Opdragelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Mi

MariaJ skriver:

Ja, men det er jo også noget vrøvl. Man lærer jo heller ikke sine børn at de skal sige tak for at de må sove i en seng, eller for at de ikke skal bo ude i regnen.

Jeg synes dog det er lidt noget andet, når man er på besøg, for der takker man jo for, at nogen andre har gjort sig umage med at gøre noget for en.

Lol, nej det er rigtig, har aldrig overvejet de argumenter

Det er noget andet når man er i byen, men det er vigtigere at forklare børnene hvorfor man siger tak for mad, og så opfordre dem til det, fremfor bare at fortælle dem at de skal gøre det. På den måde bliver det jo bare et mantra, og ikke en helhjertet handling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

bøgelund

MarianneSonne skriver:

Nej ingen er fejlfri, heller ikke forældre.

Og en ting mere som jeg mener er utrolig vigtig: Børnene må ikke tabe ansigt overfor andre. Altså de skal ikke ydmyges, skældes for meget ud og lign når man er i byen.

Hvis vores piger har været for vilde når vi har været i byen, har vi taget en snak med dem på vej hjem. Fortalt dem at det ikke er hyggeligt at være afsted, når de ikke hører efter. Vi har også ofte talt med dem inden vi tog afsted, om hvordan man er en god gæst, og at det er vigtigt at dem man besøger syntes at det er hyggeligt at have besøg, for så får de lyst til at invitere en anden gang. Det virker helt vild godt

nemlig. og hvis det går helt galt, så træk dem til side og snak med dem. og ikke "skælde ud" foran hele forsamlingen. 

syns det er nogle rigtig gode værdier at opdrage ud fra. det tror jeg man kommer længst med .. 

sådan skal min datter os opdrages .. 

Anmeld

6. februar 2011

Mi

bøgelund1 skriver:

nemlig. og hvis det går helt galt, så træk dem til side og snak med dem. og ikke "skælde ud" foran hele forsamlingen. 

syns det er nogle rigtig gode værdier at opdrage ud fra. det tror jeg man kommer længst med .. 

sådan skal min datter os opdrages .. 

Man skal i hvert fald have en ide om hvordan man vil gøre. Men ingen mor er supermor, og vi vil alle komme derud hvor afmagten og trætheden dominere og vi siger ting, som vi fortryder. Det bliver man ikke en dårlig mor af, blot menneskelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.