Bagudvendt livmoderhals?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.912 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. september 2008

Mathilde

Er der nogle der har det eller kender noget til det?
Jeg har hørt, at det kan være sværer at blive gravid, når man har bagudvendt livmoderhals og jeg kan mindes, at min læge engang i forbindelse med gu sagde, at min er bagudvendt - dog ikke så meget...

Så nu spekulerer jeg på, om det virkelig har en betydning og om der evt er stillinger der er bedre end andre, når man har lidt bagudvendt livmoderhals(?)

Ved I noget om det?

Kram fra Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2008

Plysbjørnen

Mathilde skriver:

Jeg har hørt, at det kan være sværer at blive gravid, når man har bagudvendt livmoderhals og jeg kan mindes, at min læge engang i forbindelse med gu sagde, at min er bagudvendt - dog ikke så meget...

Så nu spekulerer jeg på, om det virkelig har en betydning og om der evt er stillinger der er bedre end andre, når man har lidt bagudvendt livmoderhals(?)

Ved I noget om det?

Kram fra Mathilde

Jeg tror dog uden at være sikker at det mere at noget med fødslen at gøre... men jeg ved ikke helt...

Betina

Anmeld

24. september 2008

A.

Mathilde skriver:

Ved I noget om det?

Kram fra Mathilde

jeg har ved så ikke meget...
har fået det af vide den dag jeg skulle føde...mærkeligt at det var ingen læge som har sagt det til mig før..
og nej det er ikke sværre at blive gravid.. hvis man har rigtig meget bogudvend så skal man har ks...da jeg var på FG da jeg skulle føde og en jm har undersøgt mig så gik hun fuldstændig i panik og hun vidste ikke hvad hun skulle da hun har sagt at det bliver svært at føde osv osv så ligepludselig stod der læge og 2 jm for tjekke det..men har fået af vide at der bliver ingen problemer...sikke en omgang med stress..

Anmeld

24. september 2008

Heidi.

Hej Mathilde;)

Det er rigtig som du skriver. Det kan være svære og blive gravid hvis man har bagudvendt livmoderhals, men det er ikke sikkert det er det. Jeg har en meget bagudvendt livmoderhals, men jeg har ikke haft problemer. Det har intet med fødslen og gøre.

Kh Heidi

Anmeld

24. september 2008

Mathilde

Heidi-Godsk skriver:

Hej Mathilde;)

Det er rigtig som du skriver. Det kan være svære og blive gravid hvis man har bagudvendt livmoderhals, men det er ikke sikkert det er det. Jeg har en meget bagudvendt livmoderhals, men jeg har ikke haft problemer. Det har intet med fødslen og gøre.

Kh Heidi

Hej Heidi

Tak for svar. Så blev jeg lidt klogere;) Jeg har kun lidt bagudvendt, så satser på, at det ikke bliver svært for os:) Lækkert at det ikke har betydning for fødslen. Jeg synes en fødsel er skræmmende nok i sig selv.

Kram fra Mathilde

Anmeld

24. september 2008

Mathilde

agnieszka skriver:

Mathilde skriver:

Ved I noget om det?

Kram fra Mathilde

jeg har ved så ikke meget...
har fået det af vide den dag jeg skulle føde...mærkeligt at det var ingen læge som har sagt det til mig før..
og nej det er ikke sværre at blive gravid.. hvis man har rigtig meget bogudvend så skal man har ks...da jeg var på FG da jeg skulle føde og en jm har undersøgt mig så gik hun fuldstændig i panik og hun vidste ikke hvad hun skulle da hun har sagt at det bliver svært at føde osv osv så ligepludselig stod der læge og 2 jm for tjekke det..men har fået af vide at der bliver ingen problemer...sikke en omgang med stress..

Det lyder da ikke rart, at jordemoderen ligefrem gik i panik! Så bliver man da bange når man ligger midt i en fødsel..
Godt at det hele endte lykkeligt:)

Kram fra Mathilde

Anmeld

24. september 2008

KHS

Da jeg skulle til en forebyggende undersøgelse for livmoderhalskræft fik jeg af min læge at vide, at jeg havde en bagudvendt livmoderhals, og at han derfor ikke kunne undersøge mig, men måtte sende mig på sygehuset for at få det gjort.
Så tænkte jeg på om det måske var derfor jeg havde svært ved at føde (lå i 14 timer med veer uden at jeg udvidede mig ret meget, og til sidst måtte have kejsersnit)
Det spurgte jeg min læge om, og han sagde at det var meget samsynligt. Underligt at ingen af de 3 jordmødre under min fødsel sagde noget om det...
Har dog ikke hørt at det skulle være sværre at blive gravid af den grund. Men beviset er, at det kan være sværre at føde!

(H) Katja, som trods svær fødsel i dag har 2 sunde og raske drenge (L)(L)

Anmeld

24. september 2008

Kvindemin

Mathilde skriver:

Ved I noget om det?

Kram fra Mathilde

Hej Mathilde.
Jeg har også bagudvendt livmoderhals.
Min fys. - sagde at det intet havde med min fødsel eller graviditet at gøre.
Men tog dog lang tid fo mig at blive gravid.
Har du problemer med din bagudvendte livmoderhals?
Smerter under samleje el. lign? - hvis jeg må spørge.

Knuser :)

Anmeld

24. september 2008

Mathilde

Chritinap skriver:

Mathilde skriver:

Ved I noget om det?

Kram fra Mathilde

Hej Mathilde.
Jeg har også bagudvendt livmoderhals.
Min fys. - sagde at det intet havde med min fødsel eller graviditet at gøre.
Men tog dog lang tid fo mig at blive gravid.
Har du problemer med din bagudvendte livmoderhals?
Smerter under samleje el. lign? - hvis jeg må spørge.

Knuser :)

Nej jeg har ikke rigtig haft problemer, men noget tid efter jeg droppede præventionen, har jeg haft smerter ved samleje... Det er især hvis han er helt inde....
Det har jeg nu også oplevet før med min nuværende kæreste, men slet ikke på samme måde(?)

(H)kram

Anmeld

24. september 2008

Kvindemin

Det har jeg nemlig, og det er så ærgeligt.
Kunne godt være det havde noget med det at gøre nemlig, men så blev jeg da ikke klogere der , altså ang. smerter. :)
Det var da mystisk, at det pludselig har fået smerter :(
- det ødelægger så mege. Her i hvert fald.

Knuser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.