kan slet ikke få det til at hænge sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

Anonym trådstarter

ej det lyder da dejligt, så kan jeg da få sparet lidt til når jeg skulle igang igen.  havde jo regnet med jeg skulle spare det hele sammen selv. så vil jeg da kunne klare mig den første tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

N&J

Når du er studerende (også lærling) har du jo mulighed for at få et bolig til studerende, så er huslejen allerede der billigere.

Jeg har en dyr husleje, så det æder 4000 af min indkomst (efter boligsikring), får 8400 i su, så 3000 til mad og diverse og 1400 i alle andre faste udgifter, skift abbonement på det du kan så din regning bliver mindre (fx. telefon, internet), jeg giver 199 for telefon og det indebærer fri sms og mms og taletid på 10 timer om mdr., det passer nogenlunde til mit forbrug. Mht forsikringer så vil du sikkert kunne få et billigt studietilbud (medmindre du kan få det gennem fagforeningen - der er det som regel billigere)

Alt andet, som tøj, sko, uforudsete udgifter osv. skal bruger jeg af de børnepengene og faderens bidrag, og det er rigtig meget man bruger i starten, men man kan finde utrolig meget brugt, som koster ingenting og så bruge pengene der hvor syntes det falder bedst. 

Mht. indskud, hvis du får en studiebolig, så vil indskuddet nok højst være på 4000-6000 eller deromkring, så forhåbentlig kan de findes et sted.. 

jeg håber da du finder en løsning inden baby kommer, ved hvordan det er at stå uden bolig når baby kommer, og det er ikke sjovt oveni alt andet.

Kig på CIU's hjemmeside og se om der ikke er nogle boligere du kan blive skrevet op til, ellers så står der nogen gange nogle adresser inde på kommunens hjemmeside..  

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

har lige kigget på siden og puha synes det er meget indviklet.  

jeg har en billig telefon regning 49 kr om måneden og har fri sms bliver ændret til 249 om året så er der fri sms. jeg ringer ikke så meget det er kun hurtigt hvis der er noget så bruger ikke engang særlig meget der. med internet har jeg nu det billigste jeg kunne finde. jeg har ikke engang fået regnet forsikring med i det for ved ikke hvor meget det er hvert år. jeg har trekroner forsikring og man kan ikke se det på deres hjemmeside så skal kontakte dem. men en husleje på 4000 vil jeg ikke engang kunne klare mig på har regnet med 3500 og selv der står jeg i minus. :/ men må ind og høre ved kommunen om de muligvis kan hjælpe med at finde en bolig.  

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

og forresten mange tak for hjælpen glemte jeg lige 

Anmeld

5. februar 2011

henh01

Hvor langt henne er du? -måske du kan nå at sparer op inden bebs kommer?

- Tænker at uddannelsen som bager ikke egner sig til en enlig mor med de arbejdstider?

-Hvis det er må du gerne skrive en PB til miog så skal jeg forsøge at kigge på dit budget om jeg kan finde nogle ting at sparer på osv.

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

jeg er allerede ved at spare penge op. men er bange for jeg ikke kan nå at spare så meget for skal jo også gerne kunne købe barsel's tøj, regner ikke med at jeg kan blive ved med at passe en small er bange for jeg ikke kan nå at spare penge op. jeg bliver nød til at bo hos min veninde for at kunne nå at spare pengene op. så skal bo på en sofa indtil jeg får råd til en lejlighed. kender en som selv er enlig mor, og har en husleje på 4800 men betaler kun 2400 efter boligstøtte. kan det virkelig lade sig gøre, for hvis det er tilfældet ville jeg sagtens kunne finde noget ordentligt. 

og jeg siger mange tak. kan være jeg skriver hvis det pludselig ser alt for sort ud. 

Anmeld

5. februar 2011

N&J

Anonym skriver:

har lige kigget på siden og puha synes det er meget indviklet.  

jeg har en billig telefon regning 49 kr om måneden og har fri sms bliver ændret til 249 om året så er der fri sms. jeg ringer ikke så meget det er kun hurtigt hvis der er noget så bruger ikke engang særlig meget der. med internet har jeg nu det billigste jeg kunne finde. jeg har ikke engang fået regnet forsikring med i det for ved ikke hvor meget det er hvert år. jeg har trekroner forsikring og man kan ikke se det på deres hjemmeside så skal kontakte dem. men en husleje på 4000 vil jeg ikke engang kunne klare mig på har regnet med 3500 og selv der står jeg i minus. :/ men må ind og høre ved kommunen om de muligvis kan hjælpe med at finde en bolig.  

Gf har en forsikring til studerende som ender på omkring 2400 om året, altså 200 kr. om mdr. og det dækker indbo, ulykke forsikring for dig og dit barn..

Men jeg skal på ingen måde spille hellig, jeg har først fået bedt om forsikringstilbud nu her..  og jeg er 28.. hehe.. 

Men når du kommer på en lærlingeløn så vil din indkomst være betydelig mindre end den er nu, så måske har du mulighed for lidt mere boligsikring, så det alligevel ville kunne løbe rundt.. 

Anmeld

5. februar 2011

Missi

Anonym skriver:

jeg er allerede ved at spare penge op. men er bange for jeg ikke kan nå at spare så meget for skal jo også gerne kunne købe barsel's tøj, regner ikke med at jeg kan blive ved med at passe en small er bange for jeg ikke kan nå at spare penge op. jeg bliver nød til at bo hos min veninde for at kunne nå at spare pengene op. så skal bo på en sofa indtil jeg får råd til en lejlighed. kender en som selv er enlig mor, og har en husleje på 4800 men betaler kun 2400 efter boligstøtte. kan det virkelig lade sig gøre, for hvis det er tilfældet ville jeg sagtens kunne finde noget ordentligt. 

og jeg siger mange tak. kan være jeg skriver hvis det pludselig ser alt for sort ud. 

som enlig forsørger får du en pæn høj boligstøtte så en lejlighed til 4000 kan du staktens gå ud og finde

Og der findes oki lejligheder i aalborg og omegn til de penge....

Mhs. til din uddannelse som bager, så tror jeg desværre du må leder efter noget andet... det egner sig ikke til en enlig på fuld tid desværrre

Skriv endelig til mig - kender aalborg ( bor her selv) og de forskellige sider hvor man kan finde billige boligere

Et evt. indskud til lejlighed kan du få hjælp til via kommunen..

Anmeld

5. februar 2011

millesofie

Anonym skriver:

hej her inde.

vil spørge hvordan klare i det som enlige forsørger?

jeg sidder og ligger budget for hvis jeg skulle kunne klare det som enlig. men synes at der står minus over alt. jeg går nu og får kontant hjælp men vil rigtig gerne starte på min uddannelse som bager, som om jeg der hellere ikke ved hvordan det skulle fungere med de arbejdstider.  men lønnen for en der er i lærer starter på 6500 efter skat, men hvordan skal jeg kunne få råd til det hele. jeg bor i aalborg og synes ikke det er let at finde noget som er billigt. 

så ville spørge til råds her inde hvordan får i det til at hænge sammen? og har i nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre? 

siger på forhånd mange tak! 

genbrugen, legater, lav mad til flere dage, gå efter tilbud, køb kun det på seddelen, søg hvad du kan af hjælp

det er sådan jeg overlever i dårlige tider

ps du kan også altid søge hjælp til legetøj og den slags gennem sådan sider som denne, vi hjælper gerne hinanden (jeg gør i hver fald bare skriv)

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

det håber jeg virkelig. jeg har en forsikring på mig selv. men kan godt se det andet vist bedre kan betale sig. giver næsten det der bare på mig selv.  har fundet ud af at fordi man er enlig og forsørger stiger bolig sikringen en del. så lettere rigtigt meget så kan det godt rende rundt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.