Kan sagtens forstå du er ked af at have taget på allerede! Min graviditet startede med en svigermor, der med en løftet pegefinger konstaterede "du tager sikkert 20-25 kg på!" 
Nåh, jamen tak for det. "heldigvis" havde jeg kvalme i 26 uger, og det gik naturligvis meget udover min kost. Men faktisk på en sådan måde, at jeg levede af toastbrød, youghurt og "morgenmad" - det er jo altså heller ikke det sundeste, mest fiberrige man kan komme i nærheden af. Heldigvis kastede jeg ikke op, det var slemt nok i sig selv at have kvalme døgnet rundt i så mange uger 
Men! Nu er jeg 34+1, jeg har taget 6 kg på, og spiser stadig nøjagtigt hvad der passer mig
Jeg har altid været sådan en der bare skulle tænke på kage, vupti, så havde jeg et kg ekstra på sidebenene, men min forbrænding må jo være i top 
Min kæreste arbejder 2 aftener om ugen, og jeg er stadig - eller igen? - træt, træt, træt. Jeg magter slet ikke varm aftensmad når han ikke er hjemme, generelt kan jeg faktisk ikke så godt have varm mad, her under graviditeten, men jeg har dælme kørt mange rugbrødsmadder med makrel i tomat, eller torskerogn som lige har været 5 minutter på panden. Havregrød, byggrød og lignende har jeg også spist meget af.
Nåh, det blev langt - min point skulle gerne være: drop den dårlige samvittighed, og forsøg at tænke det kolde frokostbord ind som aftensmadsmuligheder. Hvis du lige luner lidt leverpostej, steger torskerogn, eller laver en tun/æggesalat, kan det faktisk godt gå hen og bliver tilnærmelsesvist spændende 
Anmeld