MFR-vaccinen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2008

Tikki

Hvordan ser det danske børnevaccinationsprogram ud?

Alder Børnevaccinationer Børneundersøgelse
5 uger Ingen ja
3 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 nej
5 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 ja
12 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 ja
15 måneder MFR 1 (paraply-vaccine 1) nej
2 år Ingen ja
3 år Ingen ja
4 år IMFR 2 (paraply-vaccine 2) ja
5 år Difteri-stivkrampe-kighoste-polio ja

(12 år Evt. MFR 2 (paraply-vaccine 2) Indtil 1. april 2008 blev denne vaccine givet ved 12 års alderen. Dette er nu ændret, så MFR 2 bliver givet ved 4 års alderen. Børn, der pr. 1. april 2008 var ældre end 4 år skal imidlertid fortsat have MFR-vaccinen, når de fylder 12 år.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2008

BellaT

Ja, har slet ikke lyst til at ringe og bestille tid...:(
Ved sidste vaccine og undersøgelse var han SÅ bange for den slemme doktormand med briller:(.
Og denne vaccine er jo skrappere og har hørt skrækhistorier om den.
Men han skal jo have den. De sygdomme er slet ikke rare og slet ikke hvis han først får dem som ældre.
Min mor har altid været imod vacciner og jeg har ikke selv fået nogen vacciner. Jeg har så også gennemlevet alle børnesygdommene.
Hun siger ikke noget til mig ang. Phillips vacciner, men ved godt hvad hendes holdning er.. Og den smitter måske en lille smule..

Men altså, jeg må snart ringe og få en tid.. For det er jo det bedste.

Knus fra Helle...

Anmeld

23. september 2008

Tikki

Miiikro skriver:

Ved sidste vaccine og undersøgelse var han SÅ bange for den slemme doktormand med briller:(.
Men han skal jo have den. De sygdomme er slet ikke rare og slet ikke hvis han først får dem som ældre.
Min mor har altid været imod vacciner og jeg har ikke selv fået nogen vacciner. Jeg har så også gennemlevet alle børnesygdommene.
Hun siger ikke noget til mig ang. Phillips vacciner, men ved godt hvad hendes holdning er.. Og den smitter måske en lille smule..

Knus fra Helle...

Jeg tror helt bestemt også, det er derfor jeg er lidt tøvende....jeg har nemlig heller ikke fået vacciner og har haft både mæslinger, fåresyge og rødehunde. Jeg kan huske, jeg havde mæslinger, for hold da op hvor var jeg syg....så derfor er det nok bedst at få de små vaccineret- hvis de får bivirkninger af vaccinen, er det trods alt noget svagere end de rigtige sygdomme ;)

Anmeld

24. september 2008

Anja

Mebach skriver:

Ups.
Så er Mille sgu bagud, mente ellers først hun skulle afsted igen ved 5 år.

Ja, efter 15 mdr er det igen når de skal til 4. års undersøgelse. Jonas har næsten lige fået den og reagerede slet ikke på det - heldigvis :)

Anmeld

24. september 2008

Nadi

bette skriver:

Nadi skriver:

Jeg kan seriøst ikke finde ud af hvornår de skal stikkes og hvornår de ikke skal. Nogen der kan hjælpe?

Jeg sad nemlig ved lægen igår og tænkte på det (?)

-Nadia

i min bog står der de skal have vaccine når de er:
3mdr.
5mdr.
12mdr.
15mdr.
2år
3år
4år
5år
12år

Okay, tak :) Så det vil sige at jeg faktisk skal ti at bestille tid til ham nu hvis jeg skal have en tid i næste månede.

Anmeld

24. september 2008

Plysbjørnen

Sådan her står der på Statens Serums Institut:

Alder Vaccination mod
3 mdr. difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1²
5 mdr. ¹ difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2²
12 mdr. ¹ difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3²
15 mdr. MFR 1
4 år ¹ MFR 2 (pr. 1. april 2008)
5 år ¹ difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination
12 år ³ MFR 2
Endvidere kan kvinder vaccineres gratis mod røde hunde

¹) Angiver samtidig børneundersøgelse
²) Konjugeret pneumokokvaccine mod syv pneumokoktyper
³) Børn, der pr. 1. april 2008 er ældre end 4 år. Ophører i 2016.

Anmeld

14. oktober 2008

birgittemarie

Jeanette skriver:

Miiikro skriver:

Knus fra Helle...

Jeg tror helt bestemt også, det er derfor jeg er lidt tøvende....jeg har nemlig heller ikke fået vacciner og har haft både mæslinger, fåresyge og rødehunde. Jeg kan huske, jeg havde mæslinger, for hold da op hvor var jeg syg....så derfor er det nok bedst at få de små vaccineret- hvis de får bivirkninger af vaccinen, er det trods alt noget svagere end de rigtige sygdomme ;)

Det undrer mig bare... Jeg fik vaccinen og jeg har da både haft fåresyge, mæslinger og røde hunde alligevel og det mener jeg da også, at man får eller helst skal få som lille...
Men hvordan kan det egentligt hænge sammen med at man er blevet vaccineret for det? Er der nogle, der ved det?
Er det bare mildere versioner af sygdommene, man får?

Anmeld

14. oktober 2008

Tikki

Du har sikkert fået den én gang som 12-13 årige, da den lige kom frem. Jeg fik den tilbudt også, men min mor mente ikke den var nødvendig den gang, eftersom jeg har haft alle sygdommene..så derfor har jeg ikke fået den. Måske har dine forældre været i tvivl om, om du har haft dem alle og har valgt at du skulle have den alligevel for en sikkerheds skyld... For i dag får ingen børn røde hunde, mæslinger eller fåresyge mere...i hvert fald ikke dem, der har fået vaccinen. Der er dog flere, der vælger vaccinen fra efterhånden og derfor er der nogle tilfælde af mæslinger pt., fordi sygdommen "kommer med hjem" til Danmark med feriegæster. Men ellers er de tre sygdomme ikke noget børn får i Danmark mere i dag...det var den gang for lidt over 30 år siden man skulle have dem

Anmeld

14. oktober 2008

Muffinmus

William har fået den. de kan blive syge op til 14 dages tid efter...faktisk kommer det som regel ikke før efter en uges tid. ...vi troede vi slap, men på 10 dagen blev han syg med feber der varede ca 3-4 dage..Pivet og trls, men nu er han god igen jo:-)

Anmeld

15. oktober 2008

birgittemarie

Jeanette skriver:

Du har sikkert fået den én gang som 12-13 årige, da den lige kom frem. Jeg fik den tilbudt også, men min mor mente ikke den var nødvendig den gang, eftersom jeg har haft alle sygdommene..så derfor har jeg ikke fået den. Måske har dine forældre været i tvivl om, om du har haft dem alle og har valgt at du skulle have den alligevel for en sikkerheds skyld... For i dag får ingen børn røde hunde, mæslinger eller fåresyge mere...i hvert fald ikke dem, der har fået vaccinen. Der er dog flere, der vælger vaccinen fra efterhånden og derfor er der nogle tilfælde af mæslinger pt., fordi sygdommen "kommer med hjem" til Danmark med feriegæster. Men ellers er de tre sygdomme ikke noget børn får i Danmark mere i dag...det var den gang for lidt over 30 år siden man skulle have dem

Det kan du selv være Over 30 altså...
Men rart at få en forklaring på den sag, for det har jeg egentligt aldrig fattet og brugt en smule krudt på at gå rundt og undre mig over, men aldrig nok til så faktisk at sætte mig ind i, hvordan det lige hang sammen, så tusind tak for den info

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.