Kom med jeres guldkorn ! (ang fødsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. september 2008

Anja

Kom lige med alle de gode råd om, hvordan man får gang i en fødsel :)

Jeg er jo nu gået ind i uge 38, så det er ved at være fint, hvis baby gider se dagens lys ! Er voldsom utålmodig denne gang kan jeg godt mærke. Dernæst vil jeg bare rigtigt gerne undgå igangsættelsen som er planlagt til dagen inden termin.

Nogle gode råd ? :)

Anja 37+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2008

Rasmine

Have sex, nulre brystvorter, havearbejde, gå lange ture.

Lige meget hjalp det her, tror de kmmer ud når de vil.
Desværre.
:S

Anmeld

24. september 2008

linemus

Ikke at jeg har prøvet nogen af rådene, men der er også noget med en kage (og det kan jo aldrig være helt skidt) - vekage. Eller gå på trapper. Måske bare aktivitet vil hjælpe...

Held og lykke :)

Anmeld

24. september 2008

Tynen

Jeg drak totalt meget hindbærblade te (Ligesom SmilendeMaria - Hun gik helt amok i det, kan jeg huske :)).
Fik det virkelig underligt i maven af det - Sådan lidt ondt og murren.

Vandet gik om natten/morgenen.

Og ja.. Man kan ikke sætte en fødsel i gang pga. det og bla bla, men jeg har virkelig tænkt mig at gøre det samme næste gang ;)

Anmeld

24. september 2008

Nadi

Kom op til mig og gå op ad mine trapper, det virkede for Tynen hun fødte en uge før termin. Og det gjorde jeg egentlig også ;)

Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på at man kan gøre nogle ting for at sætte fødslen igang, tror lidt på at hvis man slapper af, slår hovedet fra og lader kroppen arbejde så sker det når det er meningen det skal ske. Men det er bare mig :)

Jeg kan godt forestille mig at man måske er lidt mere utålmodig 2. gang, nu ved man jo hvad man får ud af det!

-Nadia

Anmeld

24. september 2008

Tynen

Nadi skriver:

Kom op til mig og gå op ad mine trapper, det virkede for Tynen hun fødte en uge før termin. Og det gjorde jeg egentlig også ;)

Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på at man kan gøre nogle ting for at sætte fødslen igang, tror lidt på at hvis man slapper af, slår hovedet fra og lader kroppen arbejde så sker det når det er meningen det skal ske. Men det er bare mig :)

Jeg kan godt forestille mig at man måske er lidt mere utålmodig 2. gang, nu ved man jo hvad man får ud af det!

-Nadia

Nåå ja!

Nadias trapper kombineret med te er et sikkert hit :)

Anmeld

24. september 2008

Plysbjørnen

Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke har nogen gode råd, så jeg læser bare med på sidelinien... Da jeg også er meget modtagelig... Ligesom jeg er modtagelig over for råd der kan hjælpe med at få knægten ned i maven så han kan komme ud... han roder stadig rundt oppe midt i maven...

Betina

Anmeld

24. september 2008

Mary

Nej nej Anja, du skulle jo vente til efter den 2 okt :P

MEn ja, hindbærblade-the, drik det dagligt fra nu af og gerne op til flere kopper om dagen. Det skulle modne livmoderen, og om ikke andet, gøre fødslen nemmere (?) Ved egentlig ikke om jeg tror på det selvom jeg var dybt afhængig af det selv, haha, men man vil vel gøre alt :$

Anmeld

24. september 2008

Anja

Ved godt, at mange mener, at man ikke reelt kan gøre noget - men andre mener jo, at tingene virker :P

I forbindelse med hente/bringe får jeg mindst EN gåtur på 5 kvarter om dagen - det er der jo nogle der mener kunne sætte det igang.

Ellers har jeg ikke prøvet nogle ammestueråd af endnu, men ender sgu nok med at gøre det hen over de næste par uger - måske kan tro flytte bjerge - hvis bare man tror nok på at det virker :P

Anmeld

24. september 2008

Anja

Mary skriver:

Nej nej Anja, du skulle jo vente til efter den 2 okt :P

MEn ja, hindbærblade-the, drik det dagligt fra nu af og gerne op til flere kopper om dagen. Det skulle modne livmoderen, og om ikke andet, gøre fødslen nemmere (?) Ved egentlig ikke om jeg tror på det selvom jeg var dybt afhængig af det selv, haha, men man vil vel gøre alt :$

Selvfølgelig venter jeg til efter 2. okt ! :P Det har vi jo aftalt :)

Men er bare efterhånden SÅ træt af at være gravid, synes det er lidt hårdt i øjeblikket at jeg ikke er så mobil i forhold til at lege/tage mig af drengene og humøret svinger også vældigt, så overskudet er ikke altid i top når jeg har drengene alene, hvilket jo er mange dage om ugen ....

OG så glæder jeg mig også virkeligt til at se om der virkeligt kommer en lillesøster eller om manden må i gang med at shoppe nye møbler til værelset, for han har jo købt LYSERØD seng og kommode :))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.