kan slet ikke få det til at hænge sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

Anonym trådstarter

hej her inde.

vil spørge hvordan klare i det som enlige forsørger?

jeg sidder og ligger budget for hvis jeg skulle kunne klare det som enlig. men synes at der står minus over alt. jeg går nu og får kontant hjælp men vil rigtig gerne starte på min uddannelse som bager, som om jeg der hellere ikke ved hvordan det skulle fungere med de arbejdstider.  men lønnen for en der er i lærer starter på 6500 efter skat, men hvordan skal jeg kunne få råd til det hele. jeg bor i aalborg og synes ikke det er let at finde noget som er billigt. 

så ville spørge til råds her inde hvordan får i det til at hænge sammen? og har i nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre? 

siger på forhånd mange tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

charlottekri

der er jo alle mulige tilskud man kan søge som enlig forsørger... har du taget dem med i beregningerne?

Anmeld

5. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

hej her inde.

vil spørge hvordan klare i det som enlige forsørger?

jeg sidder og ligger budget for hvis jeg skulle kunne klare det som enlig. men synes at der står minus over alt. jeg går nu og får kontant hjælp men vil rigtig gerne starte på min uddannelse som bager, som om jeg der hellere ikke ved hvordan det skulle fungere med de arbejdstider.  men lønnen for en der er i lærer starter på 6500 efter skat, men hvordan skal jeg kunne få råd til det hele. jeg bor i aalborg og synes ikke det er let at finde noget som er billigt. 

så ville spørge til råds her inde hvordan får i det til at hænge sammen? og har i nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre? 

siger på forhånd mange tak! 

Jeg bliver enlig og er på kontanthjælp ..

Men du kan jo søge boligstøtte, og så er der børnepenge fra faderen plus dem fra kommunen .. Dem fra faderen skal man vidst søge om ellers så er det omvendt .. Du kan få betalt DP/VG, og søge hjælp til barnedåb og du får høre forsøgertakster da du er alene .. Men er du i tvivl så tag en tur ned på kommunen og hør, hvilken muligheder der er for hjælp til enlige ..

Og hvis du skal på SU når du skal i gang med uddannelse er der også forhøjer, hvis du er forsøger

Det skal nok gå ..

Stort kram

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

ja det har jeg. jeg har regnet som enlig og det fra faren og til studerende når jeg begynder igen.

jeg kan sagtens få det til at fungere på KH men det giver så også en del mere end elevløn. 

det er godt nok kun den første tid, men hvad kan man så der? jeg har allerede et lån jeg tog for noget tid siden. kan dog være af med det inden jeg vil begynde på uddannelse igen, hvis jeg sparer meget.

jeg er bare bange for at jeg ikke kan give det barnet har brug for har selv opvokset i et hjem hvor der aldrig var penge, tros af min stedfar havde godt arbejde og mor på KH og vil jo helst ikke udsætte mit eget barn for det samme, vil kun det bedste. 

Anmeld

5. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

ja det har jeg. jeg har regnet som enlig og det fra faren og til studerende når jeg begynder igen.

jeg kan sagtens få det til at fungere på KH men det giver så også en del mere end elevløn. 

det er godt nok kun den første tid, men hvad kan man så der? jeg har allerede et lån jeg tog for noget tid siden. kan dog være af med det inden jeg vil begynde på uddannelse igen, hvis jeg sparer meget.

jeg er bare bange for at jeg ikke kan give det barnet har brug for har selv opvokset i et hjem hvor der aldrig var penge, tros af min stedfar havde godt arbejde og mor på KH og vil jo helst ikke udsætte mit eget barn for det samme, vil kun det bedste. 

Så vent evt. med din uddannelse lidt endnu .. Kunne det evt. være en mulighed ?

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

hej Aprilmor11

jeg skal ikke på su igen da jeg har taget grundforløbet jeg skal derimod have læreplads og kan ikke læse nogle steder om man får flere penge når jeg er enlig og forsørger. 

pasning har jeg fundet ud af bliver betalt, men er det muligt at have pasning med de arbejdstider? 

men siger meget tak, og tak for det med der er støtte til barnedåb vidste jeg ikke.  og stort kram 

Anmeld

5. februar 2011

Carina1977

Jeg synes det er nemt nok at få til at hænge sammen. Når alle udgifter er betalt, så har jeg et rådighedsbeløb på 4300 kr. i måneden + lidt over 5000 kr. hver 3. måned. Så jeg synes det er nemt nok....vi mangler i hvert fald intet.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er....men har du undersøgt om man kan blive voksenlærling indenfor det fag?

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

jeg kan altid vente lidt med uddannelse. men vil jo helst gerne have en hurtigst muligt. jeg har enlig ikke lyst til at være på KH jeg vil gerne kunne klare mig selv, og sige jeg har en uddannelse jeg kan klare mig videre på. og enlig have et ordentligt arbejde.

jeg har også forældre og hans forældre som har brokket siger over at jeg er blevet gravid før uddannelse. alle bortset fra min stedmor sagde jeg skulle tage en abort, men er modstander af det, hvis jeg kan finde ud af at få barnet der ind må jeg også tage vare for det. og glæder mig kun rigtig meget. men vil jo rigtig gerne igang med uddannelse så jeg altid har noget. så jeg ikke skal tilbage til uddannelse. 

Anmeld

5. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

hej Aprilmor11

jeg skal ikke på su igen da jeg har taget grundforløbet jeg skal derimod have læreplads og kan ikke læse nogle steder om man får flere penge når jeg er enlig og forsørger. 

pasning har jeg fundet ud af bliver betalt, men er det muligt at have pasning med de arbejdstider? 

men siger meget tak, og tak for det med der er støtte til barnedåb vidste jeg ikke.  og stort kram 

Det med støtte til barnedåb er både fra faderen og kommunen, ihvertfald her,  hvor jeg bor

Det med læreplads kan jeg desværre ikke hjælpe dig med .. Det er jeg ikke inde i ..

Og det var så lidt ..

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

jeg er kun 19 år gammel. og synes det er vildt i kan have så meget i overskud. jeg har blevet nød til at droppe tv og internet. og vil ikke engang kunne betale indskud til ny lejelighed.

jeg har ikke gjort andet end at ligge budget'er det sidste stykke tid. først da vi skulle flytte sammen, så da jeg fandt ud af jeg var gravid. og nu hvor han siger han  ikke kan være der alligevel. tager alt med i det.

jeg får 13000 før skat når jeg går på barsel så er der det ved siden af, men der bliver jo trukket en del af skat og en del til mad og baby. der kan det fungere men en løn på 6500 så ved jeg pludselig ikke hvordan det skulle fungere. så ville ikke engang kunne få så meget i overskud de måneder hvor kommunen giver penge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.