Kamillethe til spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Carina1977

Haha det minder mig om noget. Da min søn skulle døbes, fik han lige en flaske kamille-the inden vi skulle ind i Kirken. resultatet var at han sov alt den tid vi var i kirken. han vågnede ikke engang da han skulle døbes. Der var 2 andre der også skulle døbes den dag, og deres børn var meget urolige og græd rigtig meget i kirken. Sikke en forskel

Min søn fik kamille-the samtidig med at vi gik over til flaske. Vi brugte det mest, hvis han var syg, for at være sikker på at han fik nok væske i sig. men det hændte da at han også fik det når han var rask. Men primært brugte vi det, når han var syg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

132319

Der skal IKKE sukker i. Effekten af camillethe er netop, at det skal være beroligende, og sukker har den direkte modsatte effekt. Kunne ikke drømme om at hælde sukker i et spædbarn!... Men ren camillethe virker super - også mod evt. mavesmerter. Blot i lille omfang, så det ikke tager pladsen for mælk/mad.

Én ting er at du ikke vil give sukkervand men jeg synes ikke det er helt rimelligt at du kommer med usande fakta 

Sukker virker MEGET beroligende på de små maver og bliver, som jeg tidligere har nævt brugt flittigt på neonatal og børneafdelinger.

Jeg tvivler også på at folk ligefrem "hælder på og fylder" deres børn med sukkervand, men bruger det som andre bruger kamillethe; for at få den beroligende effekt som begge ting giver.

Jeg har haft succes med begge ting men har det bedst med at give sukkervand da der er så mange spekulationer omkring kamillethe. Dog er det 7-9-13 længe siden vi har haft brug for at give det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.