eller andre ting der er i hjemmet, det er kedeligt, men det er bedre

Anmeld

6. februar 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Søde ven..de 3+ kg er altså helt normale.
Det er væske i din livmoder og i kroppen, som du hober op..og det skal man gøre.
Det er en beskyttelse din krop laver helt af sig selv..så dem kan du ikke komme udenom.
og så synes jeg ikke du skal hænge dig sådan i vægten.
Det stresser både dig, din krop og dermed det lille foster, du har i maven.
At du er træt og uoplagt er kun naturligt, og så må du få kæresten til at lave maden til jer, og som der er foreslået, køb ind en gang om ugen eller to efter en madplan.
Hvis man af natur har let ved at tage på, så tager man også let på som gravid, men jeg har holdt min vægt ved at spise brød, frugt og grønt, og kød+fisk ind imellem.
Og holdt mig fra de store kreative udfald.
Ingen dør af at spise rugbrødsmadder, samt halve tomater og agurkeskiver, samt æbler, appelsiner og bananer.
Og man tager heller ikke særligt på af det.
Så spring du bare over og undlad de kreative salater og retter indtil energien er tilbage igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. februar 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Vi gik over til at det blev rugbrød eller andet der var i hjemmet hvis ikke vi gad lave mad af præcis samme grund. Jeg tog meget på med Silje og kæmpede med at få smidt kiloene. I sommers havde jeg så endelig smidt 39 kg og jeg var så stolt  Nåede dog at tage 4,5 kg på inden spunken døde, men dem vil jeg jo så gerne af med nu og gerne inden der er en ny bebs i maven.

Men spis salat, rugbrød eller andre ting der er i hjemmet, det er kedeligt, men det er bedre

Tillykke med det flotte vægttab! Hvor er det flot! Og så sender jeg dig i øvrigt et kærligt knus over dit tab 

Jeg tror også det må blive rugbrød og knækbrød så.. Kæresten har faktisk flere gange foreslået dte, men jeg bliver altid så knotten og siger, at frokost til aftensmad jo ikke er sjovt, men den tankegang nytter jo ikke en meter, for jeg synes faktisk rugbrød med pålæg + agurkesalat smager mega godt

Anmeld

6. februar 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Søde ven..de 3+ kg er altså helt normale.
Det er væske i din livmoder og i kroppen, som du hober op..og det skal man gøre.
Det er en beskyttelse din krop laver helt af sig selv..så dem kan du ikke komme udenom.
og så synes jeg ikke du skal hænge dig sådan i vægten.
Det stresser både dig, din krop og dermed det lille foster, du har i maven.
At du er træt og uoplagt er kun naturligt, og så må du få kæresten til at lave maden til jer, og som der er foreslået, køb ind en gang om ugen eller to efter en madplan.
Hvis man af natur har let ved at tage på, så tager man også let på som gravid, men jeg har holdt min vægt ved at spise brød, frugt og grønt, og kød+fisk ind imellem.
Og holdt mig fra de store kreative udfald.
Ingen dør af at spise rugbrødsmadder, samt halve tomater og agurkeskiver, samt æbler, appelsiner og bananer.
Og man tager heller ikke særligt på af det.
Så spring du bare over og undlad de kreative salater og retter indtil energien er tilbage igen.

Kærligst
Sussie

Det hjælper lidt! Men noget af det er vidst også fedt. Min kæreste sagde den anden dag: "ej skat, hvor er det fedt, man kan allerede se din mave er vokset lidt" - Jeg måtte så halvflovt fortælle ham, at det altså bare var fedt 

Jeg ved godt det er dumt at stresse. Det var bare så forfærdeligt at være fed, og jeg vil ikke komme dertil igen. Jeg vil gerne have en flot gravid mave, som ikke er dækket af et stort lag fedt, for nej hvor jeg dog hadede at være tyk! Men jeg skal nok prøve at tage en breether, og så må vi hjælpes ad herhjemme med maden. Og jeg må indse, at rugbrød altså ikke er jordens undergang til aftensmad

Tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.