Status på Ida :) og på jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

CamiRon

DK skriver:

Arghh nogle smukke piger!! Og hvor dejligt at vægten er på næsten normal!! Og at Ida bare vokser og vokser og at storesøster klarer det så flot!!

En kort status herfra: Jeg havde i går en uge efter fødslen tabt 10 kg. Det er jeg også glad for, men mangler jo altså så 9 kg. før jeg er tilbage ved startvægten. Min mave er stadig blød og bulet.

Vi havde SP i dag, hvor Richard er 10 dage gammel. Han har taget 270 gram på og vejer nu 4510 gram! Han var ikke vokset i længden, så han er bare blevet tykkere. Men man kan også godt se på hans lår og arme at de er blevet lidt mere "fyldte". Han er MEGET sulten, og får masser af mælk. SP mente dog at han gerne måtte vente 2-3 timer mellem hvert måltid, og at hvis han spiser oftere så kan det være en grund til at han af og til får lidt ondt i maven (sådan 3-4 små "anfald" af 10-30 sekunders skrigen og sparken med benene). Så nu prøver vi at holde ham lidt hen... men det er dælme ikke nemt når man har en lille sulten fyr liggende, der gnasker på fingrene og siger hans "jeg er sulten-øffe-lyd!". Men han KAN ikke være mere sulten når han for 30 min siden har spist et helt kæmpe spændt bryst! Der er jo ikke noget at sige til at sådan en lille mave så kan blive helt overproppet!

Jeg bløder også stadig lidt on/off. Derudover får jeg penicillin for en omgang blærebetændelse der også er gået i nyrene. Jeg kunne dælme heller ikke forstå at jeg havde fået så ondt i kun den ene side af ryggen lige der midt på! Men det er næsten væk nu heldigvis! 

Knus og kram!

Min mave er også stadig blød og bulet. Specielt når jeg ligger på siden i sengen, så ligger den ligesom "ved siden af" hehe...  Glæder mig til den trækker sig mere sammen, så jeg bedre kan holde styr på den!

Dejligt at Bimmeren vokser så fint og trives. Det med ondt i maven lyder præcis som her. Jeg prøvede lidt andre ammestillinger (tvillingestillingen er god her), så Ida undgik at få for meget luft med ned. Det skete især i starten af amningen når hun er ekstra ivrig og mælken kommer hurtigt!

Håber du snart er ok mht. blæren/nyrerne igen!! Træls med sådan en omgang ovenpå en fødsel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

CamiRon

Mettemus skriver:

Hvor er det bare nogle lækre tøser du har - sønne billeder af både lille- og storesøster. Fin aldersforskel i øvrigt! De kommer helt sikkert til at få rigtig meget glæde af hinanden.

Nu til et lidt tåbeligt spørgsmål fra en meget uerfaren mor: hvordan øver man i at bøvse? Laurits er nemlig ikke specielt god til det, og har rigtig meget luft i maven som generer ham en del. Tænkte så at hvis han nu bøvser mere, kan det være at han prutter mindre?

Så en opdatering herfra indeholder altså rigtig mange prutter. Det er lidt sjovt - han kan blive så forskrækket over sin egne prutter at han vågner med et spjæt

Ellers har vi lige været igennem det første tigerspring. Han har været rigtig pylret og tryghedssøgende. Han har næsten konstant villet ligge ved brystet, men har heldigvis holdt fast i at sove 3-4 timer i træk fra kl. ca. 24-10, så overskuddet er der stadig.

Og så er han begyndt at græde med tårer Det er slet ikke til at holde ud! Det skærer i mit hjerte når to mørke og våde øjne stirrer op fra amningen når mor har været for langsom til at hive madkasserne frem.

Men det er stadig dejligt! Han smiler lidt, pludrer lidt og er meget mere vågen! fter 14 dage var han vokset 3 cm og havde taget 500 g på, så ´der er vist også fløde i babserne her! I morgen blir han 1 måned gannel og jeg gætter på at han er over 4 kg nu. Min lille skat

Tusind tak!  

Det lyder da også til at det går godt hos jer! Det første tigerspring er det omkring 10 uger? Kan godt huske fra Emma, at det ikke altid er lige nemt når det står på!

Laurits lyder også til at vokse godt! Det er dejligt at vi kan følge hinanden herinde!

Mht. bøvsningen, så kunne jeg fornemme at Ida slugte en del luft i starten af amningen, både fordi hun er for ivrig og fordi mælken kommer hurtigt i starten, især fra et godt spændt bryst! Jeg prøvede så at ændre ammestillingen. Jeg sad med hende på den normale måde, altså med hende liggende vandret med maven mod min mave og skiftede så til tvillingestillingen hvor hun ligger under min arm og spiser fra brystet på samme side. Det virkede godt her. Af en eller anden grund får hun i hvert fald mindre luft med ned. Når hun er færdig med at spise eller holder pause, ligger jeg hende godt op på min skulder og klapper hende lidt bagi og aer hendes ryg. Nogle gange bøvser hun efter meget kort tid og andre gange kan der gå 20 min. Her var jeg alt for utålmodig i starten og gav hende måske kun 5 min til at bøvse...  Men kan tydeligt mærke forskel når hun får bøvset og når hun ikke gør...

Håber det måske gav lidt ideer til dig - tror det er med at prøve sig lidt frem og se hvad der virker.  

Anmeld

6. februar 2011

Diana...

Sikke nogen dejlige børn  

Ja jeg kunne altså også godt tænke mig at vide hvordan man øver bøvsning for jeg har ikke kunne få nogen af mine børn til at bøvse og det giver bare sådan nogen slemme mave kneb 

En opdatering her fra. 

Jamen hun er endelig begynd og være mere vågen nu kan hun godt være vågen 1 time til 2 i træk et par gange om dagen. Hun nyder og ligge på lege tæppe og kikke på storebror og en masse andet. Hun brokker sig heller ikke over at ligge på maven det gjorde Lucas det accepteret han bare ikke. 

Hun er super godt til at holde hoved selv men det har begge mine børn kunne næsten fra dag 1 af selvfølgelig ikke hele tiden men de seje til de og jdm og sp har sagt begge gange at det var da nogen stærke børn hmm det har de ikke fra deres mor 

Hun tager ikke på så vi får hende kontrol vejet, og det bliver så gjort på tirsdag jeg er så spændt for jeg har godt nok kæmpet. Jeg har fået strenge ordre på at amme hende hver 3 time og det lykkes bare aldrig når hun vil sove vil hun sove også der ikke så meget og gør men det lykkes dog for det meste hver 4 time ca. Hun spiser kun 1 gang om natten og det med "tvang" og ikke særlig meget der kommer ned. 

Men ud over sygdommen går det godt og Lucas elsker hende især nu hvor hun er lidt mere vågen og vil ligge på lege tæppe og kikke på ham og legetøj. 

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.