Status på Ida :) og på jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Sofia

Sikke en skøn og dejlig update. Det blillede hvor hun ligger i de lyserøde bukser med røde hjerter, det er simpelthen bare fantastisk, hun er så sød!! Og det lyder til I har det rigtig godt, og storesøster nyder det hele. Hun tager jo fint på den lille Ida, det må være noget lækkert fløde du har der

Og hvor er det FEDT at du allerede har tabt alle de kilo, gid jeg kommer til at gøre dig kunsten efter!!!

Status her er at jeg er i uge 33, og er begyndt at have en del plukveer, af go til synes jeg de gør ret ondt, men bor også på 3. sal og skal op og ned af mange trapper hver dag, også fordi vores vaskemaskine er i kælderen. Så jeg skal nok bare holde lidt igen med trappe-renderiet! Ellers har jeg det godt, er inde i en periode hvor jeg sover godt om natten og det er bare skønt. Vi er igang med at indrette babyværelset, glæder mig til jeg kan spamme jer med billeder. Derudover har jeg også fået svar på min skriftlige eksamen i skatteret, som er et fag jeg bare har hadet, og jeg synes det gik fint, så det er bare dejligt. Nu starter jeg på et nyt fag på Uni i morgen, det sidste fag nogensinde, YES.

Hav en dejlig dag. Knus Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

AnneBJ

Ih nogle lækre piger du har dig!! Dejligt at Ida tager så fint på, og er helt med på bøvseriet nu - det er ikke sjovt at have luft i maven! Godt at Emma er så glad for hende, selvom det må være lidt svært at forstå når man ikke er ældre

Her er status at jeg om 2 dage er 34 uger henne = færdige lunger hos baby. Det har været en milepæl længe, fordi der har været en del bekymringer (mest fra min side) pga. observationer for både SSF, for lille baby og undervægt hos mig. De bekymringer bliver heldigvis mindre og mindre for hver dag - i takt med lillemandens levevilkår uden for maven øges gradvist Foråret er på vej, babyværelset er næsten færdigt, barslen starter i næste uge, og alt i alt er jeg ok optimistisk!

Anmeld

3. februar 2011

CamiRon

Sofia skriver:

Sikke en skøn og dejlig update. Det blillede hvor hun ligger i de lyserøde bukser med røde hjerter, det er simpelthen bare fantastisk, hun er så sød!! Og det lyder til I har det rigtig godt, og storesøster nyder det hele. Hun tager jo fint på den lille Ida, det må være noget lækkert fløde du har der

Og hvor er det FEDT at du allerede har tabt alle de kilo, gid jeg kommer til at gøre dig kunsten efter!!!

Status her er at jeg er i uge 33, og er begyndt at have en del plukveer, af go til synes jeg de gør ret ondt, men bor også på 3. sal og skal op og ned af mange trapper hver dag, også fordi vores vaskemaskine er i kælderen. Så jeg skal nok bare holde lidt igen med trappe-renderiet! Ellers har jeg det godt, er inde i en periode hvor jeg sover godt om natten og det er bare skønt. Vi er igang med at indrette babyværelset, glæder mig til jeg kan spamme jer med billeder. Derudover har jeg også fået svar på min skriftlige eksamen i skatteret, som er et fag jeg bare har hadet, og jeg synes det gik fint, så det er bare dejligt. Nu starter jeg på et nyt fag på Uni i morgen, det sidste fag nogensinde, YES.

Hav en dejlig dag. Knus Sofia

Tak skal du have! Ja jeg kan jo slet ikke lade være med at være bragende stolt af mine 2 piger. Herligt at moderfølelserne gør det ved én!

Du lyder også til at have det godt! Og dejligt at du sover godt. Det betyder altså bare så meget, specielt der sidst i graviditeten hvor man bare er ved at være uformelig og alt bliver tungere og man bliver trættere!  Husk at nyde det. Selvom jeg har født og nu har min datter i armene, kan jeg godt savne maven og specielt sparkene/bevægelserne. Det er der altså noget særligt over!

Glæder mig til at se billeder osv når du har født!

Anmeld

3. februar 2011

CamiRon

AnneBJ skriver:

Ih nogle lækre piger du har dig!! Dejligt at Ida tager så fint på, og er helt med på bøvseriet nu - det er ikke sjovt at have luft i maven! Godt at Emma er så glad for hende, selvom det må være lidt svært at forstå når man ikke er ældre

Her er status at jeg om 2 dage er 34 uger henne = færdige lunger hos baby. Det har været en milepæl længe, fordi der har været en del bekymringer (mest fra min side) pga. observationer for både SSF, for lille baby og undervægt hos mig. De bekymringer bliver heldigvis mindre og mindre for hver dag - i takt med lillemandens levevilkår uden for maven øges gradvist Foråret er på vej, babyværelset er næsten færdigt, barslen starter i næste uge, og alt i alt er jeg ok optimistisk!

Dejligt for dig at have nået den milepæl, især når det betyder så meget for dig.  Hvad med babys størrelse nu? Bliver du scannet jævnligt?

Anmeld

3. februar 2011

AnneBJ

CamiRon skriver:

Dejligt for dig at have nået den milepæl, især når det betyder så meget for dig.  Hvad med babys størrelse nu? Bliver du scannet jævnligt?

Det er en totalt normales baby på alle punkter Han lå 0,5% over normalvægten da jeg var til scanning, så jeg er "sluppet fri" igen og skal bare følge alm. læge- og JDM besøg! Det er nu altså dejligt!

Anmeld

3. februar 2011

CamiRon

AnneBJ skriver:

Det er en totalt normales baby på alle punkter Han lå 0,5% over normalvægten da jeg var til scanning, så jeg er "sluppet fri" igen og skal bare følge alm. læge- og JDM besøg! Det er nu altså dejligt!

Åhh det var da en lettelse! Dejligt!  Så skal tiden jo bare gå til du skal føde!

Anmeld

3. februar 2011

AnneBJ

CamiRon skriver:

Åhh det var da en lettelse! Dejligt!  Så skal tiden jo bare gå til du skal føde!

Præcis

Anmeld

4. februar 2011

Sofia

CamiRon skriver:

Tak skal du have! Ja jeg kan jo slet ikke lade være med at være bragende stolt af mine 2 piger. Herligt at moderfølelserne gør det ved én!

Du lyder også til at have det godt! Og dejligt at du sover godt. Det betyder altså bare så meget, specielt der sidst i graviditeten hvor man bare er ved at være uformelig og alt bliver tungere og man bliver trættere!  Husk at nyde det. Selvom jeg har født og nu har min datter i armene, kan jeg godt savne maven og specielt sparkene/bevægelserne. Det er der altså noget særligt over!

Glæder mig til at se billeder osv når du har født!

Kan virkelig godt forstå du er stolt

Jeg er også sændt på at vise billeder af min lille baby, når tiden kommer.

Spam os endelig med endnu flere billeder af dine guldklumper!

Anmeld

4. februar 2011

DK

Arghh nogle smukke piger!! Og hvor dejligt at vægten er på næsten normal!! Og at Ida bare vokser og vokser og at storesøster klarer det så flot!!

En kort status herfra: Jeg havde i går en uge efter fødslen tabt 10 kg. Det er jeg også glad for, men mangler jo altså så 9 kg. før jeg er tilbage ved startvægten. Min mave er stadig blød og bulet.

Vi havde SP i dag, hvor Richard er 10 dage gammel. Han har taget 270 gram på og vejer nu 4510 gram! Han var ikke vokset i længden, så han er bare blevet tykkere. Men man kan også godt se på hans lår og arme at de er blevet lidt mere "fyldte". Han er MEGET sulten, og får masser af mælk. SP mente dog at han gerne måtte vente 2-3 timer mellem hvert måltid, og at hvis han spiser oftere så kan det være en grund til at han af og til får lidt ondt i maven (sådan 3-4 små "anfald" af 10-30 sekunders skrigen og sparken med benene). Så nu prøver vi at holde ham lidt hen... men det er dælme ikke nemt når man har en lille sulten fyr liggende, der gnasker på fingrene og siger hans "jeg er sulten-øffe-lyd!". Men han KAN ikke være mere sulten når han for 30 min siden har spist et helt kæmpe spændt bryst! Der er jo ikke noget at sige til at sådan en lille mave så kan blive helt overproppet!

Jeg bløder også stadig lidt on/off. Derudover får jeg penicillin for en omgang blærebetændelse der også er gået i nyrene. Jeg kunne dælme heller ikke forstå at jeg havde fået så ondt i kun den ene side af ryggen lige der midt på! Men det er næsten væk nu heldigvis! 

Knus og kram!

Anmeld

4. februar 2011

Mettemus

Hvor er det bare nogle lækre tøser du har - sønne billeder af både lille- og storesøster. Fin aldersforskel i øvrigt! De kommer helt sikkert til at få rigtig meget glæde af hinanden.

Nu til et lidt tåbeligt spørgsmål fra en meget uerfaren mor: hvordan øver man i at bøvse? Laurits er nemlig ikke specielt god til det, og har rigtig meget luft i maven som generer ham en del. Tænkte så at hvis han nu bøvser mere, kan det være at han prutter mindre?

Så en opdatering herfra indeholder altså rigtig mange prutter. Det er lidt sjovt - han kan blive så forskrækket over sin egne prutter at han vågner med et spjæt

Ellers har vi lige været igennem det første tigerspring. Han har været rigtig pylret og tryghedssøgende. Han har næsten konstant villet ligge ved brystet, men har heldigvis holdt fast i at sove 3-4 timer i træk fra kl. ca. 24-10, så overskuddet er der stadig.

Og så er han begyndt at græde med tårer Det er slet ikke til at holde ud! Det skærer i mit hjerte når to mørke og våde øjne stirrer op fra amningen når mor har været for langsom til at hive madkasserne frem.

Men det er stadig dejligt! Han smiler lidt, pludrer lidt og er meget mere vågen! fter 14 dage var han vokset 3 cm og havde taget 500 g på, så ´der er vist også fløde i babserne her! I morgen blir han 1 måned gannel og jeg gætter på at han er over 4 kg nu. Min lille skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.