Gyyyyys :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
23 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Zafir

Nu har jeg bestilt 3 forskellige slags første grød (sådan noget øko stads, der ser rigtig sundt og dejligt ud...) til Frigg. Det føles som et stort skridt, samtidig med at jeg faktisk føler mig klar til at give hende mad.
Hun har nogen gange fået lov til at gnaske lidt pære, eller moset banan eller moset agurk og det syntes hun bare er daaaaaaaaaaarjlig

Så Frigg er i hvertfald klar... Og vi AFTALTE med Sp at starte INDEN 6 mrd, for at der var en forhåbning om at det gik bedre med mad, end det gjorde med Idun i sin tid (og går med Idun nu...)...

Så jeg har bestilt

Aurion - Den første grød, Hirse og Quinie (et eller andet helt vildt sundt, der lyder godt )
Og Hellos første grød med hirse, æble og pære... (det lyder lidt som om det også kunne smage godt - men den tager vi som backup, hvis de to rigtig sunde kikser hehe)

Så altså når de kommer med posten, så går jeg igang. - Så er det bare... HVORDAN I HULEN jeg skal få mast mælk ud af mine babser. Jeg har kun prøvet at malke ud 1 gang før i mit liv og der syntes jeg ikke der kom særlig meget

Og hvor meget skal man putte i osv?? Jeg vil ikke putte mme i... Så det er bare sådan Så jeg SKAL have mælk ud af mine babser uden malkemaskinen (Frigg hehe).

Hvor lang tid kan det holde sig, - sådan noget babsemælk? Skal jeg malke ud direkte i gryden? Og kan man godt lave lidt mere grød af gangen også lige lune det i mikroen? Eller hvordan?

Jeg er totalt bambi på glatis med det her... Idun nægtede jo alt der lignede grød, så der fik jeg ikke ret meget træning.

Men igår, lavede jeg guarkemole. - Det var Idun TÆSKE vild med, da hun var lille. Det er dog ikke sååå godt for de små, fordi der jo er meget nikkel i (hvilket der jo også faktisk er i kartofler, dog ikke helt så meget).. mmm... Men hun var helt vildt. Hun grøffede bare på min finger med guark hehe.. Selvom der både var løg og kryderier i haha...

Men hun fik vel hvad der må betegnes som lidt under en skefuld i det hele, så det går nok.

Men altså - når posten kommer med det, tirsdag eller onsdag. Så må jeg prøve... Min lille skønne Friggse bebs skal ha maaaaad!!!!  (som ikke er moar...)

Tilgengæld VEd jeg at det blvier rigtig hyggeligt også for Far og storesøster, fordi de mere kan være med i det med maden Så det går jo helt sikkert nok det hele...

Og jeg er faktisk klar Jeg glæder mig lidt til at prøve. Så jeg håber det bliver en succes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Lillefe

iih det bliver spændende jeg har også købt lidt økologisk mos til Nilan.. regner med at starter her når han er omkring de 4 måneder... (nadia startede lidt før for hun var helt vild når vi andre spiste) Vi lavede tit selv hjemmelavet mos til Nadia det regner jeg også med vi skal her nu..  

Anmeld

6. februar 2011

dorthemus

Det bliver da bare så spændende  Runa spiser mad nu, men kors i hytten det har været en lang proces..er dog glad for, at jeg ikke forcerede tingene med hende.

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

6. februar 2011

Vial

Hvor spændende. Ja, som førstegangsmor, så kunne jeg bare ikke vente med at fodre mine med grød. De var heldigvis enige og åd løs.

Modermælk kan du gemme et døgn i køleskabet. Du kan også fryse det ned. Så holder det lidt længere. Tror det er en måned. Det kan du altid google.

Jeg ville nok koge en beholder inden jeg gemte modermælken - bare for at undgå bakterier. Det er dog ikke helt nødvendigt.

Lyder spændende med de grød'er, dem har jeg aldrig brugt. Jeg har med stor succes brugt Semper og de andre kendte mærker. Hvis hun nægter at spise dem, du køber, og du vurderer, at det trods alt er bedst at få lidt i barnet, så prøv Sempers æble/mango. Den ELSKER børn (de fleste). Der skal heller ikke modermælk i.

Ang. udmalkning. Jeg ville købe en lille håndpumpe. Det kan da hurtig blive ret langhåret at håndmalke bryster og desperat forsøge at ramme kasserolle på komfuret.. haha.

Grød skal helst laves fra gang til gang. Gemmer man det er der risiko for at der bliver dannet for mange bakterier.

Glæder mig til at høre om, hvordan det gik - og ikke mindst de legendariske grødhoved-billeder.

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

KaMa skriver:

Hvor spændende. Ja, som førstegangsmor, så kunne jeg bare ikke vente med at fodre mine med grød. De var heldigvis enige og åd løs.

Modermælk kan du gemme et døgn i køleskabet. Du kan også fryse det ned. Så holder det lidt længere. Tror det er en måned. Det kan du altid google.

Jeg ville nok koge en beholder inden jeg gemte modermælken - bare for at undgå bakterier. Det er dog ikke helt nødvendigt.

Lyder spændende med de grød'er, dem har jeg aldrig brugt. Jeg har med stor succes brugt Semper og de andre kendte mærker. Hvis hun nægter at spise dem, du køber, og du vurderer, at det trods alt er bedst at få lidt i barnet, så prøv Sempers æble/mango. Den ELSKER børn (de fleste). Der skal heller ikke modermælk i.

Ang. udmalkning. Jeg ville købe en lille håndpumpe. Det kan da hurtig blive ret langhåret at håndmalke bryster og desperat forsøge at ramme kasserolle på komfuret.. haha.

Grød skal helst laves fra gang til gang. Gemmer man det er der risiko for at der bliver dannet for mange bakterier.

Glæder mig til at høre om, hvordan det gik - og ikke mindst de legendariske grødhoved-billeder.

Øøøj, hvor ved du meget!!! hehe. Vidste slet ikke at du havde malket ud og alt det

Jeg må lige se om jeg kan få fat i sådan en håndpumpe... For jeg syntes altså det er lidt sært, det med at skulle malke ud hehe

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

Perl skriver:

iih det bliver spændende jeg har også købt lidt økologisk mos til Nilan.. regner med at starter her når han er omkring de 4 måneder... (nadia startede lidt før for hun var helt vild når vi andre spiste) Vi lavede tit selv hjemmelavet mos til Nadia det regner jeg også med vi skal her nu..  

Jeg vil selv lave frugtmos Jeg syntes det ser sådan lidt bvadr ud i glas. Det kan selvfølgelig være smart, hvis man lige er på tur eller noget en dag. Men som udgangspunkt, så vil jeg selv lave mos

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

dorthemus skriver:

Det bliver da bare så spændende  Runa spiser mad nu, men kors i hytten det har været en lang proces..er dog glad for, at jeg ikke forcerede tingene med hende.

Rigtig god fornøjelse

Ja - Puhada... Men det var det jo også med Idun... Jeg håber det går nemmere med Frigg. Det har jeg en fornemmelse af at det gør hehe... Hun er lidt mere en grovæder - også med babserne, end Idun var

Anmeld

6. februar 2011

MariaJ

Jeg malkede ud med hånden direkte ned i en skoldet sutteflaske. Jeg syntes det var nemmere at styre med flaskeåbningen end en større beholder, hvor det bare stod ud med mælk i hele lokalet. Jeg har ikke prøvet med pumpe, men syntes også det var et cirkus at malke ud med hånden. Jeg skulle lige ramme det rigtige tidspunkt, hvor der var godt fyldt op, for ellers kom der næsten ingenting, men de tider, hvor der var mest mælk, var jo samtidig med at barnet skulle spise, så fik aldrig helt styr på det.

Jeg har aldrig brugt hverken min mælk eller MME i grød, men altid lavet dem på vand. Jeg ved godt at man siger, at man skal bruge mælk, men jeg synes simpelthen ikke det giver mening, når man stadig ammer rigtig meget og i øvrigt giver barnet vand af en kop. Jeg kan simpelthen ikke se at det gør nogen forskel for den totale mængde, om man giver mindre vand i kop, men vand i grød, og mere mælk fra bryst, men ingen mælk i grød. I starten malkede jeg en lille smule mælk ud direkte i grød-/mosportionen for at gøre smagen mere kendt, men det gjorde jeg bare ned i tallerkenen, når grøden skulle spises.

Held og lykke med det.

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

MariaJ skriver:

Jeg malkede ud med hånden direkte ned i en skoldet sutteflaske. Jeg syntes det var nemmere at styre med flaskeåbningen end en større beholder, hvor det bare stod ud med mælk i hele lokalet. Jeg har ikke prøvet med pumpe, men syntes også det var et cirkus at malke ud med hånden. Jeg skulle lige ramme det rigtige tidspunkt, hvor der var godt fyldt op, for ellers kom der næsten ingenting, men de tider, hvor der var mest mælk, var jo samtidig med at barnet skulle spise, så fik aldrig helt styr på det.

Jeg har aldrig brugt hverken min mælk eller MME i grød, men altid lavet dem på vand. Jeg ved godt at man siger, at man skal bruge mælk, men jeg synes simpelthen ikke det giver mening, når man stadig ammer rigtig meget og i øvrigt giver barnet vand af en kop. Jeg kan simpelthen ikke se at det gør nogen forskel for den totale mængde, om man giver mindre vand i kop, men vand i grød, og mere mælk fra bryst, men ingen mælk i grød. I starten malkede jeg en lille smule mælk ud direkte i grød-/mosportionen for at gøre smagen mere kendt, men det gjorde jeg bare ned i tallerkenen, når grøden skulle spises.

Held og lykke med det.

Åh hvor smart!! - Ja, det kan jeg da heller ikke se idéen i, nu du stiller det sådan op. For hun får jo stadig rigtig meget babs

Så er det da bedre at lave grøden på vand også smide lidt i, som man lige kan malke ud, som ekstra snask på toppen...

For hun får jo også lidt vand/urtete at drikke indimellem, når hun virker mere tørstig end sulten

Det tror jeg da jeg vil gøre.

TAK

Anmeld

6. februar 2011

MariaJ

Zafir skriver:

Åh hvor smart!! - Ja, det kan jeg da heller ikke se idéen i, nu du stiller det sådan op. For hun får jo stadig rigtig meget babs

Så er det da bedre at lave grøden på vand også smide lidt i, som man lige kan malke ud, som ekstra snask på toppen...

For hun får jo også lidt vand/urtete at drikke indimellem, når hun virker mere tørstig end sulten

Det tror jeg da jeg vil gøre.

TAK

Ja, det har i hvert fald fungeret her, og jeg tror helt ærligt ikke at Johanna har manglet noget.  Hun blev stadig ammet i forbindelse med hvert måltid, da vi startede med grød, og derudover til adskillige mellemmåltider, og nu hvor hun er ni måneder ammer jeg stadig 3-4 gange om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.