Mettemus skriver:
Hvor er det bare nogle lækre tøser du har - sønne billeder af både lille- og storesøster. Fin aldersforskel i øvrigt! De kommer helt sikkert til at få rigtig meget glæde af hinanden.
Nu til et lidt tåbeligt spørgsmål fra en meget uerfaren mor: hvordan øver man i at bøvse? Laurits er nemlig ikke specielt god til det, og har rigtig meget luft i maven som generer ham en del. Tænkte så at hvis han nu bøvser mere, kan det være at han prutter mindre?
Så en opdatering herfra indeholder altså rigtig mange prutter. Det er lidt sjovt - han kan blive så forskrækket over sin egne prutter at han vågner med et spjæt 
Ellers har vi lige været igennem det første tigerspring. Han har været rigtig pylret og tryghedssøgende. Han har næsten konstant villet ligge ved brystet, men har heldigvis holdt fast i at sove 3-4 timer i træk fra kl. ca. 24-10, så overskuddet er der stadig.
Og så er han begyndt at græde med tårer
Det er slet ikke til at holde ud! Det skærer i mit hjerte når to mørke og våde øjne stirrer op fra amningen når mor har været for langsom til at hive madkasserne frem.
Men det er stadig dejligt! Han smiler lidt, pludrer lidt og er meget mere vågen! fter 14 dage var han vokset 3 cm og havde taget 500 g på, så ´der er vist også fløde i babserne her! I morgen blir han 1 måned gannel og jeg gætter på at han er over 4 kg nu. Min lille skat
Tusind tak!
Det lyder da også til at det går godt hos jer! Det første tigerspring er det omkring 10 uger? Kan godt huske fra Emma, at det ikke altid er lige nemt når det står på! 
Laurits lyder også til at vokse godt! Det er dejligt at vi kan følge hinanden herinde! 
Mht. bøvsningen, så kunne jeg fornemme at Ida slugte en del luft i starten af amningen, både fordi hun er for ivrig og fordi mælken kommer hurtigt i starten, især fra et godt spændt bryst! Jeg prøvede så at ændre ammestillingen. Jeg sad med hende på den normale måde, altså med hende liggende vandret med maven mod min mave og skiftede så til tvillingestillingen hvor hun ligger under min arm og spiser fra brystet på samme side. Det virkede godt her. Af en eller anden grund får hun i hvert fald mindre luft med ned. Når hun er færdig med at spise eller holder pause, ligger jeg hende godt op på min skulder og klapper hende lidt bagi og aer hendes ryg. Nogle gange bøvser hun efter meget kort tid og andre gange kan der gå 20 min. Her var jeg alt for utålmodig i starten og gav hende måske kun 5 min til at bøvse... Men kan tydeligt mærke forskel når hun får bøvset og når hun ikke gør... 
Håber det måske gav lidt ideer til dig - tror det er med at prøve sig lidt frem og se hvad der virker.