MFR-vaccinen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2008

Tikki

Ja, det er ikke fedt at de skal stikkes to gange...men jeg har heldigvis den bedste læge som kan stikke begge stik på under 2 sekunder og Iza har ikke nået nogle af gangene at observere, hvad der skete.
Jeg har godt nok også puttet Emla creme på, så det har taget lidt af pinen også...men en god læge, der er hurtig er det bedste ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2008

linemus

Godt du har tjek på det, Jeanette ;) Så er det altså alle mine tre unger, der skal have MFR-vaccinen inden for de næste to uger :'( Håber ikke, der bliver nogen alvorligt syge, men Sebastian klarede det fint, dengang han fik den første gang. Er faktisk mest spændt på, hvordan han tager det, nu hvor han er blevet så stor... Og det er allerede på mandag :( Knus Line - savner jer og sidder her kun fordi pigerne lige var vågnet, men nu er der ro, så jeg løber igen - har en "mindre" aflevering på fredag og går rundt og ser sådan ud: 8(

Anmeld

23. september 2008

Rasmine

Et tip:
Køb noget Emla plaster og smæk på dér hvor de skal stikkes.
Det tager lidt af (mors) smerte.

Anmeld

23. september 2008

Tynen

Jeg har hørt at der var tvivl om den kunne forårsage autisme (Men det er vidst bare en and), har læst at en dreng blev døv fordi han fik vaccinen mens han var forkølet osv.

Altså nu vil jeg gerne høre fra troværdige kilder (Jer :) )
Hvad er det helt præcist der sker efter den vaccine?
Bliver de vildt syge eller hvad?

Og er det igen i låret de skal have den?

Anmeld

23. september 2008

Rasmine

Det er vel forskelligt fra barn til barn.
Mille fik lidt feber.
Ja, det er vist i låret, så hut jeg visker, hvis ikke det er lavet om.

Anmeld

23. september 2008

Tikki

Anja skriver:

Elias skal have den på mandag. Jeg har selvfølgelig mine betænkeligheder ved den pga skræmme historierne, men synes han så vidt muligt skal skånes for de sygdomme.

Håber meget at han ikke reagerer på den for det er jo så kun 2 uger før termin og det kan jo risikere at ende i kaos, hvis han er vildt syg og jeg går i fødsel :(

Nej det ville ikke være fedt med fødsel og sygt barn :S....Min læge har sagt at ret præcist 10 dage efter vaccinen, kommer der som regl et par dages feber. Man kan også se lidt på hvordan de har reageret på de andre vacciner, sagde min læge. Iza har haft ret høj feber - over 40 - alle gange og derfor skal vi være ekstra opmærksomme denne gang, sagde lægen, da den er noget mere skrap (vi har feberkrampe i familien - min olde, mormor, mor og jeg samt min lillebror har lidt af feberkramper...og det er arveligt, så jeg er på vagt!). Vi har planlagt lidt efter det, da vi skal til bryllup og en del andre ting, så prøver at få det til at passe med ikke at falde ind i noget stohej....men man er jo aldrig sikker med de små pus :P

Anmeld

23. september 2008

Plysbjørnen

Laura skal også have den, har bare ikke lige fået bestilt tid til det endnu...

Betina

Anmeld

23. september 2008

bette

Nadi skriver:

Jeg kan seriøst ikke finde ud af hvornår de skal stikkes og hvornår de ikke skal. Nogen der kan hjælpe?

Jeg sad nemlig ved lægen igår og tænkte på det (?)

-Nadia

i min bog står der de skal have vaccine når de er:
3mdr.
5mdr.
12mdr.
15mdr.
2år
3år
4år
5år
12år

Anmeld

23. september 2008

Rasmine

Ups.
Så er Mille sgu bagud, mente ellers først hun skulle afsted igen ved 5 år.

Anmeld

23. september 2008

linemus

Mebach skriver:

Ups.
Så er Mille sgu bagud, mente ellers først hun skulle afsted igen ved 5 år.

Nej, de skal også have her ved 4 år. Det er vist nok forholdsvis nyt. Sebastian skal afsted på mandag... :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.