Kom med jeres guldkorn ! (ang fødsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2008

linemus

Vekage

4 æg
1 dl sukker
300 g margarine/smør
230 g mel
300 g chokolade
1 spsk. kakao
1 spsk. bagepulver
200 g kokosmel
1 håndfuld rosiner
1,5 dl stærk kaffe

Smør og sukker røres sammen. Æggene tilsættes et af gangen. Mel røres i sammen med kakao og bagepulver.
Halvdelen af chokoladen smeltes i kaffen. Kokosmel og rosiner røres heri. Blandingen røres i kagen.

Hældes i en smurt springform og bages ca. 1 time v. 180 g.

Resten af chokoladen smeltes og smøres på kagen, når den af afkølet.

----

Uhm... hvis det ikke lige var for kaffen, så var jeg den der strøg i køkkenet og lavede den med det samme ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2008

Anja

Mary skriver:

Nej nej Anja, du skulle jo vente til efter den 2 okt :P

MEn ja, hindbærblade-the, drik det dagligt fra nu af og gerne op til flere kopper om dagen. Det skulle modne livmoderen, og om ikke andet, gøre fødslen nemmere (?) Ved egentlig ikke om jeg tror på det selvom jeg var dybt afhængig af det selv, haha, men man vil vel gøre alt :$

Hvor køber man det hindbærbladethe henne ?? :)

Anmeld

24. september 2008

Anja

linemus skriver:

Vekage

4 æg
1 dl sukker
300 g margarine/smør
230 g mel
300 g chokolade
1 spsk. kakao
1 spsk. bagepulver
200 g kokosmel
1 håndfuld rosiner
1,5 dl stærk kaffe

Smør og sukker røres sammen. Æggene tilsættes et af gangen. Mel røres i sammen med kakao og bagepulver.
Halvdelen af chokoladen smeltes i kaffen. Kokosmel og rosiner røres heri. Blandingen røres i kagen.

----

Uhm... hvis det ikke lige var for kaffen, så var jeg den der strøg i køkkenet og lavede den med det samme ;)

Ja, den lyder super lækker

Ved bare ikke om det er løsningen da jeg jo har graviditetsdiabetes :S Og selv om jeg da nogle gange synder lidt (hvilket de siger er okay), så kan jeg nok ikke nøjes med et mikro stykke af kagen, hvis den først står foran mig :P Så meget rygrad har jeg heller ikke :)

Anmeld

24. september 2008

linemus

Anja skriver:

linemus skriver:

Vekage

4 æg
1 dl sukker
300 g margarine/smør
230 g mel
300 g chokolade
1 spsk. kakao
1 spsk. bagepulver
200 g kokosmel
1 håndfuld rosiner
1,5 dl stærk kaffe

----

Ja, den lyder super lækker

Ved bare ikke om det er løsningen da jeg jo har graviditetsdiabetes :S Og selv om jeg da nogle gange synder lidt (hvilket de siger er okay), så kan jeg nok ikke nøjes med et mikro stykke af kagen, hvis den først står foran mig :P Så meget rygrad har jeg heller ikke :)

Åh nej, Anja det havde jeg jo glemt. Så går det nok ikke desværre.

Jeg mener, man kan få teen i Matas. Kan godt huske dengang Mary gik amok i hindbærbladte :D

Anmeld

24. september 2008

Plysbjørnen

Synes også den kage lyder rigtigt lækker jeg må bare ikke spise chokolade, ellers var jeg nok også gået i krig med den...

Betina - Som også håber at baby snart kommer ud...

Anmeld

24. september 2008

Rasmine

Trold skriver:

Synes også den kage lyder rigtigt lækker jeg må bare ikke spise chokolade, ellers var jeg nok også gået i krig med den...

Betina - Som også håber at baby snart kommer ud...

Hvordan går det i øvrigt med diæten, Trold?

Anmeld

24. september 2008

Plysbjørnen

Jeg spiser næsten ikke noget slik... Drikker lidt sodavand en gang i mellem... Men jo synder da engang i mellem...

Men sidst jeg var ved læge kontrollerede de mit blodsukker og det lå meget fint på trods af at jeg næsten lige havde spist morgenmad og drukket Juice (var løbet tør for mælk)...

Så det må have været en snyder at det den ene dag lå så højt ude på sygehuset... Så det er altså ikke derfor jeg ikke må spise chokolade...

Betina

Anmeld

24. september 2008

Anja

Trold skriver:

Jeg spiser næsten ikke noget slik... Drikker lidt sodavand en gang i mellem... Men jo synder da engang i mellem...

Men sidst jeg var ved læge kontrollerede de mit blodsukker og det lå meget fint på trods af at jeg næsten lige havde spist morgenmad og drukket Juice (var løbet tør for mælk)...

Så det må have været en snyder at det den ene dag lå så højt ude på sygehuset... Så det er altså ikke derfor jeg ikke må spise chokolade...

Betina

Hvorfor må du ikke spise chokolade ?

Jeg ville næsten dø, hvis chokolade var totalt banlyst - jeg ELSKER det :P

Anmeld

24. september 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Anja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Trold skriver:[/småt][/f] Jeg spiser næsten ikke noget slik... Drikker lidt sodavand en gang i mellem... Men jo synder da engang i mellem... Men sidst jeg var ved læge kontrollerede de mit blodsukker og det lå meget fint på trods af at jeg næsten lige havde spist morgenmad og drukket Juice (var løbet tør for mælk)... Så det må have været en snyder at det den ene dag lå så højt ude på sygehuset... Så det er altså ikke derfor jeg ikke må spise chokolade... Betina[/citat] Hvorfor må du ikke spise chokolade ? Jeg ville næsten dø, hvis chokolade var totalt banlyst - jeg ELSKER det :P[/citat] Det gør jeg også, men jeg får af en eller anden uforklarlig årsag bylder af skidtet... og ja de sidder der hvor det gør allermest ondt (lysthuset):'(... Når man så engang i mellem "glemmer" hvor galt det går og spiser det alligevel ja så fortryder man bitterligt når man skal ud til lægen og maltrakteres (sådan føles det i hvert fald):(... Troede seriøst det var løgn da en læge (tror jeg) på sygehuset sagde det til mig for nogen år siden, men gentagne forsøg har vist at hver gang jeg spiser chokolade får jeg bylder:@... Men det er svært når man er chokolade syg(?)... Betina

Anmeld

24. september 2008

Anja

Trold skriver:

Anja skriver:

Trold skriver:

Betina

Hvorfor må du ikke spise chokolade ?

Jeg ville næsten dø, hvis chokolade var totalt banlyst - jeg ELSKER det :P

Det gør jeg også, men jeg får af en eller anden uforklarlig årsag bylder af skidtet... og ja de sidder der hvor det gør allermest ondt (lysthuset)...

Når man så engang i mellem "glemmer" hvor galt det går og spiser det alligevel ja så fortryder man bitterligt når man skal ud til lægen og maltrakteres (sådan føles det i hvert fald)...

Troede seriøst det var løgn da en læge (tror jeg) på sygehuset sagde det til mig for nogen år siden, men gentagne forsøg har vist at hver gang jeg spiser chokolade får jeg bylder...

Men det er svært når man er chokolade syg...

Betina

Puha, det lyder ikke rart :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.