Når du er studerende (også lærling) har du jo mulighed for at få et bolig til studerende, så er huslejen allerede der billigere.
Jeg har en dyr husleje, så det æder 4000 af min indkomst (efter boligsikring), får 8400 i su, så 3000 til mad og diverse og 1400 i alle andre faste udgifter, skift abbonement på det du kan så din regning bliver mindre (fx. telefon, internet), jeg giver 199 for telefon og det indebærer fri sms og mms og taletid på 10 timer om mdr., det passer nogenlunde til mit forbrug. Mht forsikringer så vil du sikkert kunne få et billigt studietilbud (medmindre du kan få det gennem fagforeningen - der er det som regel billigere)
Alt andet, som tøj, sko, uforudsete udgifter osv. skal bruger jeg af de børnepengene og faderens bidrag, og det er rigtig meget man bruger i starten, men man kan finde utrolig meget brugt, som koster ingenting og så bruge pengene der hvor syntes det falder bedst.
Mht. indskud, hvis du får en studiebolig, så vil indskuddet nok højst være på 4000-6000 eller deromkring, så forhåbentlig kan de findes et sted..
jeg håber da du finder en løsning inden baby kommer, ved hvordan det er at stå uden bolig når baby kommer, og det er ikke sjovt oveni alt andet.
Kig på CIU's hjemmeside og se om der ikke er nogle boligere du kan blive skrevet op til, ellers så står der nogen gange nogle adresser inde på kommunens hjemmeside..
Anmeld