Kamillethe til spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

SussieThyssen

Moar'en skriver:

Vi lærte da vi var på sygehuset at man ikke må bade øjenen med kamille te mere, da det danne små krystaller når det køler af som kan skade hornhinden. Bare lige et sidespor

Jamen så lad du bare være med det.

Undrer mig bare..for nøj...hvor er vi mange, der så skulle have fået ødelagt øjnene af det.
Jeg køber nu ikke alt hvad de finder på, de kloge hoveder..og så kan jeg da godt lide at vide hvor de krystaller skulle komme fra?
Der er intet der kan krystallisere i kamille, så meget om biomedicin og kemi ved jeg da.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

SussieThyssen

quar20 skriver:

Kamillete til at lysne håret?!.. Ej det blir jeg simpelthen nød til at spørger om : HVORDAN det?

Hehe..kamille indeholder som bekendt et gult farvestof..og hvis man nu er ved at blive lidt gråhåret eller vil lysne lidt på den hårfarve man har, så kan man lysne det lidt ved at skylle sit hår med kamille, hver gang man har vasket det.
Så når håret er skyldet efter vasken, har man en kande med kamillete, som man skyller håret igennem med tilsidst og så lader det sidde i.
Så tørrer man det bare helt almindeligt.
Har man gyldent hår som jeg, så kan det holdes flot i mange år med den behandling.
Desuden bliver håret også utroligt lækkert, fordi man skyller med kogt vand, hvor kalken er væk.
Hvis man nu har sådan en lidt trist hårfarve normalt, så kan man også med fordel friske op på farven, hvis man blot husker at skylle efter med kamille.
Så bliver det mere glansfuldt og klarere i farven.

Anmeld

6. februar 2011

henh01

Snakkede med SP om netop Kamille te sidste gang hun var her, og de må ikke anbefale brug af kamillete mere, da kamillete indeholder et stof der også findes i panodil (derfor det beroliger)

Jeg har endnu ikke givet min søn på 3 mdr det, men er ikke helt afholdent, synes bare at man skal tænke lidt over det inden man propper sine børn med det

Og ja, jeg ved godt at der er så meget man ikke må og at man hele tiden finder nye tiltag, meeeen der må jo være noget  om snakken. -Nu er jeg også selv ret fikseret på ikke at tage piller og fylde min krop med alt muligt unødigt

Anmeld

6. februar 2011

Majbriteriksen

SussieThyssen skriver:

Jamen så lad du bare være med det.

Undrer mig bare..for nøj...hvor er vi mange, der så skulle have fået ødelagt øjnene af det.
Jeg køber nu ikke alt hvad de finder på, de kloge hoveder..og så kan jeg da godt lide at vide hvor de krystaller skulle komme fra?
Der er intet der kan krystallisere i kamille, så meget om biomedicin og kemi ved jeg da.

Der er lavet undersøgelser og uden at ligge hovedet på blokken, så er det noget med at kamilleteen er mere kunstigt fremstillet og at der er mange affaldsstoffer deri i dag i forhold til for 30 år siden. Så det er derfor du ikke har fået ødelagt øjnene. I dag råder man til at koge noget vand, afkøle det og bade øjnene deri. Det virker mindst lige så godt som kamillete fra "gamle dage"

Anmeld

6. februar 2011

henh01

Majbriteriksen skriver:

Der er lavet undersøgelser og uden at ligge hovedet på blokken, så er det noget med at kamilleteen er mere kunstigt fremstillet og at der er mange affaldsstoffer deri i dag i forhold til for 30 år siden. Så det er derfor du ikke har fået ødelagt øjnene. I dag råder man til at koge noget vand, afkøle det og bade øjnene deri. Det virker mindst lige så godt som kamillete fra "gamle dage"

Anmeld

6. februar 2011

SussieThyssen

Majbriteriksen skriver:

Aha...tak..jajada..det må folk jo så afgøre med sig selv hvad de vil.
Men jeg vil nu alligevel blive ved med at bruge kamille..også til øjnene..det forebygger betændelse og virker helende.

Det er jo sådan med så mange ting, at først siger de een ting og så en anden, og så pludseligt dur det igen, og så ikke.
Så..jeg lytter til fornuften og vælger ud fra det.
Og det synes jeg at alle skal gøre.
Og så må den enkelte afggøre med sig selv, hvad de vil

Anmeld

6. februar 2011

quar20

SussieThyssen skriver:

Hehe..kamille indeholder som bekendt et gult farvestof..og hvis man nu er ved at blive lidt gråhåret eller vil lysne lidt på den hårfarve man har, så kan man lysne det lidt ved at skylle sit hår med kamille, hver gang man har vasket det.
Så når håret er skyldet efter vasken, har man en kande med kamillete, som man skyller håret igennem med tilsidst og så lader det sidde i.
Så tørrer man det bare helt almindeligt.
Har man gyldent hår som jeg, så kan det holdes flot i mange år med den behandling.
Desuden bliver håret også utroligt lækkert, fordi man skyller med kogt vand, hvor kalken er væk.
Hvis man nu har sådan en lidt trist hårfarve normalt, så kan man også med fordel friske op på farven, hvis man blot husker at skylle efter med kamille.
Så bliver det mere glansfuldt og klarere i farven.

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW det vidste jeg slet slet ikke

Anmeld

6. februar 2011

JustAnotherName

UDEN SUKKER!!!

Jeg ser vitterligt ingen grund til at fylde sukker i sit barn, hvis det ikke er nødvendigt. De drikker det jo ligeså gerne uden, hvis de ikke har smagt det med sukker .....for så kender de ikke smagen, og mangler den ikke. Det er det samme med havregrød - HVORFOR dog stryge sukker henover? Mine børn har altid spist den som den er, bare med mælk. Evt. sødet med frugtmos!

Jeg er generelt tilhænger af, at børn ikke behøves at få sukker andet end det som naturligt er i maden. Så jeg giver sjældent sukker på, mens de er små. Det skal NOK komme, at de får hang og trang til de søde sager!!

Anmeld

6. februar 2011

Mi

Uden sukker, selvfølgelig. Hvis man giver kamillete for at berolige, hvorfor så sukker som kvikker op?

Jeg mener nu ikke at kamillete vil være et vidundermiddel til at berolie babyen med, men det er måske fordi jeg har set en veninde fylde sin søn med store mængder kamillete istedet for mælk  

Desuden skal man nok ikke vælge den billige kamillete fra supermarkedet, gad nok vide hvor meget kamille der egentlig er i det. Så skal det nok være en ordentlig te hvor der er mere kamille i. Bare lige en fordom om te-breve

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

Christine

Babyer skal IKKE have kamillethe!!

Der er et stof i de ikke kan tåle. Spørg evt. en jordemoder, de ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.