Kamillethe til spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Rosa

SussieThyssen skriver:

Det skal der IKKE..kun hvis de er syge, har feber eller opkast, kan man med fordel putte en teske i til en hel flaske.
Men i dagligdagen er sukker No-Go.

Derudover virker kamillete beroligende.
Det virker også let febernedsættende, og forebygger infektioner, idet kamille er naturens eget vidundermiddel, der booster emunforsvaret.
Selv dyr ude i naturen opsøger kamilleplanter og spiser dem, hvis de er småsløje.
Det er ligeledes et supermiddel, der udrenser tarme, nyrer og lever, godt at bade sår og rifter, hudirritationer samt øjne med og..så er det glimrende til at lysne håret 
Så..der er stort set ingen grænser for anvendelsen..hehe.

Så er lilletrolden lidt urolig, så tank du bare op med kamille, men husk..du skal købe det almindelige i et supermarked, der kan nemlig forekomme skimmel i den kamille man køber i diverse helsebutikker og på markeder.

Kærligst
Sussie

just  præcis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Bondepigen

Min SP sagde at det var helt fint uden sukker, MEN har man på fornemmelsen at den bette har mavepine, så er det godt at putte lidt sukker i, da det kan hjælpe afføring lidt på vej... når de er helt små...

Anmeld

7. februar 2011

132319

Jeg mangler en svarmulighed der hedder "Sukkervand UDEN kamillethe" 

Det har mine børn fået, når de som små har haft urolige maver. Det samme gjorde børnene på den neonatalafdeling jeg arbejede på 

Sukker er vel ikke unødvendigt når det rent faktisk beroligerer? 

Jeg har i hvert fald givet det til mine små babyer med god samvittighed 

Anmeld

7. februar 2011

Bondepigen

MHK skriver:

Det har mine børn fået, når de som små har haft urolige maver. Det samme gjorde børnene på den neonatalafdeling jeg arbejede på 

Anmeld

7. februar 2011

klmf

Majbriteriksen skriver:

Der er lavet undersøgelser og uden at ligge hovedet på blokken, så er det noget med at kamilleteen er mere kunstigt fremstillet og at der er mange affaldsstoffer deri i dag i forhold til for 30 år siden. Så det er derfor du ikke har fået ødelagt øjnene. I dag råder man til at koge noget vand, afkøle det og bade øjnene deri. Det virker mindst lige så godt som kamillete fra "gamle dage"

Derudover - i disse allergitider - så anbefaler allergisygeplejersker ikke længere brugen af kamillete til at bade øjnene i grundet indholdet af pollen, der kan fremkalde allergi. Hvis man altså er disponeret for allergi overfor kamille....

Men altså,  hvis man skulle følge alt, der nogensinde er blevet advaret imod, så kan man vist ligeså godt holde op med at trække vejret, for der er nok noget farligt i Så man må jo sortere ud fra ens overbevisning

Anmeld

7. februar 2011

klmf

MHK skriver:

Oliver fik MASSER af sukkervand, da han var en lille skrigeballon med ondt i maven - det hjalp

Anmeld

7. februar 2011

Majbriteriksen

lotchen skriver:

Derudover - i disse allergitider - så anbefaler allergisygeplejersker ikke længere brugen af kamillete til at bade øjnene i grundet indholdet af pollen, der kan fremkalde allergi. Hvis man altså er disponeret for allergi overfor kamille....

Men altså,  hvis man skulle følge alt, der nogensinde er blevet advaret imod, så kan man vist ligeså godt holde op med at trække vejret, for der er nok noget farligt i Så man må jo sortere ud fra ens overbevisning

Syntes også at man skal sortere i alt det der bliver fundet ud af.

Jeg har i dette tilfælde valgt at jeg kun bader i kogt kold vand, da det har samme effekt. Jeg tror ikke at det kan skade at bade i kamillete 5 gange i ens liv. Men jeg tænker bare at mine børn er jo lille, de kan være uheldige at de skal bades mange mange gange endnu.

På mit arbejde (ssa) er vi også stoppet. Og jeg tror ikke at det ville have skadet beboerne ( tror vi har en genemsnitsalder på over 80-85 år) men nu er retningslinerne sådan og selvfølgelig stopper man med kamilleteen. Men igen kogt kold vand fungere lige så godt.

Anmeld

7. februar 2011

Majbriteriksen

SussieThyssen skriver:

Aha...tak..jajada..det må folk jo så afgøre med sig selv hvad de vil.
Men jeg vil nu alligevel blive ved med at bruge kamille..også til øjnene..det forebygger betændelse og virker helende.

Det er jo sådan med så mange ting, at først siger de een ting og så en anden, og så pludseligt dur det igen, og så ikke.
Så..jeg lytter til fornuften og vælger ud fra det.
Og det synes jeg at alle skal gøre.
Og så må den enkelte afggøre med sig selv, hvad de vil

Det er jo det man stå i mange gange som menneske at man skal sortere i alle de informationer man får.  I dette tilfælde vælger jeg i forhold til mine børn at sige at kogt kold vand er lige så godt. Det var noget andet hvis det var et ældre menneske, da "skaden" ikke kan ses på få år, men måske på et helt liv.

Men derudover får mine børn kamillete at drikke og har fået det fra spade af-med sukker

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Majbriteriksen skriver:

Det er jo det man stå i mange gange som menneske at man skal sortere i alle de informationer man får.  I dette tilfælde vælger jeg i forhold til mine børn at sige at kogt kold vand er lige så godt. Det var noget andet hvis det var et ældre menneske, da "skaden" ikke kan ses på få år, men måske på et helt liv.

Men derudover får mine børn kamillete at drikke og har fået det fra spade af-med sukker

Anmeld

7. februar 2011

Moar'en

SussieThyssen skriver:

Jamen så lad du bare være med det.

Undrer mig bare..for nøj...hvor er vi mange, der så skulle have fået ødelagt øjnene af det.
Jeg køber nu ikke alt hvad de finder på, de kloge hoveder..og så kan jeg da godt lide at vide hvor de krystaller skulle komme fra?
Der er intet der kan krystallisere i kamille, så meget om biomedicin og kemi ved jeg da.

Ja det skal jeg så ikke kunne svare på, men det var det de fortalte os

Ville nu os bare lige sige det, for hvad i andre gør og vælger at gøre er helt op til jer. Jeg vælger os til og fra som jeg synes lyder fornuftig, men derfor er det jo altid rart med ny viden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.