Gyyyyys :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Vial

Zafir skriver:

Øøøj, hvor ved du meget!!! hehe. Vidste slet ikke at du havde malket ud og alt det

Jeg må lige se om jeg kan få fat i sådan en håndpumpe... For jeg syntes altså det er lidt sært, det med at skulle malke ud hehe

Jo jo - jeg var total Maren-Malkeko. Slog alle rekorder på barselsgangen, da det flød ud af mig.. haha.

Måtte desværre stoppe efter et par uger :-( Da det var uforentlig med to børn, som nægtede at spise på under 1½ time og som faldt i søvn hver gang der var suget et par gange.. Malkede og malkede og gemte og gemte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

merichs

Jeg har invisteret i en Pigeon manuel brystpumpe; love it! Den er nem at bruge og kan skilles så alle dele kan skoldes

Anmeld

6. februar 2011

sne190810

Jeg har haft succes med Urtekrams Økologiske Fuldkornsrismel. Der skal man nemlig kun bruge vand til at lave det, og så smør i bagefter selvfølgelig. Og den er dejlig nem at blande med f.eks. most banan/æble/pære/gulerød  eller hvad man lige syntes den skal piftes op med ..  I starten virkede den godt for os også fordi at man næsten selv kan bestemme konsistensen og den er uden 'klumper'  (Modsat hirsegrød f.eks. hvor der er gryn i)

Mht. til udmalkning har jeg aldrig rigtig kunne gøre det. Har syntes det er en værre kamp, og det jeg typisk fik ud var sølle 25 ml. MAKS!   Og så fik jeg piv-ondt i mine bryster bagefter, pga det var et helt andet tryk end når Sne lå og suttede ..  Ved ikke om det så bare er mig der har sarte bryster, eller .. Hehe

Og MME det er noget som aldrig har været et hit herhjemme, tror simpelthen ikke hun kan lide smagen af det. Og det er selvom det er i grød, hun nægter pure at spise det .. Så vi sørger bare for at bruge grød som skal laves med vand. Med grøntsagsmos hvor de også siger man skal/kan bruge MM el. MME i bruger jeg bare vandet, som grøntsagerne har kort i og så bare smør ..

En lang smøre, håber noget af det kan bruges. 

Anmeld

6. februar 2011

K&S

Zafir skriver:

Jeg vil selv lave frugtmos Jeg syntes det ser sådan lidt bvadr ud i glas. Det kan selvfølgelig være smart, hvis man lige er på tur eller noget en dag. Men som udgangspunkt, så vil jeg selv lave mos

Det er altså også bare nemt - jeg har haft kogt en stor portion, frosset det ned i isterningbakker - og når det er frossent, tryk dem ud i en frysepose, for så kan du genbruge bakkerne  

Jeg har lavet æble, pære, sveske og abrikosmos - hver for sig for så kan man altid blande lidt som man lyster

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

MariaJ skriver:

Ja, det har i hvert fald fungeret her, og jeg tror helt ærligt ikke at Johanna har manglet noget.  Hun blev stadig ammet i forbindelse med hvert måltid, da vi startede med grød, og derudover til adskillige mellemmåltider, og nu hvor hun er ni måneder ammer jeg stadig 3-4 gange om dagen.

Ork ja jeg fortsætter med at amme lææææænge endnu ... Så no problemos der!!

Jeg slutter med nattebabsen inden jeg skal starte på arbejde. Det var et problem med Idun, så det vil jeg gerne gøre anderledes dennegang. Men snack-hygge babs, det kan jeg snildt fortsætte med længe endnu

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

KaMa skriver:

Jo jo - jeg var total Maren-Malkeko. Slog alle rekorder på barselsgangen, da det flød ud af mig.. haha.

Måtte desværre stoppe efter et par uger :-( Da det var uforentlig med to børn, som nægtede at spise på under 1½ time og som faldt i søvn hver gang der var suget et par gange.. Malkede og malkede og gemte og gemte..

Hehe Sikke et syn

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

K&S skriver:

Det er altså også bare nemt - jeg har haft kogt en stor portion, frosset det ned i isterningbakker - og når det er frossent, tryk dem ud i en frysepose, for så kan du genbruge bakkerne  

Jeg har lavet æble, pære, sveske og abrikosmos - hver for sig for så kan man altid blande lidt som man lyster

Åh ja Isterninge bakke. Det har jeg godt hørt om før. Det må jeg have fat i

(ellers bruger vi normalt de der poser til at lave isterninger hehe. og det er nok liiiidt svært at komme mos ned i... )

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

sne190810 skriver:

Jeg har haft succes med Urtekrams Økologiske Fuldkornsrismel. Der skal man nemlig kun bruge vand til at lave det, og så smør i bagefter selvfølgelig. Og den er dejlig nem at blande med f.eks. most banan/æble/pære/gulerød  eller hvad man lige syntes den skal piftes op med ..  I starten virkede den godt for os også fordi at man næsten selv kan bestemme konsistensen og den er uden 'klumper'  (Modsat hirsegrød f.eks. hvor der er gryn i)

Mht. til udmalkning har jeg aldrig rigtig kunne gøre det. Har syntes det er en værre kamp, og det jeg typisk fik ud var sølle 25 ml. MAKS!   Og så fik jeg piv-ondt i mine bryster bagefter, pga det var et helt andet tryk end når Sne lå og suttede ..  Ved ikke om det så bare er mig der har sarte bryster, eller .. Hehe

Og MME det er noget som aldrig har været et hit herhjemme, tror simpelthen ikke hun kan lide smagen af det. Og det er selvom det er i grød, hun nægter pure at spise det .. Så vi sørger bare for at bruge grød som skal laves med vand. Med grøntsagsmos hvor de også siger man skal/kan bruge MM el. MME i bruger jeg bare vandet, som grøntsagerne har kort i og så bare smør ..

En lang smøre, håber noget af det kan bruges. 

Altså det der grød jeg har bestilt er sådan noget meget fint malet noget, der er blevet svagt ristet elelr noget hajs... Som skulle gøre at det var super nænsomt for babymaver og sådan Så jeg tror det er uden klumper, selvom jeg har bestilt hirsen også

Anmeld

6. februar 2011

Henri84

Vi har været glade for grød fra Holle også
Ang. det med at malke ud til grøden, så tror jeg simpelthen jeg ville droppe det (det gjorde vi med den store) og så bare basere det på vand

Anmeld

6. februar 2011

DK

Jeg har altid malket ud med hånden. Mine bryster NÆGTER at levere så meget som en dråbe mælk når de kommer ind i sådan en håndpumpe-ting. For at der skal komme noget ud er det jo nemmest at have gang i nedløbs-refleksen imens, så jeg malker ud efter at Bimmeren har spist. PT er der stadig Ok meget mælk tilbage i hvert bryst, så jeg kan malke sådan ca. 25-40 ml. ud efter han har spist. Og så løber mælken meget bedre når han lige har været igang.

Jeg hælder også modermælken i isterninge-bakker. Så har man lige en "terning" at smide i det man skal bruge/man kan nøjes med at tø lidt op af gangen når der er brug for en flaske hvis mor ikke er hjemme.  

På netsundhedsplejersken.dk står der at mælk i fryseren kan holde 3-6 mdr. plus der er lidt tip til udmalkning og opbevaring. http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=63

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.